تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 36403

سخنرانی سید حسن نصرالله آتشین خواهد بود/ نتانیاهو به دنبال کشاندن جهان به جنگ است

سخنرانی سید حسن نصرالله آتشین خواهد بود/ نتانیاهو به دنبال کشاندن جهان به جنگ است

مدیرکل سابق سازمان امنیت عمومی لبنان: سخنرانی سید حسن نصرالله آتشین خواهد بود/ نتانیاهو به دنبال کشاندن جهان به جنگ است مدیر کل سابق سازمان امنیت عمومی لبنان با اشاره به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در روز شنبه، آنرا آتشین دانست. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا: «عباس ابراهیم»، مدیرکل سابق سازمان امنیت

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل سابق سازمان امنیت عمومی لبنان با اشاره به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در روز شنبه، آنرا آتشین دانست.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا: «عباس ابراهیم»، مدیرکل سابق سازمان امنیت عمومی لبنان که پنج روز پیش از مشارکت خود در مذاکرات غیرمستقیم برای تبادل اسیران بین حماس و رژیم صهیونیستی خبر داده بود، گفت: ما در ساعات پایانی قبل از اعلام آتش بس انسانی در غزه قرار داریم. نتانیاهو توان مخالفت با خواست آمریکا را ندارد. همه کشورها منتظر آتش بس برای آزادی اسیران خود نزد حماس هستند. این آتش بس در راه است.

وی به دیدارهایی که با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس داشته و اینکه تلاش‌های میانجی گرایانه او در تضاد با قطر نیست، گفت: من به دلایل بشردوستانه به دنبال میانجی‌گری هستم. من به قطر رفتم و این با شایعات مطرح شده درباره مخالفت قطر با ورود من به پرونده جنگ علیه غزه است، منافات دارد. علت شایعات هم این است که ما در لبنان به سر می‌بریم نه قطر. من در قطر با اسماعیل هنیه دیدار کردم.

نتانیاهو بعد از جنگ به زندان خواهد رفت

عباس ابراهیم بیان کرد: حمایت بی سابقه ای از “اسرائیل” وجود دارد. اگر جنگ تمام شود، نتانیاهو به علت قصور انجام شده به زندان خواهد رفت. اسرائیل باید از او رها شود. جنگ طولانی نخواهد شد. نتانیاهو به دنبال طولانی کردن جنگ به عنوان راهی برای نجات خود است.

وی اظهار داشت: حماس وارد گفتگوهای غیرمستقیم با “اسرائیل” برای آزادی اسیران اسرائیلی خواهد شد. هدف حماس آزادی اسیران فلسطینی است که شمار آنها حدود پنج هزار نفر است. خواست حماس منطقی است. آزادی بدون خون و استقلال بدون جانفشانی امکان پذیر نیست. آنانی که به استقلال رسیدند جانفشانی کردند و کشته و زخمی دادند.

اسرائیل هر روز خسارات و تلفات زیادی می‌دهد

عباس ابراهیم بیان کرد: نتانیاهو به دنبال خرید زمان به منظور کشاندن جهان به جنگ است. “اسرائیل” هر روز خسارات و تلفات زیادی می‌دهد؛ زیرا ارتش آن از داخل شکست خورده است. اسرائیل نمی‌تواند به اهدافش برسد زیرا اهدافی برای خود تعیین کرده است که توان رسیدن به آنرا ندارد. این ما را به یاد جنگ ۳۳ روزه می‌اندازد که به دنبال نابودی حزب الله لبنان بود.

وی افزود: ایران متهم شد که در ورای حوادث هفتم اکتبر است اما آمریکا تاکید کرد که شواهدی درباره این امر وجود ندارد.

عباس ابراهیم ادامه داد: به نظر من، حماس از روز اول حمله هدفش آزاد کردن اسیران بوده است. حماس برای آزادی اسیران دست به حمله زد و اشتباه هم نکرد. شوکت ارتش اسرائیل کجاست؟ اسرائیل شکست خورده است و طرف پیروز شروطش را تحمیل خواهد کرد. تل آویو به دنبال به دست آوردن شوکت از دست رفته خود است و این رخ نخواهد داد به ویژه که ناوهای آمریکایی از دریا خواهند رفت و ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

وی گفت: حماس همانگونه که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت به تنهایی عملیات طوفان الاقصی را انجام داد و ما هم آنچه گفته شد را باور داریم.

تل آویو عامل تشدید درگیری و جنگ منطقه ای است

عباس ابراهیم با اشاره به سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به لبنان هم بیان کرد: هوکشتاین یهودی است و اسرائیلی نیست و از این رو ما مشکلی با او نداریم. او آمریکایی است و ما بر این اساس با او گفتگو می کنیم.

وی با اشاره به تحولات جنوب لبنان هم گفت: قواعد درگیری پابرجاست و شهید کردن خانواده لبنانی در جنوب لبنان تلاشی برای کشاندن حزب الله به جنگ با اسرائیل و کشاندن غرب به جنگ گسترده بود. تل آویو عامل تشدید درگیری و جنگ منطقه ای است و حزب الله در سطح نظامی آگاهانه عمل می‌کند. من توصیه به جنگ نمی‌کنم و سید حسن نصرالله سیاست های حزب الله را تعیین می‌کند. اسرائیل قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است و حزب الله به عنوان مقاومت مشروع در جنوب لبنان است.

سخنرانی سید حسن نصرالله آتشین خواهد بود

ابراهیم تاکید کرد: دوره ورود “اسرائیل” به جنوب لبنان سپری شده است. همه لبنانی‌ها باید در برابر اسرائیل در جنوب مقاومت کنند.

وی درباره تهدید حزب الله از سوی آمریکا هم گفت: میان دوستان و خانواده‌ام (حزب الله) من خانواده ام را انتخاب می‌کنم. تصور نمی‌کنم که اوضاع میان آنها به درگیری منجر شود.

مدیرکل سابق سازمان امنیت عمومی لبنان افزود: سخنرانی نصرالله آتشین خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.