تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
کد خبر : 37301

برای نخستین‌بار پرواز مستقیم از اصفهان به مسقط راه‌اندازی می‌شود

برای نخستین‌بار پرواز مستقیم از اصفهان به مسقط راه‌اندازی می‌شود

  رونق اقتصادی و گردشگری اصفهان با برقراری خط پروازی به عمان نخستین گروه مسافران روز 24 دی‌ماه با پرواز مستقیم از فرودگاه اصفهان عازم مسقط، پایتخت عمان می‌شوند. به گزارش دنیای اسرار:رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ گردشگری شنتیا گفت: پس از چندین ماه مذاکره و پیگیری برای نخستین‌بار موفق شدیم پرواز مستقیم از اصفهان به عمان

Print Friendly, PDF & Email

 

رونق اقتصادی و گردشگری اصفهان با برقراری خط پروازی به عمان

نخستین گروه مسافران روز 24 دی‌ماه با پرواز مستقیم از فرودگاه اصفهان عازم مسقط، پایتخت عمان می‌شوند.

به گزارش دنیای اسرار:رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ گردشگری شنتیا گفت: پس از چندین ماه مذاکره و پیگیری برای نخستین‌بار موفق شدیم پرواز مستقیم از اصفهان به عمان را راه‌اندازی کنیم. این پرواز توسط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هوایی وارش با ظرفیت ۱۳۰ مسافر یکشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۴ اصفهان را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک می‌کند.

حسن صالح‌نیا در ادامه افزود: هلدینگ گردشگری شنتیا به‌عنوان تنها سرمایه‌گذار این خط پروازی به‌صورت فول چارتر بلیت‌ها را ارائه می‌دهد و آمادگی همکاری با سایر شرکت‌ها و آژانس‌ها را نیز دارد. برای شروع، یک پرواز در هفته را در نظر گرفته‌ایم؛ ولی باتوجه‌به برآوردها و استقبالی که شده است در آینده نزدیک به دو پرواز در هفته افزایش می‌یابد و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم روزانه یک پرواز مستقیم از اصفهان به مسقط داشته باشیم. در همین راستا اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان نیز حمایت خوب و همه‌جانبه‌ای برای برقراری و استمرار این پرواز داشته‌اند و قول همکاری داده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: روابط دو کشور ایران و عمان به‌صورت تاریخی همیشه خوب و سازنده بوده است و از لحاظ فرهنگی نیز شباهت‌های زیادی بین مردم دو کشور وجود دارد. همین امر زمینه‌ساز رونق گردشگری دوسویه خواهد بود. اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی و قطب گردشگری در قلب ایران می‌تواند دروازه ورودی خوبی برای گردشگران عمانی باشد که قصد دیدن از ایران را دارند.

رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ گردشگری شنتیا اظهار داشت: گردشگری سلامت یکی از حوزه‌هایی است که اصفهان ظرفیت‌های بالایی در آن دارد. وجود مجموعه‌های بزرگ بهداشتی و درمانی با امکانات روز دنیا همچون شهرک سلامت و بیمارستان میلاد و همچنین وجود پزشکان حاذق و متخصص باعث شده که اصفهان از لحاظ گردشگری سلامت ظرفیت بالایی داشته باشد؛ ولی متأسفانه مغفول مانده و بهره حداکثری از آن برده نمی‌شود. از سوی دیگر نیز تقاضای بالایی در عمان برای خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد که اکنون با برقراری خط پروازی مستقیم بین اصفهان و عمان می‌توان از این فرصت نهایت استفاده را برد. هم اکنون هر هفته ۱۴ پرواز از مسقط به شیراز انجام می‌شود که بیشتر مسافران این پروازها برای دریافت خدمات جراحی و زیبایی به این شهر می‌آیند و این در حالی است که اصفهان باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی‌اش در مرکز ایران و دسترسی راحت‌تر و نزدیک‌تر به سایر نقاط ایران از جمله تهران می‌تواند جذابیت بیشتری برای مسافران عمانی داشته باشد. ازاین‌رو مذاکراتی با نظام‌پزشکی اصفهان برای ارائه قابلیت‌های استان در حوزه بهداشت و درمان برای جذب گردشگر داشته‌ایم.

صالح‌نیا بیان کرد: کشور عمان در چند سال گذشته از لحاظ اقتصادی رشد خوبی داشته است که باعث شده برای فعالان اقتصادی ایران جذابیت داشته باشد و ازاین‌رو شاهد بودیم که تعدادی از کارآفرینان و صاحبان صنایع ایرانی در عمان شرکت به ثبت رسانده‌اند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند. راه‌اندازی این خط پروازی بین اصفهان و مسقط این امکان را به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اصفهان می‌دهد که سریع‌تر، راحت‌تر و با هزینه کمتری به بازار عمان دسترسی داشته باشند و بتوانند فعالیت‌های خود را در این کشور گسترش دهند و محصولات خود را عرضه کنند. همچنین اصفهان نیز از لحاظ پروژه‌ها و فرصت‌های اقتصادی نیز می‌تواند برای بازرگانان و تاجران عمانی جذاب باشد و از این طریق بتوان سرمایه خارجی بیشتری برای توسعه و رونق اقتصادی اصفهان جذب کرد.

وی در ادامه گفت: هلدینگ گردشگری شنتیا قصد دارد شرکتی را در عمان به ثبت برساند و با استقرار نمایندگانی در آن کشور در راستای جذب گردشگر، برگزاری تورهای متنوع و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اصفهان تلاش کند. در همین راستا انتظار داریم که مدیران دولتی و سایر مسئولان نهادها و تشکل‌های مختلف معرفی این پرواز را به زیرمجموعه‌های خود و به‌طورکلی مردم اصفهان در دستور کار قرار دهند چرا که معتقدیم رونق این پرواز باعث توسعه اصفهان در زمینه‌های گردشگری و اقتصادی می‌شود. همچنین امیدواریم مدیران استان در سطح ملی به معرفی این پرواز به سایر استان‌های هم‌جوار بپردازند تا بتوانیم به آنها نیز خدمات‌رسانی کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.