تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 37617

۲ هزار کارگاه تولیدی مبل در رهنان فعال است

۲ هزار کارگاه تولیدی مبل در رهنان فعال است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان:۲ هزار کارگاه تولیدی مبل در رهنان فعال است   گزارش دنیای اسرار:سیدمجید اعتصامی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان مبل اصفهان اظهار کرد: صنعت مبل اصفهان چیزی کمتر از صنعت گز، مینیاتور و منبت اصفهان نیست، اما سال‌ها در حق این صنعت ظلم شده است.   وی با

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان:۲ هزار کارگاه تولیدی مبل در رهنان فعال است

 

گزارش دنیای اسرار:سیدمجید اعتصامی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان مبل اصفهان اظهار کرد: صنعت مبل اصفهان چیزی کمتر از صنعت گز، مینیاتور و منبت اصفهان نیست، اما سال‌ها در حق این صنعت ظلم شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق هدف‌های مورد نظرمان اقدام به برگزاری جشنواره بازار مبل رهنان کردیم، افزود: هنرمندان بسیاری در صنعت مبل گمنام مانده‌اند و هدف ما از برگزاری این جشنواره احیای صنعت و هنر مبل رهنان در اصفهان بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان تصریح کرد: روند بازار مبل به سوی محلی‌شدن کسب و کارها پیش می‌رود و بازار مبل خیابان شریف در رهنان در صنعت مبل کشور تک و زبانزد است، چرا که ۳ کیلومتر از این خیابان به صنعت مبلمان اختصاص یافته و پشت سر آن‌ها ۲ هزار کارگاه تولیدی مبل فعال است، اما متأسفانه مورد توجه مسئولان استان قرار نگرفته است.

اعتصامی ادامه داد: بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در شهر اصفهان از صنعت مبلمان ارتزاق می‌کنند و به روایت دیگر بالغ‌بر ۵ هزار خانوار درگیر این صنعت هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در اصفهان، مبلمانی تولید می‌شود که شهرهای دیگر با برند خودشان به سایر نقاط صادر می‌کنند، افزود: در حاشیه جشنواره جشنواره بازار مبل رهنان میز خدمت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است تا به مشکلات شهروندان رسیدگی و مشاوره لازم به خریداران داده شود.

 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان با اشاره به پیش‌بینی محل‌های ویژه برای پارک خودروی بازدیدکنندگان از جشنواره بازار مبل رهنان گفت: چند قطعه زمین برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است.

اعتصامی با تاکید بر اینکه به سمت کیفی‌سازی صنعت مبل گام برمی‌داریم، خاطرنشان کرد: نیاز به شهرک صنعتی مبل کارگاهی داریم و در صورتی‌که پایه‌ریزی شود، صنعت مبل اصفهان دوام زیادی خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر چندین قطعه زمین با کاربری کشاورزی در خیابان امام رضا (ع) قفل شده است و سازمان جهاد کشاورزی با تغییر کاربری آن موافقت نمی‌کند، این در حالی است که با توجه به شرایط بی‌آبی، امکان کاشت محصول در این زمین‌ها وجود ندارد

اکرم قپانچی دبیر جشنواره بازار مبل رهنان اظهار کرد: جشنواره بازار مبل رهنان از پنجم بهمن تا پنجم اسفند سال جاری به مدت یک ماه در خیابان شریف شرقی اصفهان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره بازار مبل رهنان همزمان با جشن نیمه شعبان خواهد بود، افزود: این جشنواره همراه با قرعه‌کشی شبانه ۳۰ شب، ۳۰ گوشی تلفن همراه است و دو کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ یک میلیارد ریال، همچنین تا سقف ۲۰ درصد تخفیف فروشگاه‌های مبل به شهروندان را خواهیم داشت.

 

دبیر جشنواره بازار مبل رهنان تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ فروشگاه مبل در رهنان فعالیت و مغازه‌هایی که در جشنواره شرکت می‌کنند، آذین‌بندی شده‌اند.

 

قپانچی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بازار مبل رهنان در قالب نقالی و شعرخوانی در محورهای چهارباغ و رهنان اطلاع‌رسانی خواهد شد، ادامه داد: هدف اصلی این جشنواره برندسازی این صنعت است، چراکه مبل رهنان فقط فروشگاه‌های داخل خیابان شریف و شهیدان نیست، بلکه کارگاه‌های بسیاری ازجمله ساخت و رویه‌ کوبی مبل نیز در رهنان وجود دارد و ۲ هزار خانواده در این صنعت ارتزاق می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تلاش کردیم، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی داشته باشیم، گفت: برای انجام تبلیغات محیطی، روی ۶۰ پایه بتونی سیمانی سطح شهر، تبلیغات جشنواره بازار مبل رهنان انجام شده است.

 

قپانچی ادامه داد: برای توسعه کسب‌وکار فعالان صنعت مبل و با توجه به شعار مهار تورم و رشد تولید اقدام به برگزاری جشنواره بازار مبل رهنان با همکاری شهرداری اصفهان، اتحادیه مبل و کسبه داشته‌ایم.

 

دبیر جشنواره بازار مبل رهنان گفت: در جریان برگزاری این جشنواره شهرداری اصفهان به‌عنوان تسهیلگر، برگزاری برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه و تبلیغات سطح شهر را انجام خواهد داد

محمدعلی اکبرزاده  نائب رئیس اول اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: اصفهان به قدمت و برند مبلمان از قدیم الایام مشهور است، هیچ کس هنر دست اصفهان در جهان را نمی‌تواند نایده بگیرد، در کیفیت‌سازی قطعا باید نگاه صادرات محور داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه این صنف حمایت می‌خواهد، بیان کرد: وقتی کالای صادرات محور تولید کنیم، به مصرف کننده داخلی جواب مثبت می‌دهیم تا اطمینان پیدا کند، برندهای ترکیه، چینی و حتی اروپایی در مقابل برندهای مبلمان ایرانی دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

 

اکبرزاده خاطر نشان کرد: صنعت مبلمان ۸ درصد اشتغال کل کشور را دارا است و یک صنعت پر ظرفیت است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.