تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 38603

کاریابی اینترنتی ترفند کلاهبرداران سایبری

کاریابی اینترنتی ترفند کلاهبرداران سایبری

  رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان در خصوص این کلاهبرداری گفت: در پى مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضايى به

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان در خصوص این کلاهبرداری گفت: در پى مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضايى به این پليس درخواست رسيدگى به شكوائيه خود مبنى بر كلاهبردارى فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی، در این راستا پيگيرى موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکات بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان “کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر” برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال وجه بعنوان کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان سرمایه گذاری می‌نمودند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور كه در قوانين سايت‌هاي تبليغاتي ذكر شده است اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمي و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.