تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 39006

۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیرفرونشست / کسب رتبه نخست آموزش و پرورش اصفهان در جذب کودکان بازمانده از تحصیل

۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیرفرونشست / کسب رتبه نخست آموزش و پرورش اصفهان در جذب کودکان بازمانده از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبرداد؛ ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیرفرونشست / کسب رتبه نخست آموزش و پرورش اصفهان در جذب کودکان بازمانده از تحصیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از کسب رتبه نخست کشور در توزیع متوازن رشته‌ای و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، توسط آموزش و پرورش اصفهان خبرداد. به

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبرداد؛
۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیرفرونشست / کسب رتبه نخست آموزش و پرورش اصفهان در جذب کودکان بازمانده از تحصیل
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از کسب رتبه نخست کشور در توزیع متوازن رشته‌ای و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، توسط آموزش و پرورش اصفهان خبرداد.

به گزارش  دنیای اسرار:محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران در خصوص آسیب‌های وارده بر مدارس بر اثر حادثه فرونشست تأکید کرد: چندسالی است که شاهد حادثه فرونشست در اصفهان هستیم که حدود ۱۵۰ مدرسه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه نبض آینده هر جامعه‌ای به دست آموزش‌وپرورش آن است ،گفت: در آموزش‌وپرورش اصفهان، توجه ویژه‌ای به هنرستان‌ها داریم و به نسبت درصد توزیع متناسب رشته‌ها در هنرستان‌ها، به رتبه نخست کشور دست یافته‌ایم.

وی اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم آینده را پیش بینی کنیم باید سری به مدارس بزنیم چرا که نبض آینده جامعه در مدارس نقش می‌گیرد و اگر بخواهیم دانشگاه مطلوب، مدیران آینده‌ساز و جامعه‌ای متعالی داشته باشیم، باید مدارس خوبی داشته باشیم که با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، می‌توانیم بگوییم حال آموزش‌پرورش خوب است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت و تأثیرگذاری آموزش‌وپرورش بر کسی پوشیده نیست، افزود: اگر بخواهیم آینده جامعه‌ای را متصور شویم، باید بنگریم که در مدارس آن جامعه چه می‌گذرد، چراکه نبض آینده هر جامعه‌ای به دست آموزش‌وپرورش آن است و دانش‌آموزان زمان حال، نقش‌آفرینان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آینده هستند و برای تعالی هر جامعه‌ای باید بر روی دانش‌آموزان آن جامعه سرمایه‌گذاری کرد.

ابراهیمی هر گونه توجه به آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری ویژه برای آینده دانست و افزود: میزان توجه به آموزش و پرورش یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات ویژه در دولت سیزدهم و مجلس و قوای سه گانه حال آموزش و پرورش خوب است، ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست، تاحدودی کمبودها در حوزه تجهیزات و فضا و نیروی انسانی جبران شده است اما جای کار وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تعمیق بخشی ۲ واژه مقدس تعلیم و تربیت باید در دستور کار رسانه‌ها باشد و اجازه دهند این آموزش تحت تأثیر کم کاری دیگران قرار گیرد.

کاهش کیفیت آموزشی با تعطیلی مدارس و مجازی شدن فرایند آموزش
وی تحقق مسئولیت‌های اجتماعی نهادهای کلان تولیدی در قبال بهبود شرایط آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و افزود: تربیت و آموزش حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز تحت تأثیر آلودگی هوا قرار گرفته است و آموزش استان کم‌رمق‌تر شد، چراکه با وجود تلاش‌های معلم و دانش‌آموزان، کیفیت آموزش کاهش می‌یابد.

وی  ادامه داد: بنابراین رسیدگی به مشکل آلودگی هوا می‌تواند مانع کاهش کیفیت آموزشی شود، وظیفه خود می‌دانیم که معلمان خوبی برای فرزندان و دانش‌آموزان آینده تربیت و سازماندهی کنیم، در تلاش هستیم دو واژه مقدس تعلیم و تربیت را عمق بخشیم.

ابراهیمی در خصوص تنوع در مدارس دولتی و مدارس خاص اضافه کرد: بیش از یک سال است که کارگروهی برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است تا بتوانیم تنوع مدارس را کاهش دهیم، اما به صفر رساندن این تنوع امکان‌پذیر نیست، چرا که در راستای عدالت آموزشی نیاز به وجود مدارس خاص داریم؛ اگرچه در چندسال اخیر به مدارس دولتی عادی توجه ویژه‌ای داشتیم و برای مثال، از برخی معلمان نمونه درخواست دریافت ساعت آموزشی در مدارس دولتی را کردیم که این امر منجر به کسب رتبه دوم کیفیت آموزش در کشور توسط استان اصفهان شد.

وی افزود: در نتیجه چنین اقداماتی، در خردادماه سال گذشته دو نفر از دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی استان به رتبه برتر کنکور سراسری دست یافتند؛ در تلاش هستیم تا در راستای عدالت آموزشی با حفظ این رتبه، بتوانیم به رتبه نخست دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز دارد، افزود: رشد دانش آموزی در استان اصفهان تقریباً چندین دهه است که صعودی است؛ در اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شهرضا و.. شاهد افزایش تعداد دانش آموز هستیم و در مناطق روستایی و شهرهای کوچک‌تر شاهد کاهش تعداد دانش آموز هستیم.

۱۵۰ مدرسه تحت تاثیرفرونشست در اصفهان
وی در خصوص آسیب‌های وارده بر مدارس بر اثر حادثه فرونشست تأکید کرد: چندسالی است که شاهد حادثه فرونشست در اصفهان هستیم که حدود ۱۵۰ مدرسه را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ بخش عمده‌ای از این مدارس با اقدامات فنی و مهندسی مجدد مورد استفاده قرار گرفتند و نزدیک ۴۰ درصد آن جایگزین شد.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد:همچنین در برخی ناحیه‌ها نیز مانند ناحیه ۴، ۵ و برخوار شاهد فرونشست بیشتر بوده‌ایم، با این حال مطالعاتی انجام شده است تا بتوانیم با استفاده از سازه‌هایی مانع بروز این حادثه در سال‌ها و دهه‌های آینده باشیم.

‌افزایش حقوق معلمان حق‌التدریس
وی در خصوص چالش کمبود معلم در بعضی از مدارس عنوان کرد: توانستیم با جذب ۲۳۰۰ دانشجومعلم ورودی سال ۱۴۰۱ در استان، این ناترازی نیروی انسانی را جبران کنیم که در سال ۱۴۰۲ آمار جذب به حدود ۲۷۰۰ دانشجومعلم رسید، بیشترین جذب معلمان توسط ماده ۲۸ صورت گرفت که حدود ۷۰ هزار نفر در کشور جذب آموزش‌وپرورش شدند و استان اصفهان نیز سهمیه قابل توجهی در این خصوص داشت‌.

ابراهیمی افزود: نزدیک به ۳۸۰۰ نیرو از طریق ماده ۲۸ در حوزه آموزش ابتدایی و دبیرستان، مشاور تحصیلی، مربی تربیت بدنی و مربی بهداشت و پرورشی جذب شدند که برخی از آن‌ها نیروی چندمهارتی بودند؛ امکان دارد این آمار به دلیل به حد نصاب نرسیدن برخی کدرشته‌ها، انصراف یا اشکال در فرایند گزینش کاهش یابد.

در سال جاری با بهبود کیفیت آموزشی، شاهد رشد دانش‌آموزان بوده‌ایم
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درخصوص دانش‌آموزان اتباع گفت: کمتر از پنج درصد و در حدود ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس اتباع هستند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها به شهر اصفهان اختصاص دارد که این فراوانی در برخی شهرستان‌ها کمتر و در برخی بیشتر است، در سال گذشته طرحی اجرایی شد تا تلاش شود میزان ورودی اتباع در مدارسی که انبوه دانش‌آموز اتباع دارند، لغو شود و میزان متناسب و تراز در بین مدارس باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به هنرستان‌ها داشته‌ایم و به نسبت درصد توزیع متناسب رشته‌ها در هنرستان‌ها در رتبه نخست کشور قرار داریم، خاطرنشان کرد: در دوره ششم هدف‌گذاری بر این بود که ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و ۵۰ درصد در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای مشغول به تحصیل شوند که این آمار در استان اصفهان ۴۷/۶ است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته اصفهان توانست رتبه نخست در بازگشت افراد بازمانده از تحصیل را کسب کند، تاکید کرد: طبق آمار سازمان‌های مربوطه ۸۰۳۰ دانش‌آموز به عنوان بازمانده از تحصیل وجود داشت که ۹۸ درصد آن‌ها به مدرسه بازگشتند و دانش‌آموزان دیگر هنوز جذب نشده‌اند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان