تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر : 33914

اجرای مانور امداد و نجات در عمق ۳۰ متری زمین

اجرای مانور امداد و نجات در عمق ۳۰ متری زمین

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با همکاری سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برگزار کرد: اجرای مانور امداد و نجات در عمق ۳۰ متری زمین مانور و تمرین عملیاتی آتش‌نشانان منطقه ۳ عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با مشارکت سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در ایستگاه متروی در حال

Print Friendly, PDF & Email

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با همکاری سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برگزار کرد:
اجرای مانور امداد و نجات در عمق ۳۰ متری زمین

مانور و تمرین عملیاتی آتش‌نشانان منطقه ۳ عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با مشارکت سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در ایستگاه متروی در حال احداث شهید خرازی برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار، مانور و تمرین عملیاتی آتش‌نشانان منطقه ۳ عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با هدف افزایش توان عملیاتی نیروهای آتش‌نشان، بررسی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات، شبیه‌سازی حریق و حادثه و ارزیابی کارکنان در عملیات، هماهنگی و فرماندهی متمرکز عملیات، استفاده عملی از خودرو جرثقیل در حریق و حوادث شبیه‌سازی شده، آشنایی کارکنان با تئوری امداد رسانی و آشنایی کارکنان با انجام مانورهای عملیاتی برگزار شد.
این عملیات شامل سه بخش آتش‌سوزی مخزن مایعات قابل اشتعال (گازوئیل) در محوطه کارگاه و اطفای حریق توسط نیروهای آتش‌نشانی، حادثه ریزش آوار بر روی کارگر و محبوس شدن او در زیر خاک در عمق ۳۰ متری و شناسایی توسط سگ‌های زنده یاب و انتقال به سطح کارگاه و شناسایی دومین فرد مصدوم شده توسط سگ‌های زنده‌یاب، (در حالی که پای شخص در سازه فلزی در عمق ۳۰ متری کارگاه گیر کرده) و عملیات امدادی بر روی مصدوم بود.
همچنین در این عملیات چهار گروه تجسس و خارج کردن شخص محبوس شده در زیر خاک با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب، گروه انتقال مصدوم با استفاده از سه پایه چاه به سطح هم کف ایستگاه، گروه آزادسازی پای شخص گرفتار در سازه فلزی با استفاده از تجهیزات برش پلاسما و گروه انتقال مصدوم با استفاده از جرثقیل به سطح هم کف ایستگاه به اجرای عملیات پرداختند.
راهکاری برای مقابله با بحران
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در این باره گفت: این مانور با هدف آمادگی بیشتر برای پاسخگویی به بحران‌ها و شرایط اضطراری و هم‌افزایی دستگاه‌های امدادرسان با سازمان قطار شهری برگزار شد.
سیدمحسن واعظی‌فر افزود: با توجه به اینکه ساخت ایستگاه‌ها و تونل‌های خطوط مترو در اعماق زمین صورت می‌گیرد، امکان بروز هرگونه حادثه را باید در نظر گرفت، بنابراین سازمان تلاش دارد با برگزاری چنین مانورهایی، خود را برای رویارویی با این مسائل آماده کند.
سابقه وقوع ۴۲ نوع بحران در اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم با بیان اینکه مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی شهروندان را تهدید می‌کند، گفت: مدیریت بحران شهری باید ابتدا مخاطرات را شناسایی، سپس بانک اطلاعاتی دقیق و مدون و به دنبال آن برنامه‌ای جهت پاسخ به بحران تهیه کند.
منصور شیشه‌فروش افزود: حدود ۵۳ نوع مخاطره در ایران شناسایی شده که ۴۲ مورد از آنها در اصفهان سابقه وقوع دارد، بنابراین این نوع مانورها باعث می‌شود که قبل از وقوع حادثه سیستم‌های خود را ارزیابی و خود را تقویت کنیم.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.