تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 34392

اتصال روستای صفادشت خوانسار به شبکه جهانی اینترنت

اتصال روستای صفادشت خوانسار به شبکه جهانی اینترنت

با بهره برداری از طرح ADSL روستای صفادشت از توابع شهرستان خوانسار این روستا به شبکه اینترنت متصل شد. به گزارش  دنیای اسرار، در راستای تاسی به اصول ارزشمند ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال رشد تولید و مهار تورم، با تلاش برخاسته از صداقت و ایثار کارکنان اداره مخابرات

Print Friendly, PDF & Email

با بهره برداری از طرح ADSL روستای صفادشت از توابع شهرستان خوانسار این روستا به شبکه اینترنت متصل شد.

به گزارش  دنیای اسرار، در راستای تاسی به اصول ارزشمند ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال رشد تولید و مهار تورم، با تلاش برخاسته از صداقت و ایثار کارکنان اداره مخابرات شهرستان خوانسار و با همکاری مسئولین ارشد مخابرات منطقه اصفهان، طرح واگذاری ADSL به مشترکین تلفن ثابت روستای صفادشت از توابع شهرستان خوانسار در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت و از این پس اهالی محترم این روستا جهت استفاده از این سرویس می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت نام نمایند.

اینترنت پر سرعت ADSL
واژه ADSL یا (Asymmetric Digital Subscriber Line) معرف نوعی ارتباط اینترنتی پرسرعت است که امکان استفاده هم زمان از اینترنت و تلفن را فراهم می‌کند. روزانه هزاران نفر در جهان به استفاده از این فناوری روی آورده و آن را جایگزین سایر روش‌های ارتباطی می‌سازند.

اینترنت ADSL یا همان اینترنت پرسرعت ADSL امکان کارآمدی است که کاربران خانگی و تجاری را قادر می‌سازد تنها با استفاده از یک خط تلفن و مودمADSL ، بتوانند بدون مشغول کردن خط تلفن، به صورت ۲۴ ساعته به اینترنت پرسرعت متصل بوده و از سرعت اینترنت خود لذت ببرند .

این روش ارتباطی با وجود اینکه برای اتصال به اینترنت از سیم تلفن استفاده می‌کند، به خاطر ویژگی‌های فنی خاص خود، هرگز تلفن را اشغال نکرده و استفاده همزمان از اینترنت و تلفن را برای کاربر امکان پذیر می‌سازد. سرعت بالا و ارتباط همیشگی ، عدم نیاز به سیم کشی مجدد و اتصال ۲۴ ساعته به اینترنت از سایر ویژگی‌های این روش ارتباطی است.

ویژگی‌های فنی
با توجه به اینکه در روش های قدیمی منطق فنی انتقال داده‌ها درارتباط Dial-up بر تبدیل اطلاعات به بسته‌های صوتی و انتقال آن به روش Analog استوار است، امکان استفاده همزمان از اینترنت و تلفن مقدور نخواهد بود، زیرا انتقال داده‌ها تلفن را اشغال کرده و دیگر مجالی برای انتقال بسته‌های صوتی باقی نخواهد گذاشت. اما درارتباط ADSL از آنجایی که داده‌ها درقالب بسته‌های اطلاعاتی و به صورت Digital انتقال می‌یابند، مانعی در استفاده همزمان از تلفن و اینترنت وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر “استفاده از اینترنت تلفن را اشغال نخواهد کرد”. از طرف دیگر ساختار Digital انتقال داده‌ها و استفاده بیشتر از فضای فرکانسی سیم مسی رابط، باعث افزایش سرعت ارتباط و به تبع آن، ارتقای کیفیت اتصال به دنیایی اینترنت خواهد گردید. از ویژگی‌های مهم خدمات ADSL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ارتباط همیشگی، مطمئن و بی‌وقفه به اینترنت، بی‌نیاز به شماره‌گیری، تا سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه.

• سرعت بالا در تبادل داده‌ها، کاربردهایی چون کنفرانس ویدیویی و تلفن اینترنتی را فراهم می‌سازد.

• توانایی استفاده چندین نفر به صورت همزمان در یک خانه و یا محل کار از سرویس اینترنت.

• توانایی ارایه سرویس‌هایی مانند دولت الکترونیک، پزشکی الکترونیک، آموزش سمعی بصری، شبکه اختصاصی مجازی و غیره.

• توانایی استفاده همزمان از خط تلفن، و سرویس اینترنت.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان