تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر : 10166

اعلام نفرات برتر مسابقات شطرنج در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان

اعلام نفرات برتر مسابقات شطرنج در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان

اعلام نفرات برتر مسابقات شطرنج در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به گزارش دنیای اسرار:۵۹ شطرنج باز پسر و دختر در مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به رقابت پرداختند که در نهایت نفرات برتر مشخص شدند. مسابقات شطرنج ویژه سنین زیر ۸ سال و ۱۰ تا ۱۴ سالبه مناسبت ماه مبارک رمضان

Print Friendly, PDF & Email

اعلام نفرات برتر مسابقات شطرنج در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان

به گزارش دنیای اسرار:۵۹ شطرنج باز پسر و دختر در مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان به رقابت پرداختند که در نهایت نفرات برتر مشخص شدند.

مسابقات شطرنج ویژه سنین زیر ۸ سال و ۱۰ تا ۱۴ سالبه مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در خانه شطرنجاصفهان برگزار شد.

این مسابقات از سوی معاونت ورزشی و تفریحی سازمانفرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری هیأت شطرنج استان اصفهان انجامو روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

رییس هیأت شطرنج استان اصفهان در خصوص برگزاری مسابقات شطرنج در جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اظهار داشت: دومین سال است که با همت معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان این مسابقات را برگزار می کنیم که امسال تصمیم گرفتیم در چند رده سنی برنامه ریزی داشته باشیم.

حسین گلشنی ادامه داد: مسابقات در دو رده سنی زیر ۸سال با ۲۳ بازیکن و ۱۰ تا ۱۴ سال با۳۶ بازیکن برگزار شد که ورزشکاران در هفت دوربا یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت نفرات برتر مشخص و جوایزی به صورت نقدی وغیر نقدی به آنها اهدا شد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تصمیم گرفتیم رده های سنی پایین را برای این مسابقات انتخاب کنیم تا پشتوانه ای باشد برای آینده سازان این رشته ورزشی و همچنین قصد داشتیم استعدادهای جدید را شناسایی کنیم و با معرفی نفرات برتر، اردوهایی را برای این عزیزان تدارک ببینیم تا راهشان برای ورزش قهرمانی هموار شود.

مسئول امور مسابقات ورزشی محلات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در خصوص این مسابقات بیان کرد: شطرنج یک ورزش فکری و بسیار جذاب است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد و ما نیز تصمیم گرفتیم این ورزش را به جشنواره مولای عرشیان و بانوی قدسیان اضافه کنیم که خداراشکر با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

محسن رویگری ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان در شطرنج حرف برای گفتن دارد و همچنین امکانات بسیار خوبی در اختیار علاقه مندان به این رشته است، توانستیم با یک برنامه ریزی خوب و با همکاری هیأت شطرنج استان اصفهان این مسابقات را برگزار کنیم.

وی گفت: در این مدت شاهد آن بودیم که ورزشکاران با علاقه بسیار زیاد به این مسابقات آمدند و حتی خانواده های بسیاری را دیدیم که برای حمایت از فرزندانشان در خانه شطرنج حضور یافتند که این شور و هیجان می تواند ما را دلگرم کند تا در آینده نیز با قدرت و کیفیت بیشتر برای این گونه مسابقات برنامه ریزی کنیم.

نتایج این دوره از مسابقات به شرح زیر می باشد:

رده سنی زیر ۸ سال:

آریا خالویی، محمد پدرام آرا و محمد امین زاغیان به ترتیب مقام اول تا سوم

رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال:

آرین اعتمادی، ارشیا محمدیان و محمدحسین کیانی به ترتیب مقام اول تا سوم

مسابقات تکواندو بانوی قدسیان با معرفی نفرات برتر به پایان رسید

این مسابقات روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه در سالن ورزشی کوثر برگزار و نفرات برتر مشخص شدند.

مسابقات تکواندو بانوان در رده سنی نونهالان و با حضور ۱۴۰ ورزشکار در دو شب برگزار شد که ۴۰ نفر از آنها به مدال و رتبه های اول تا سوم دست پیدا کردند.

نایب رییس بانوان هیأت تکواندو استان اصفهان درخصوص برگزاری مسابقات جام بانوی قدسیان اظهار داشت: تعامل بین معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با هیأت تکواندو استان اصفهان باعث شد تا بتوانیم از فضای موجودی که در اختیار شهرداری است و پتانسیل هایی که ما داریم برای ارتقای سطح تکواندو استان استفاده کنیم.

زهرارفیعی ادامه داد: سطح مسابقات کمتر از مسابقات کشوری نبود و بچه های ما برای انتخابی لیگ استان در حال فعالیت هستند و نفرات اول تا سوم این مسابقات وارد اردوی تیم می شوند و پس از آن مسابقات دیگری را برگزار می کنیم تا نفرات برتر برای مسابقات کشوری اعزام شوند.

وی گفت: رقابت در مسابقات جام بانوی قدسیان بسیار زیاد بود و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم، تصمیم گرفتیم مسابقات فقط از بین ورزشکاران شهر اصفهان باشد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد

وی اظهار داشت: با توجه به تماس ها و درخواست هایی که برای شرکت شهرستانها در این مسابقات داشتیم، تصمیم گرفتیم در بخش آقایان ۱۰ سهمیه و در بخش بانوان ۵ سهمیه به شهرستان ها اختصاص بدهیم.

وی افزود: استقبال در بخش نوجوانان بیشتر بود که تعداد ۹۰ ورزشکار در این رده سنی شرکت کردند. تکواندو بانوان هم اکنون وضعیت خوبی دارد تا جایی که تعدادی ورزشکار از اصفهان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

نفرات برتر این دوره از مسابقات بدین شرح است:

وزن۲۹- کیلوگرم پریسا سادات صالحی و شیدا فتحیان مقام سوم مشترک، زهرا صفدریان مقام دوم و زینب فاتحی مقام اول

وزن۲۹ الی ۳۳ کیلوگرم حنانه کهزادی و مژده گلستانه مقام سوم مشترک، صدیقه  رعنایی مقام دوم و نیکی یوسفی مقام اول

وزن ۳۳ الی ۳۷ کیلوگرم فاطمه شمس و مبینا الماسی مقام سوم مشترک، ستاره مرشدی مقام دوم و فاطمه محمدی مقام اول

وزن ۳۷ الی ۴۱ کیلوگرم یگانه عربلونده و زهرا حسنی مقام سوم مشترک، مینا کیاسی مقام دوم و فاطمه زهرا سلطانی مقام اول

در وزن ۴۱الی۴۴ کیلوگرم الناز واقفی و سونیا بنی مقام سوم مشترک، حدیث جمالی مقام دوم و فاطمه مرادیان مقام اول

در وزن ۴۴ الی ۴۷ کیلوگرم عسل سلطانی و معطره یگانه مقام سوم مشترک، مهلا خراسانی مقام دوم و مبینا حجت خانی مقام اول

در وزن ۴۷الی۵۱ کیلوگرم عارفه صیفوری مقام سوم، آیناز حسنی مقام دوم و فاطمه اسدیانی مقام اول

در وزن ۵۱ الی۵۵ کیلوگرم زینب باقری و هانیه رحیمی مقام سوم مشترک، دیانا مصطفایی مقام دوم و مینا مومنی مقام اول

در وزن ۵۵ الی ۵۹ کیلوگرم نرگس مطهر زاده مقام سوم، کیانا رعنایی مقام دوم و رعنا افشاریانی مقام اول

نونهالان برتر جودو معرفی شدند

برترین های جودو در رده سنی نونهالان در جشنواره ورزشی جام مولای عرشیان معرفی شدند.

مسابقات جودو جام مولای عرشیان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه در ورزشگاه پوریای ولی و در رده سنی خردسالان و نونهالان برگزار شد که در نهایت، اختتامیه رده سنی نوجوانان پنج شنبه شب برگزار و برترین های این رشته ورزشی مشخص شدند.

ناظریان معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری مسابقات جودو اظهار داشت: جودو یکی از ورزش های المپیک است که بسیار جذاب و پرطرفدار بوده و خوشبختانه در این مسابقات چهره های نوجوان، نونهال و خردسال بسیار زیادی می بینیم.

وی ادامه داد: تعامل بین معاونت ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و همچنین هیأت جودو استان اصفهان می تواند کمکی باشد برای پیدا کردن استعدادهای برتر در این رشته ورزشی و از طرفی مربیان می توانند رشد و پیشرفت ورزشکاران را مشاهده کرده و برای مسابقات کشوری برنامه ریزی کنند که این هدف برای تمام رشته های ورزشی که در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد مورد توجه قرار گرفته است.

حمید عصارزادگان رییس هیأت جودو استان اصفهان نیز در خصوص برگزاری مسابقات جودو در جشنواره جام مولای عرشیان توضیح داد: سال های گذشته در جام مولای عرشیان فقط ورزش فوتسال برگزار می شد که چند سال اخیر با همت معاونت ورزشی و تفریحی، رشته های دیگر نیز به این جشنواره افزوده شده که رشته جودو نیز در این مسابقات حضور دارد.

وی ادامه داد: ما در سه رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان وارد مسابقات جام مولای عرشیان شدیم و هدف ما این است که این ورزش را از رده سنی خردسالان و در مدارس شروع کنیم تا بتوانیم جایگاه جودو که سالهای بسیار در کشور و استان اصفهان رتبه های برتر داشته را بازگردانیم.

رییس هیأت جودو استان اصفهان بیان داشت: در دو سال اخیر ورزش جودوی اصفهان رتبه دوم را در کشور داشته که ان شااله با همدلی و همیاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

نتایج این دوره از مسابقات بدین شرح است:

در وزن +۷۳ کیلوگرم آقایان رضا نوروزی و پوریا حسن پور مقام سوم مشترک، امین سلطانی مقام دوم و حسین رستمی مقام اول

در وزن -۷۳ کیلوگرم آقایان مهدی کیماسی و امیر محمد آقاحری مقام سوم مشترک، ابوالفضل هاشم زاده مقام دوم و هومن زمانی مقام اول

در وزن -۶۶ کیلوگرم آقایان عرفان اخوان و محمد حسین قاسمی مقام سوم مشترک، سهیل عمو سلطانی مقام دوم و پوریا ضیایی مقام اول

در وزن -۶۰ کیلوگرم آقایان عرفان انصاریان و احسان عطاری مقام سوم مشترک، عباس امیریان مقام دوم و احمدرضا خزایی مقام اول

در وزن -۵۵ کیلوگرم آقایان مرتضی سلیمانی و مهدی خدابخشی مقام سوم مشترک، پارسا سعادت مقام دوم و ابوالفضل سلیمیان مقام اول

در وزن -۵۰ کیلوگرم آقایان محمد بیکانی و محمدهادی عروجی مقام سوم مشترک، مهدی جهانگیری مقام دوم و سید حسین حجازی مقام اول

در وزن – ۴۶ کیلوگرم آقایان محمدرضا احمدپور و امین صرامی مقام سوم مشترک، مرتضی رجب زاده مقام دوم و بهزاد براتی فر مقام اول

در وزن -۴۲ کیلوگرم آقایان امیرحسین کریمی وحسین اسدی مقام سوم مشترک، امیرمحمد قربانی مقام دوم و رضا چهارمحالی مقام اول

و در بخش تیمی نیز تیم های نام آوران مقام سوم، فولادشهر مقام دوم و زرین شهر مقام اول را بدست آوردند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.