تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر : 38828

7 جراحی موفق مغزو400موردجراحی قلب رایگان در بیمارستان شریعتی اصفهان

7 جراحی موفق مغزو400موردجراحی قلب رایگان  در بیمارستان شریعتی اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:محمد رجالی،  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۶۹ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان دارای سه بیمارستان دکتر شریعتی، دکتر غرضی و فاطمه‌الزهرا و ۲۸ درمانگاه است، استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:محمد رجالی،  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۶۹ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان دارای سه بیمارستان دکتر شریعتی، دکتر غرضی و فاطمه‌الزهرا و ۲۸ درمانگاه است، استان اصفهان باتوجه به جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفری که دارد، دارای رتبه اول رتبه اول بیمه‌شدگان در کشور است.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیون ویزیت سرپایی داشتیم، افزود: همچنین در سال گذشته ۸۰ هزار بستری و ۵۰ هزار عمل جراحی انجام شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰ درصد رشد داشته است، میانگین ظرفیت بیمارستان‌ها بالای ۹۰ درصد است و متوسط اقامت هر بیمار در بیمارستان‌ها ۲ و نیم روز است، در حال حاضر ۸۰۰ تخت در بیمارستان‌ها در دسترس بیماران است. نیاز استان حدود ۳۵ تا ۵۰ درمانگاه است که ظرفیت بیماران سرپایی را تکمیل کند که از سال ۱۴۰۱ ورود کردیم و مجوز ساخت درمانگاه در فولادشهر، پیربکران و هرند اخذ شده است و به دنبال اخذ مجوز برای درمانگاه بهارستان هستیم.

 

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار بیماری مزمن در کشور داریم، تصریح کرد: ارائه خدمات در زایشگاه‌های بیمارستان‌های شریعتی و غرضی ۱۰۰ درصد رایگان است، باتوجه به اینکه پزشک متخصص زایمان به صورت ۲۴ ساعت در بخش ال. دی آر مستقر است، اما ظرفیت زایمان این بیمارستان‌ها خالی مانده است. در اتاق‌های ال. دی. آر این دو بیمارستان چهار بخش NICU یا مراقبت ویژه نوزادان نیز احداث شده است.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان داشت: زایمان ۵۰ درصد از خانم‌های مبتلا به ایدز به دلیل ارائه خدمات بهداشتی مناسب در بیمارستان ها سالم بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰ کودک ناشنوا در استان شناسایی شدند که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی برای آنان کاشت حلزون رایگان انجام شده است.

رجالی از ساخت اتاق‌های زایمان مجهز(LDR)خبر داد و افزود: در طرح جوانی جمعیت یکی از مواردی که بر عهده سازمان تأمین اجتماعی بود، ساخت اتاق‌های زایمان مجهز(LDR) است که در اصفهان زایشگاه‌های بیمارستان شریعتی و غرضی تکمیل شده است. زایشگاه بیمارستان شریعتی هشت اتاق زایمان ال. دی. آر و بیمارستان غرضی پنج اتاق زایمان مجهز دارد که برای این امر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده، اما ۵۰ درصد مراجعه کننده دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش جراحی قلب در بیمارستان شریعتی اصفهان سال ۱۴۰۱ راه‌انداری شد، گفت: تاکنون ۴۰۰ مورد جراحی قلب در این بیمارستان رایگان انجام شده است، بخش آنژیوگرافی در بیمارستان شریعتی راه‌اندازی شده که خدمات آن کاملاً رایگان است.

رجالی گفت: جراحی بیماری‌های مغزی نیز که قبلا بیماران به تهران ارجاع داده می شدند و دست‌کم ۱۵۰ میلیون تومان برای بیمار هزینه دارد طی سه سال گذشته در بیمارستان شریعتی اصفهان  که به دستگاه نویگیشن جراحی مغز مجهز شده با هزینه ۲۰ میلیارد تومان انجام می شود که تا کنون 7مورد جراحی موفقیت آمیز در این بیمارستان داشته ایم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قدمت برخی از درمانگاه‌های شهر اصفهان به بالای ۵۰ سال می‌رسد، بر اساس شاخص تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و امکاناتی که به اصفهان داده شده این استان در رده پانزدهم است، در حالی که دست‌کم به 5بیمارستان و ۲۰ درمانگاه جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد:ساخت و تجهیز بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در شهرک شهید کشوری به اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با مجوز و اعتبار آن موافقت شده که این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ۵۰ درصد به ظرفیت بستری ما اضافه خواهد کرد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان