تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 38790

برگزاری دهه سرآمدی آموزش اردیبهشت امسال در دانشگاه اصفهان

برگزاری دهه سرآمدی آموزش اردیبهشت امسال در دانشگاه اصفهان

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان: برگزاری دهه سرآمدی آموزش اردیبهشت امسال در دانشگاه اصفهان   به گزارش دنیای اسرار:محمد فرامرزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان، در نشست خبری بااصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش و بهره‌گیری بهینه از دستاوردهای آموزشی دانشگاه اصفهان،عنوان کرد: دراردیبهشت‌ماه، دهه‌ای به نام سرآمدی آموزش نامگذاری شده است

Print Friendly, PDF & Email

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان:
برگزاری دهه سرآمدی آموزش اردیبهشت امسال در دانشگاه اصفهان

 

به گزارش دنیای اسرار:محمد فرامرزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان، در نشست خبری بااصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش و بهره‌گیری بهینه از دستاوردهای آموزشی دانشگاه اصفهان،عنوان کرد: دراردیبهشت‌ماه، دهه‌ای به نام سرآمدی آموزش نامگذاری شده است ،اگرچه نسل دانشگاه‌ها تغییر کرده و به مهارت آفرینی روی آورده‌اند، اما کارکرد و فلسفه دانشگاه بر مبنای آموزش است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه در آموزش عالی چهار مقوله کلیدی وجود دارد، اضافه کرد:دانشجو، برنامه‌ها و مواد درسی، وجود زیرساخت‌های مناسب و از همه مهم‌تر عنصر استاد و هیئت علمی در دانشگاه‌ها چهار مقوله کلیدی هستند که می‌تواند آموزش کیفی را به ثمر برساند و بسیار تأثیرگذار باشد، با این حال مهم‌ترین توقع مردم جامعه از دانشگاه‌ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

فرامرزی بااشاره به اهمیت دهه سرآمدی، گفت: به دلیل اهمیتی که جایگاه استاد و معلم در توسعه کیفی آموزش دارد، دهه سرآمدی برای اهمیت دادن به مقوله آموزش و تقدیر از مقام شامخ معلم در نظر گرفته می‌شود. از این‌رو، امسال، دهه سرآمدی آموزش از تاریخ ۸ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه، در دانشگاه اصفهان و به طور متمرکز در تمام کشور از طرف وزارت علوم نامگذاری و برنامه‌هایی در این خصوص برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دهه سرآمدی یک شعار کلیدی دارد و دانشگاه اصفهان بر اساس سیاست وزارت علوم، شعاری را باعنوان «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» تعریف کرده است.

فرامرزی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان با ۷۰۰ عضو هیئت علمی، بزرگترین دانشگاه جامع در مرکز کشور است، بیان کرد: در دانشگاه اصفهان، ۱۷ دانشکده وجود دارد و حدود ۱۷ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه نزدیک به ۴۰۰ رشته تحصیلات تکمیلی و حدود ۹۰ گروه آموزشی وجود دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تقریبا ۸۰ نفر در برنامه مربوط به دهه سرآمدی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، بیان کرد: مهم‌ترین افرادی که در دهه سرآمدی و روز معلم تقدیر می‌شوند اساتید سرآمد آموزشی هستند. بر اساس بخش‌نامه و دستورالعملی وزارت علوم، ۲۰ درصد برگزیدگان برتری که در هر دانشکده بالاترین کیفیت آموزشی را داشته‌اند توسط معاونت آموزشی دانشگاه معرفی شدند. سایر مستندات در ارتباط با آموزش، پژوهش، شاگرد پروری و رعایت کیفیت آموزش از این افراد دریافت شده و از افراد منتخب در مراسم روز معلم تقدیر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: همچنین، اساتید بازنشسته‌ای که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، ارتقاء یافتگان، یعنی کسانی که توانسته‌اند مراتب علمی را در سال ۱۴۰۲ طی کنند و به مرتبه دانشیاری و استادیاری نائل شدند، عضو فعال و موثر در رابطه با ارتباط دانشگاه با صنعت، موثرترین فرد حوزه بین‌المللی‌سازی، عضو فعال در زمینه ارتقاء کیفیت آموزشی و دو نفر سرآمد فرهنگی و نیز از بهترین مدرس در حوزه زبان فارسی در این مراسم تجلیل می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: امسال، دانشگاه اصفهان از میان افرادی که در زمینه تحقق شعار «دانشگاه جامع محور و تمدن‌ساز» کار ویژه‌ای را انجام داده‌اند، نشان جامع محوری و تمدن‌سازی اعطا می‌کند.

فرامرزی با تاکید بر اینکه  نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه به صورت میانگین به استاندارد کشوری بسیار نزدیک است، ادامه داد: نسبت استاندارد استاد به دانشجو در برنامه ششم توسعه ۲۳ در نظر گرفته شده است که این نسبت در دانشگاه اصفهان به کمتر از ۲۵ می‌رسد، اگرچه این نسبت در دانشکده‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

با توجه به اینکه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس ارزیابی صورت گرفته در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، زیرساخت‌ها و بین‌المللی سازی انجام می‌شود، دانشگاه اصفهان در رتبه بندی دانشگاه‌ها طبق معیارهای وزارت علوم جز ۱۰ دانشگاه برتر قرار دارد که نسبت به سال گذشته نیز یک رتبه ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان در سطوح بین‌المللی نیز حائز رتبه است، افزود: تا به حال توانسته‌ایم در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳ تایمز و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام حضور داشته و جز دانشگاه‌های برتر بین‌المللی باشیم، همچنین دانشگاه اصفهان بزرگترین دانشگاه جامع در مرکز کشور است .

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مرزهای دانش در حصر مرزهای جغرافیایی نمی‌باشد، اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های دانشگاه مدرن، نقش‌آفرینی دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی است که تبادل استادان برجسته، جذب دانشجو از دیگر کشورها و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی نمونه‌ای از این نقش‌آفرینی است.

فرامرزی تاکید کرد: به‌طور خاص دانشگاه اصفهان مرکز بین‌المللی فعالی دارد که در سال ۲۰۲۳ تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های روسیه، حوزه شرق آسیا مانند چین، کره و مالزی، لبنان، پذیرش دانشجو از عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه در دهه سرآمدی آموزش دانشکده‌ها نیز به‌صورت مستقل نشست‌ها و کارگاه‌هایی را برگزار می‌کنند، افزود: مرکز TDC، مرکز توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای تدریس دانشگاه اصفهان است که تنها مرکز پیشتاز و فعال کشور در حوزه توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای تدریس است، در دهه سرآمدی با توجه به شعار سال جاری، برگزاری جلسات با موضوعات مختلفی مانند معلمان الهام‌بخش و شاگردپرور را برنامه‌ریزی کرده است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان