تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 37364

یکی از راه های موثروبدون هزینه صدور انقلاب و معرفی کشورمان به دنیا زبان مهارت است

یکی از راه های موثروبدون هزینه صدور انقلاب  و معرفی کشورمان به دنیا زبان مهارت است

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور: یکی از راه های موثروبدون هزینه صدور انقلاب و معرفی کشورمان به دنیا زبان مهارت است رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه یکی از راه های موثرصدور انقلاب و معرفی

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور:

یکی از راه های موثروبدون هزینه صدور انقلاب و معرفی کشورمان به دنیا زبان مهارت است

رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه یکی از راه های موثرصدور انقلاب و معرفی کشورمان به دنیا زبان مهارت است،از برگزاری اولین المپیادهای علمی و مهارتی آزاد کشور اولین المپیادهای علمی و مهارتی آزاد کشور با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی درالبرز خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:سید اسماعیل سید اشرفی رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اسرار با اشاره اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای دارند اظهار کرد: تمام مسئولین هم اذعان که کلید اشتغال، مهارت آموزی است و برای توسعه کشور ترویج فرهنگ مهارت آموزی ضروری است.

وی افزود: خیلی ازدانشگاه های صاحب نام کشور های توسعه یافته مهارت محورندکه به دانشگاه های نسل پنجم معروفند.
سید اشرفی با بیان اینکه رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه ای آموزش وتربیت نیروی ماهر وارتقای فنی شاغلان است، افزودما به عنوان بخش غیر دولتی سازمان آموزش فنی حرفه ای برای دنبال کردن این مهم، سه هدف را دنبال میکنیم، اول آموزش‌های دانشی و مهارتی را در کنار هم قراردهیم و به همین دلیل نیز این رویدادملی را *المپیادعلمی و مهارتی* نامگذاری کردیم.
وی افزود: نکته دوم این است که برای کسانی که دارای مهارت‌های خاص هستند،فضای رقابت ایجادکرده ایم تابه چالش کشیدن آن ها ضمن عیارسنجی فنی، معرف آنان به بازارکارباشیم و سومین هدف این است که فرصتی فراهم کنیم که جویندگان کاراستعدادهای خودراشناخته وبه توانایی فنی ومهارتی خودبیفزایند ودرنهایت، فرهنگ مهارت آموزی توسعه یابدوشیوه ارزش گذاری مشاغل تغییرکند.
وی در تشریح رشته‌هایی که در این المپیاد شرکت می‌کنند گفت: در این المپیاد از ۷ رشته مانند رشته فناوری اطلاعات و رباتیک شرکت میکنند که می ‌توانند از سنین کودکی بچه‌ها را پای کار بیاورند.
همچنین رشته مراقبت و زیبایی که در دو بخش مسابقات مهارتی و مقالات علمی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مسابقات علمی به گونه‌ای است که باید مقالات علمی را در حوزه تخصصی خود در قالب مسابقه مقاله نویسی ارائه دهند چرا که مراقبت زیبایی مرتبط با سلامت جسم وروح انسان‌هاست و نقش مهمی دارد و در سطوح مختلف مردم با این مسئله در ارتباطند و ما با این کار یعنی ارسال مقاله آنها را درگیر مطالعه در این رشته می‌کنیم.

سید اشرفی یکی دیگر از رشته‌های شرکت کننده در این المپیاد راصنایع پوشاک و طراحی دوخت عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت مبحث عفاف و حجاب این رشته را برگزار کردیم تا طراحان بتوانند با متدی که دارند این فرهنگ را رعایت کنند و طرح‌هایی جهت زیبایی لباس اجتماعی با رعایت حدود شرعی طراحی کنند.

وی همچنین طلا و جواهرسازی را نیز یکی دیگر از رشته‌ها عنوان کرد و افزود: رشته دیگر صنایع غذایی و آشپزی است که حرفه‌هایی را مورد نظر قرار دادیم که در بحث سلامت غذایی و غذاهای ارگانیک کار کرده اند.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور بخش دیگر را دوخت های سنتی عنوان کرد و گفت: توانایی خانم های ایرانی در دوخت هایی که مربوط به قومیت های مختلف ونشانه فرهنگ غنی ایرانی است نیز در این المپیاد در نظر گرفته می شود.
وی افزود: بخش دیگر بهداشت حرفه ای است که ما بر این باور هستیم که جوانان ما پتانسیل های زیادی دارند و باید فرصتی را برای آن ها ایجاد کنیم که این تواناییها به سطح دنیا ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از راه های موثر صدور انقلاب و معرفی کشورمان به دنیا زبان مهارت است و هدف دیگر ما این است که برترین های کشور را معرفی کنیم و در سال آینده در هفته کارآفرینی و مهارت آموزی اولین مسابقات کشورهای اسلامی را در کشور برگزار کنیم و کسانی که در این المپیاد رتبه های اول را کسب می‌کنند به عنوان تیم کشور خودمان در سال آینده در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت می‌کنند.
وی در پایان تاکید کرد: وجه تمایز این المپیاد با المپیادهایی که در دیگر کشورها برگزار می شود این است که در کشور های دیگر این مسابقات محدودیت سنی دارد ولی ما محدودیت سنی قائل نشدیم که هر کس این توانمندی ها را در خود می بیند در هر سنی که هست بتواند شرکت کند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.