تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 34429

بازدید وزیر آبیاری سریلانکا از تاسیسات پایش و مونیتورینگ تاسیسات آب استان اصفهان

بازدید وزیر آبیاری سریلانکا از تاسیسات پایش و مونیتورینگ تاسیسات آب استان اصفهان

وزیر آبیاری کشور سریلانکا در طی سفر به ایران ضمن مذاکره با مدیران وزارت نیرو از تاسیسات پایش و کنترل شبکه توزیع آب به منظور استفاده از تجربیات و نوآوری به عمل آمده در ایران و به ویژه آبفای استان اصفهان، بازدید کرد. به گزارش دنیای اسرار:در این دیدار مدیرعامل آبفای استان اصفهان ضمن عرض

Print Friendly, PDF & Email

وزیر آبیاری کشور سریلانکا در طی سفر به ایران ضمن مذاکره با مدیران وزارت نیرو از تاسیسات پایش و کنترل شبکه توزیع آب به منظور استفاده از تجربیات و نوآوری به عمل آمده در ایران و به ویژه آبفای استان اصفهان، بازدید کرد.

به گزارش دنیای اسرار:در این دیدار مدیرعامل آبفای استان اصفهان ضمن عرض خیرمقدم، با اشاره به بومی سازی تجهیزات به ویژه در بخش نرم افزاری گفت: مدیریت تامین و توزیع آب شرب بیش از ۴ میلیون نفر در استان به عهده شرکت آبفا است که با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود ذخایر آبی در سالیان اخیر، مدیریت هوشمندانه و پایش انتقال و توزیع آب و کنترل پارامترهای کمی و کیفی در راستای توزیع عادلانه آب حائز اهمیت بوده که سعی شده با استفاده از دانش روز و استفاده از تجهیزات بومی در بخش های نرم افزار و سخت افزاری این مهم را به صورت برخط و به صورت کامل عملیاتی کند.
حسین اکبریان با تاکید بر مدیریت دانش خاطر نشان ساخت: صنعت آب و فاضلاب و از جمله آب و فاضلاب استان آمادگی انتقال تجربیات به دست آمده را به سایر کشورها داشته و از ارتباط با سایر کشورها در چارچوب سیاستهای کلان وزارت نیرو ودر راستای انتقال تجربیات استقبال می کنیم.
وی با اشاره به زمان آغاز اجرایی تاسیسات فاضلاب در شهر اصفهان گفت: بیش از ۵۵ سال از قدمت تاسیسات در شهر اصفهان می گذرد و اصفهان اولین شهر کشور بوده است که تاسیسات فاضلاب در آن اجرا شده است.
وزیر آبیاری سریلانکا نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و بازدید از تاسیسات، ارتباط بین دو کشور را اجتماعی و تاریخی خواند و بر توسعه روابط بین دو کشور، به ویژه در استفاده از خدمات مهندسی و تجربیات دانش بومی ایران در زمینه صنعت آب و فاضلاب تاکید و از توسعه ارتباط با شرکت آبفای استان اصفهان استقبال و به حضور شرکت های ایرانی فعال در سریلانکا در بخش آبفا اشاره نمود.
رانا سینگه در طی این بازدید گفت: آشنایی با این مرکز برای من بسیار ارزشمند و تاثیر گذار بوده و بیانگر استفاده آبفای استان از تکنولوژی روز دنیا است.
وزیر آبیاری سریلانکا با بیان اینکه در دیدار با وزیر نیرو در خصوص مدیریت منابع آبی و بهره مندی از انرژی ها مباحثی عنوان شد، خاطرنشان ساخت: در بازدید از تاسیسات این صنعت در ایران و اصفهان از این پس در صدد هستیم که از تجربیات کشور ایران در تامین و توزیع آب شرب در سریلانکا استفاده کنیم و از فعالان این صنعت می خواهیم دانش فنی صنعت آبفا را در اختیار ما قرار دهند.
وی اعلام کرد: در حال حاضر در کشور ما برای ۵۵ درصد مردم آب شرب تامین میشود و در تلاش هستیم برای بقیه مردم نیز آب شرب تامین کنیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.