تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر : 34580

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم؟

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم؟

به گزارش دنیای اسرار:شاید شما فکر کنید که دقیق بودن و منطقی نگاه کردن به توانایی های ذهنی خود برای کنترل ذهن کلیدی است. اما طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که خوش بین بودن نسبت به توانایی ها و استعدادهای خود باعث کنترل بهتر ذهن می شود. هنگامی که بر روی ذهن خود

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:شاید شما فکر کنید که دقیق بودن و منطقی نگاه کردن به توانایی های ذهنی خود برای کنترل ذهن کلیدی است. اما طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که خوش بین بودن نسبت به توانایی ها و استعدادهای خود باعث کنترل بهتر ذهن می شود.
هنگامی که بر روی ذهن خود کنترل نداشته باشید افکار و احساسات شما به هر سمتی سوق پیدا می کند شاید متوجه این موضوع شوید که در ذهن خود در رابطه با موضوعات مختلف زیاد از حد فکر می کنید و درگیری ذهنی زیادی دارید دائما در رابطه با خود شک دارید احساسات خود را کنترل کنید شما باید بتوانید ذهن خود را کنترل کنید همچنین افکار و احساسات منفی را از ان خارج و تفکرات مثبت را جایگزین کنید. رایج ترین و مهمترین روش های کنترل ذهن عبارتند از:
۱-از تفکرات منفی و حسرت گذشته خوردن دوری کنید:
شاید شما اصطلاح نشخوار ذهنی را شنیده باشید نشخوار ذهنی یعنی فکر کردن عمیق به انچه در گذشته اتفاق افتاده است و حسرت خوردن و تفکرات منفی و ناامید کننده داشتن. برای کنترل و مدیریت ذهن از نشخوار فکری بپرهیزید.
۲-به خودتان ایمان داشته باشید:
شما باید به خودتان ایمان و اعتقاد داشته باشید که می توانید شرایط را تغییر بدهید اگر شما باورنداشته باشید که می توانید تغییر کنید پس برای تغییر کردن تلاش زیادی نیز نخواهید کرد پس تفکرات مثبت در رابطه با خودتان را در ذهن خود پرورش دهید.
۳-عادت های قدیمی خود را بررسی کنید:
عادت های قدیمی خود را به خاطر داشتن سبک زندگی بهتر و موثر تر کنار بگذارید. ضمیر ناخوداگاه شما که در آن همه عادات شما ثبت می شود منطقه ای است که احساس آشنایی و ایمنی را در شما فراهم می کند شما می توانید هر روز همان کارهای مشابه را انجام دهید و مسیرهای مشابه را طی کنید اما با این کار شما دیگر باید دست از رویاها و بلند پروازی های خود بردارید.
۴-نسبت به توانایی های خود خوش بین باشید:
شاید شما فکر کنید که دقیق بودن و منطقی نگاه کردن به توانایی های ذهنی خود برای کنترل ذهن کلیدی است. اما طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که خوش بین بودن نسبت به توانایی ها و استعدادهای خود باعث کنترل بهتر ذهن می شود.
۵-دیدگاه خود را تغییر دهید:
آنچه را که می خواهید در ذهن خود کنترل کنید مجدد ارزیابی کنید سعی کنید دیدگاه خود را نسبت به چیزی که در حال کنترل آن در ذهن خود هستید تغییر بدهید.
۶-تعمیم بیش از حد را متوقف کنید:
تعمیم بیش از حد به این معنی است که تنها یک تجربه منفی در گذشته را در نظر بگیرید آن را بر روی تجربیات دیگر یا پیش بینی های خود در مورد چگونگی آینده نشان دهید.
تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.