تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۳
کد خبر : 35982

نقش موثر مبلغین زکات در تبیین این فرهنگ

نقش موثر مبلغین زکات در تبیین این فرهنگ

نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در سطح زندگی مردم و تبیین نقش آن برای کشاورزان، باید از مرحله کشت تا برداشت ادامه یابد. به گزارش  دنیای اسرار: آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه شورای زکات استان، با اشاره به مساله غزه به بیداری جامعه اسلامی تاکید

Print Friendly, PDF & Email

نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در سطح زندگی مردم و تبیین نقش آن برای کشاورزان، باید از مرحله کشت تا برداشت ادامه یابد.

به گزارش  دنیای اسرار: آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه شورای زکات استان، با اشاره به مساله غزه به بیداری جامعه اسلامی تاکید داشت و اظهار کرد: خداوند در سوره مائده آیه ۸۲ درباره یهودیان می فرماید دشمن ترین مردم نسبت به مومنان، یهود و مشرکان هستند و قطعا حضرت امام خمینی(ره) نیز بر همین موضوع تاکید داشتند که این قوم را غده سرطانی نامیدند که باید ریشه کن شود.

رئیس شورای زکات استان، با بیان اینکه هر یک از دستگاه های عضو این شورا باید با توجه به اهمیت پرداخت زکات در کاهش تبعات فقر در جامعه، موثر تر عمل کنند، ادامه داد: رسانه ملی در خصوص اطلاع رسانی مباحث زکات باید با یک رویکرد ملی عمل کند و این مهم علی رغم تنوع رویدادها و فشردگی مناسبات، بایستی جزو اولویت های تقویمی در صدا و سیمای مرکز اصفهان قرار گیرد.

دکتر مرتضوی استاندار و قائم مقام شورای زکات استان اصفهان در این جلسه، برگزاری جشنواره های زکات را حرکتی مثبت خواند و پشتیبانی رسانه ها و ایجاد محتوای موثر را منبعی برای ترویج این فرهنگ عنوان داشت و اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ زکات باید اقدامات ویژه ای انجام شود و با اعزام کاروان مبلغین در بین روستائیان در مرحله مقدماتی پرورش دام و طیور و حتی در زمان شروع کشت تا مرحله پایانی برداشت قدم به قدم به تبیین این فرهنگ، نزدیک تر خواهیم شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان اصفهان نیز با تشکر از همراهی کلیه دستگاه هایی که با دبیرخانه زکات همکاری دارند، اظهار داشت: با توجه به بضاعت محدود کمیته امداد، نیاز است همه دستگاه ها از جمله صدا و سیما و سازمان تبلیغات همراهی بیشتری در عرصه نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات داشته باشند.

کریم زارع با اشاره به برگزاری جشنواره ترویجی و تبلیغی زکات در ۶ منطقه استان با رویکرد ترغیب مودیان زکات، ادامه داد: اولین جشنواره در منطقه شمال اصفهان با ارائه مباحث علمی و ایده سازی با هدف رشد این فرهنگ در جامعه برگزار خواهد شد.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه پرداخت و افزود: نیکوکاران استان در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۳ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

زارع با تاکید به لزوم اختصاص برنامه های مستمر برای ترویج و ترغیب مودیان زکات، گفت: ارتباط مستقیم با مخاطبین خاص در دستگاه‌های مختلف و شناسایی و دریافت مجوز و لیست افراد واجب الزکات و مراجعه به آنها، آموزش اصناف، تخصیص بخشی از فضاهای آموزشی ادارات به موضوع زکات و اهمیت پرداخت این حکم الهی، از جمله مواردی است که همواره باید مورد توجه ویژه قرار دهیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.