تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 36059

جشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی کمیته امدادامام خمینی (ره)در استان اصفهان برگزارشد

جشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی کمیته امدادامام خمینی (ره)در استان اصفهان برگزارشد

برگی زرین در صفحه افتخارات کمیته امداد استان اصفهان: جشنی برای خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی اصفهانی جشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی مجری طرح های اشتغال کمیته امداد استان اصفهان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، برخی مسوولان استانی و خانواده بزرگ امداد برگزار شد. به گزارشدنیای اسرار:سیدمرتضی بختیاری چهارشنبه ۳ آبان‌ماه در جشن خودکفایی مددجویان کمیته

Print Friendly, PDF & Email

برگی زرین در صفحه افتخارات کمیته امداد استان اصفهان:
جشنی برای خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی اصفهانی

جشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی مجری طرح های اشتغال کمیته امداد استان اصفهان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، برخی مسوولان استانی و خانواده بزرگ امداد برگزار شد.

به گزارشدنیای اسرار:سیدمرتضی بختیاری چهارشنبه ۳ آبان‌ماه در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد در استان اصفهان، اظهار کرد: مددجویانی که امروز از آنها تقدیر می‌شود، لقمه حلالی را وارد زندگی خود کرده‌اند که اگر عبادت را به چند قسمت تقسیم کنیم، بالاترین پاداش برای افرادی است که لقمه حلال درمی‌آورند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و خودکفایی با رعایت حرمت و تکریم در صدر برنامه‌های کمیته امداد است، افزود: مسیر کمیته امداد توانمندسازی است و این نهاد نسبت به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج نیز وظیفه‌ای بر عهده دارد. این نهاد برای افرادی که توانایی فعالیت دارند، فراهم‌سازی زمینه اشتغال و زنجیره تولید و بازار را بر عهده دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: توانمندسازی مربوط سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خوداتکایی، خودباوری و جهادی به میدان آمدن است. افرادی که توانایی کار دارند، مکلف هستند که به میدان بیایند و ما نیز باید بستر را برای اشتغال آنها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که یاور کمیته امداد در عرصه اشتغال هستند کار بزرگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: در سال جاری خودکفایی ۱۰۰ هزار عزیزی که به خودکفایی رسیدند در سراسر کشور اعلام و از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند، اما پشتیبانی، بازاریابی و مشاوره برای آنها تداوم خواهد داشت.

بختیاری با تاکید بر حمایت‌های دولت سیزدهم، اضافه کرد: در جلسات شورای عالی اشتغال که با حضور شخص رئیس جمهور تشکیل شد، تصویب شد کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند و ۵۰ درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای افراد تحت حمایت و ۵۰ درصد دیگر برای افرادی که تحت حمایت این نهاد نیستند، اما جزو پنج دهک جامعه محسوب می‌شوند باشد.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در سال جاری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان، ۱۸ هزار فرصت شغلی با ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و در سال ۱۴۰۱، ۲۹ هزار فرصت شغلی با ۱,۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد و در سال جاری برای استان اصفهان ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی با ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سرانه اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان است که اعتقاد داریم مبلغ کافی نیست، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار منتهی به درآمد باثبات هستیم که با ۱۵۰ میلیون تومان ایجاد نمی‌شود و برای افزایش سرانه تقاضا داشته‌ایم. ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان، هستند و یکی از راهبرهای قطعی این نهاد، ایجاد مشاغل خانگی است.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در جشن اشتغال و خودکفایی ۸۶۳۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اصفهان، گفت: این دستاورد بزرگ حاصل همکاری و تلاش‌ حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف استان است تا با محوریت کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان این اتفاق مبارک برای مددجویان این مجموعه رقم بخورد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر به مسیر حرکت کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدا تا به امروز توجه کنیم، مجاهدت‌هایی را می‌بینیم که حول فرمان حضرت امام(ره) جمع شدند تا این نهاد به عنوان یک مجموعه موفق در امر خدمت‌رسانی در کشور به الگویی موفق تبدیل شود.

وی ضمن اشاره به مسیر حرکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، عنوان کرد: این مجموعه در تنوع و کیفیت خدمات به محرومان جایگاه متعالی در کشور دارد.

استاندار اصفهان گفت: بزرگواران تحت حمایت این مجموعه، انصافاً در ابعاد مختلف نیز الگو هستند و معوقات تسهیلات تمامی خدمات بانک‌ها که بعنوان حمایت و پشتیبانی از مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمت رسانی می‌کنند، کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ قشر دیگری اینچنین خوش حسابی را نداریم، خاطرنشان کرد: باتقواترین و وفادارترین افراد در بازگرداندن تسهیلات، در مجموعه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

استاندار اصفهان متذکر شد: در تقویت سیاست‌ها و تفکرات زیرساختی خدمات نیز مجموعه کمیته امداد رشد یافته عمل می‌کند.

 مرتضوی با اشاره به خدمات فرامرزی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حفظ شأن و شخصیت انسان‌ها، وجهه بارز مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) است و جلوه دیگری از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخبگان دیده می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: نگاه به مشارکت و مردمی سازی فرهنگ امداد و کمک در شئونات مختلف و حمایت همه جانبه از مددجویان خصیصه بارز این مجموعه است.

مرتضوی اجرای طرح در کمیته امداد را همراه با اتاق فکر مشخص و هدایت‌گر دانست و عنوان کرد: نگاهی که از ابتدا تاکنون در مجموع کمیته امداد راهبری و خدمت کرده، مقدس و کارشناسی شده است.

مرتضوی در این آیین ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم غزه، گفت: آنچه که امروز امت اسلام را بی‌تاب و همه انسانها را نگران و ناراحت کرده حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونسیتی به زنان، کودکان و مردم بی دفاع فلسطین است.

وی ادامه داد: این رژیم کودک‌کش و غاصب جنایت را به اوج خود رسانده است و زمانی که طوفان الاقصی به پا شد، حفره‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی بر همگان هویدا شد.

وی گفت: از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری درخواست کرده‌ام پیگیری کنند تا مدارس و دانشگاه‌های استان زنگی به نام زنگ فلسطین داشته باشند تا کارشناسان متبحر و صاحب صلاحیت ابعاد مختلف این موضوع را برای نسل نوجوان و جوان روایت کنند و فاصله‌ای میان نسل جوان با حقیقت‌های روز جهان نیفتد.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان  اظهار کرد:  کمیته امداد حضرت امام(ره) با سال ها تجربه، دستگاه موثر در بحث ایجاد و کمک به امر اشتغال است.

کریم زارع با بیان اینکه طرح های مددجویی خودکفاشده طی سه سال تحت نظارت کارشناسان این نهاد بوده اند، ادامه داد: کمیته امداد با هدف خودکفایی مددجویان و افراد ۵ دهک اول نیازمند جامعه، پس از استعدادسنجی، مشاوره و آموزش، وام هایی ارائه می کند که با نظارت مستمر طی سه تا پنج سال بتوانند به درآمد پایدار و زندگی شرافتمندانه برسند.

وی یکی از رئوس برنامه های امداد را توانمندی در بحث اقتصادی و ایجاد شغل دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی که منجر به ایجاد شغل شود و همچنین آموزش برای پایدارسازی مشاغل از ابزار اصلی این نهاد در مسیر خودکفایی خانوارهای تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، در جشن خودکفایی مددجویان این نهاد با تقدیر از حمایت های دلگرم‌کننده مسوولان، بیان کرد: جشن امروز به منظور بزرگداشت یاوران اشتغال و خانواده های معظمی که با همت بلند خود به سطحی از خودکفایی و استقلال مالی رسیده و تعدادی از آنان خود به کارآفرینانی تبدیل شدند که سهمی موثر در این زمینه دارند، برگزار شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر به تعدادی از مجریان طرح های اشتغال و مدیران عامل بانک‌های برتر در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، قدردانی به‌عمل آمد.

 

فرشید ساعدی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان در  مراسم جشن خودکفایی ۸۶۳۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)با بیان اینکه کمیته امداد در امر خودکفایی و اشتغال بسیار کوشا بوده است، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های نظام بانکی، اثربخش بودن تسهیلات است.

وی تاکید کرد: آمار مطالبات تسهیلات ارائه شده صفر است و بازگشت هرگونه تسهیلات پرداخت شده هنگام زمان خود بوده و مجدد به پرداخت‌های بعدی اختصاص یافته است.

ساعدی گفت:ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد را از جمله تسهیلات اثربخش و همسو با نظام بانکی جمهوری اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به محدود بودن منابع بانکی، اثربخشی تسهیلات ارائه شده از مهم‌ترین اهداف است و اعداد و ارقام بیانگر انجام وظایف به نحو مطلوب است.

وی با تشکر از تمام شبکه بانکی استان اصفهان به منظور همراهی با نهادهایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، ادامه داد: سال گذشته در استان ۹۶ و ۷ دهم درصد جذب اعتبارات شکل گرفته و آمار مطالبات تسهیلات ارایه شده نشان می دهد برای هرگونه تسهیلات در زمان خود بازپرداخت انجام شده است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.