تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
کد خبر : 36472

دانشگاه صنعتی اصفهان، چهارمین دانشگاه صنعتی ایران در رتبه‌بندی کیو اس(QS)

دانشگاه صنعتی اصفهان، چهارمین دانشگاه صنعتی ایران در رتبه‌بندی کیو اس(QS)

رتبه‌بندی آسیایی کیو اس در سال ۲۰۲۴ اعلام شد: دانشگاه صنعتی اصفهان، چهارمین دانشگاه صنعتی ایران در رتبه‌بندی کیو اس(QS) رتبه‌بندی جهانی کیو اس (QS) فهرست ۸۵۶ دانشگاه آسیایی را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. بر اساس این گزارش دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه ۱۹۱ این نظام رتبه‌بندی معتبر جهان در آسیا و چهارمین دانشگاه

Print Friendly, PDF & Email

رتبه‌بندی آسیایی کیو اس در سال ۲۰۲۴ اعلام شد:

دانشگاه صنعتی اصفهان، چهارمین دانشگاه صنعتی ایران در رتبه‌بندی کیو اس(QS)

رتبه‌بندی جهانی کیو اس (QS) فهرست ۸۵۶ دانشگاه آسیایی را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. بر اساس این گزارش دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه ۱۹۱ این نظام رتبه‌بندی معتبر جهان در آسیا و چهارمین دانشگاه صنعتی ایران قرار گرفته است.

به گزارش دنیای اسرار، اصغر غلامی، مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حضور ۳۱ دانشگاه ایران در رتبه‌بندی آسیایی کیو اس در سال ۲۰۲۴ گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با ارتقا رتبه چشمگیر در بین ۴ دانشگاه صنعتی کشور و هفتمین دانشگاه از مجموع دانشگاه‌های برتر ایران قرار دارد.

 مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد: در بخش موضوعی رتبه‌بندی کیواس (QS) دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان توانسته از جایگاه ۴۵۰-۴۰۱ در سال ۲۰۲۳ به ۳۵۰-۳۰۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا پیدا کند.

 وی افزود: دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز از جایگاه ۶۰۱-۶۳۰ در سال ۲۰۲۳ به جایگاه ۵۵۰- ۵۰۱ در سال ۲۰۲۴ صعود کرده است.

مدیر کل پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز رتبه‌بندی کیواس (QS) دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ جایگاه ۳۵۰-۳۰۱ و در بخش مهندسی مکانیک جایگاه ۴۰۰-۳۵۱ قرار گرفته است.

شایان‌ذکر است رتبه‌بندی کیو اس توسط مؤسسه «کاکارلی سیموندز» در کشور انگلستان صورت می‌گیرد و از سال ۲۰۱۰ به‌صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در روش‌شناسی رتبه‌بندی ۲۰۲۴ کیو اس، از سه شاخص توسعه پایدار، اشتغال فارغ‌التحصیلان و شبکه پژوهش بین‌المللی برای اولین‌بار استفاده شده است. اطلاعات انتشارات علمی دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی از پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus) در بازه زمانی ۵ساله و استنادات در بازه زمانی ۶ساله محاسبه شده است.

فهرست دانشگاه های ایران:

 ۱. دانشگاه صنعتی شریف. رتبه ۸۵

 ۲. دانشگاه تهران. رتبه =۸۸

 ۳. دانشگاه صنعتی امیرکبیر. رتبه ۱۲۱

 ۴. دانشگاه علم و صنعت ایران. رتبه ۱۶۶

 ۵. دانشگاه شیراز. رتبه ۱۸۴

 ۶. دانشگاه فردوسی مشهد. رتبه =۱۸۷

 ۷. دانشگاه صنعتی اصفهان. رتبه =۱۹۱

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.