تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
کد خبر : 36830

آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی اصفهان رهاسازی شد

آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی اصفهان رهاسازی شد

  آب از سد رودشتین در شرق اصفهان برای تأمین حقابه زیست محیطی به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی رهاسازی شد.   به گزارش  دنیای اسرار: مهندس حسن ساسانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی سازی آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی خبر داد و گفت: بامداد امروز هشتم آذرماه ذخیره

Print Friendly, PDF & Email

 

آب از سد رودشتین در شرق اصفهان برای تأمین حقابه زیست محیطی به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی رهاسازی شد.

 

به گزارش  دنیای اسرار: مهندس حسن ساسانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی سازی آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی خبر داد و گفت: بامداد امروز هشتم آذرماه ذخیره موجود در سد انحرافی رودشتین و جریان موجود رودخانه در فاصله ۱۳۰ کیلومتری تالاب بین‌المللی گاوخونی با دبی حدود 25 متر مکعب بر ثانیه به سمت تالاب جاری شد.

 

وی با تأکید بر ذخیره آب این سد و دبی ورودی موجود حاصل از زهاب کشاورزی افزود: با توجه به رطوبت بستر رودخانه در این مسیر انتظار می‌رود با دبی ثابت حدود 20 متر مکعب بر ثانیه در این بازه از رودخانه، قسمتی از سهم حقابه زیست‌محیطی تالاب بین المللی گاوخونی تأمین شود.

 

ساسانی اظهار داشت: آبی که امروز رهاسازی شد پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه دهم آذر ماه به خود تالاب برسد و نظارت و پایش مناسب این مسیر جهت جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: در سال گذشته با هدایت سیلاب در روزهای پایانی بهمن ماه به سمت تالاب گاوخونی حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب موجود در رودخانه زاینده‌رود به سمت تالاب گاوخونی جریان یافت.

 

تالاب بین المللی گاوخونی یکی از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های ایران است و در منطقه‌ای به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه‌های شنی واقع است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.