تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 32524

مراقب ۳۰ کیلومتری شهرها باشید!!!

مراقب ۳۰ کیلومتری شهرها باشید!!!

   رئیس پلیس راه استان با اشاره به این که ۶۰درصد از کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد بر لزوم توجه و تمرکز بیشتر رانندگان در هنگام نزدیک شدن به شهرها تأکید کرد. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “اصغر زارع” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ۶۰درصد از

Print Friendly, PDF & Email

 

 رئیس پلیس راه استان با اشاره به این که ۶۰درصد از کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد بر لزوم توجه و تمرکز بیشتر رانندگان در هنگام نزدیک شدن به شهرها تأکید کرد.

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “اصغر زارع” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ۶۰درصد از کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد و دلایل مختلفی در وقوع تصادفات در این محدوده وجود دارد که باید رانندگان توجه و تمرکز بیشتری در هنگام نزدیک شدن به شهرها داشته باشند.

وی افزود: افزایش ساخت و ساز انواع شرکت ها، کارخانه ها، شهرک های صنعتی و… در نزدیکی شهرها و به دنبال آن بیشتر شدن تعداد عابران پیاده و همچنین تنوع زیاد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعت های مختلف و عدم کاهش مناسب سرعت خودروها در نزدیکی شهرها احتمال وقوع تصادفات را بیشتر می کند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به عواقب یکنواختی جاده در بروز حوادث رانندگی گفت: رانندگی در محیطی یکنواخت و در یک حالت خاص و در مدت زمان طولانی می تواند خستگی ، چرت زدن و خواب آلودگی را برای راننده عارض شود. صدای یکنواخت موتور، حرکت مستقیم خودرو و نبود تنوع های بصری در کنار جاده که توجه راننده را به خود جلب کند ، باعث ایجاد یکنواختی در رانندگی می شود که همین یکنواختی در طولانی مدت می تواند عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی را به وجود آورده و در نهایت حوادث و تصادفات رانندگی را رقم زند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رانندگان در پایان مسافرت خود و در نزدیکی شهرها دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند بایستی با استراحت لازم و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد ادامه مسیر داده تا دچار حادثه نشوند. همچنین رانندگان جدید و دارندگان گواهینامه پایه سوم نیز ممنوعیت و محدودیت های اعلام شده را در نظر داشته و بعد از اتمام ممنوعیت تردد در راه های برون شهری با رعایت قوانین و مقررات رانندگی و با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.