تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 37124

کنگره های علمی تغذیه عاملی برای رشد سواد تغذیه مردم خواهد بود

کنگره های علمی تغذیه عاملی برای رشد سواد تغذیه مردم خواهد بود

  مصاحبه با دکتر سید مرتضی صفوی-کنگره های علمی تغذیه عاملی برای رشد سواد تغذیه مردم خواهد بود   عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برگزاری کنگره های علمی تغذیه در کشور به جهت ارائه آخرین دستاوردهای محققان نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ و رشد سواد تغذیه ای مردم دارد. به

Print Friendly, PDF & Email

 

مصاحبه با دکتر سید مرتضی صفوی-کنگره های علمی تغذیه عاملی برای رشد سواد تغذیه مردم خواهد بود

 

عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برگزاری کنگره های علمی تغذیه در کشور به جهت ارائه آخرین دستاوردهای محققان نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ و رشد سواد تغذیه ای مردم دارد.

به گزارش دنیای اسرار:سید مرتضی صفوی اظهار داشت: اصفهان همواره برگزار کننده کنگره های بین المللی و ملی در حوزه تغذیه بوده است که تاکنون استقبال خوبی شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره های از این دست زمینه گردهمایی دست اندرکاران تغذیه کشور و متخصصان تغذیه در خارج از کشور و متخصصین تغذیه علاقه مند به ایران میشود که نتایج خوبی در بر دارد، ادامه داد: نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران نیز یکی از همین کنگره ها است که امید به اینکه استقبال شایانی از آن شود.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: حضور دانشگاه های تهران، مشهد، شیراز، تبریزو اهواز که دانشجویان را تا مقطع دکتری آموزش می دهند و پژوهشگران این دانشگاه ها در کنگره به ارائه تحقیقات خود می پردازند یک امتیاز بزرگ برای شرکت کنندگان خواهد بود.

وی برگزاری کنگره های علمی تغذیه را در شرایطی که ایران در برخی از بیمارهای متابولیک رتبه اول تا سوم را دارد، یک ضرورت دانست که بتوان با ارائه تغذیه صحیح به خانواده ها و رواج سبک زندگی سالم در امر پیشگیری از این بیماریها نقش ایفا کند.

دکتر صفوی گفت: در سال 84 طرحی تشویقی برای مهدکودک های که از ظرفیت کارشناسان تغذیه بهره می بردند اجرا شد که نتایج خوبی در بر داشت بطوری که کودکان از خرید واستفاده غذای ناسالم در خانواده ها خودداری می کردند و اگر این طرح تداوم یابد فرهنگ تغذیه سالم را از دوران طفولیت شکل می گیرد.

وی ادامه داد: نیاز است که “تغذیه در دوران های مختلف” در نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران ارائه شود و هر چقدر این فرهنگ سازی را ترویج کنیم می توان اثرات درستی برای پیشگیری از بیماریهای باشد.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه امروز در هندوستان وزارت تغذیه را شاهدیم که طی ایجاد آن آمار سوءتغذیه در این کشور بسیار کاهش یافت و نشان از شناخت اهمیت تغذیه است، خاطرنشان کرد: لازم است که جایگاه تغذیه را در وزارت خانه های مختلف تعریف کنیم که طی سالهای اخیر پیشرفت های خوبی را شاهدیم که اجازه صدور دفتر کار تغذیه و مشاوره تغذیه از این جمله است اما کافی نیست و باید به این برسیم که به ازای هر 100 تخت بستری یک کارشناس تغذیه تعیین شود و متخصصین تغذیه بتوانند از سیستم بیمه ای بهره ببرند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.