تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر : 37282

هلدینگ پتروپالایش اصفهان طلایه‌دار هوش مصنوعی صنایع ایران/ تولیدات مشعل‌پویا آلایندگی RFCC را به صفر می‌رساند

هلدینگ پتروپالایش اصفهان طلایه‌دار هوش مصنوعی صنایع ایران/ تولیدات مشعل‌پویا آلایندگی RFCC را به صفر می‌رساند

  رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان پیشرو در راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در کشور است و باید اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان اجرایی می‌شود در همه کشور الگو شود. به گزارش دنیای اسرار، شقایق حق‌جو جوانمرد در دیدار با مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان پیشرو در راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در کشور است و باید اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان اجرایی می‌شود در همه کشور الگو شود.

به گزارش دنیای اسرار، شقایق حق‌جو جوانمرد در دیدار با مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن قدردانی از اقدامات این مجموعه در حوزه توجه به هوش مصنوعی اظهار کرد: می‌توان گفت هلدینگ پتروپالایش اصفهان به عنوان نخستین بنگاه بزرگ اقتصادی کشور نسبت به راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی اقدام کرده که برای همه بخش‌ها قابل توجه بوده و همواره مورد سوال بوده که چه اقداماتی قرار است در این مجموعه انجام شود.

وی افزود: سازمان‌های پیش رو اعتبار مالیاتی خود را پیش بینی می‌کنند و از این رو هر پولی را برای R&D هزینه می‌شود از مالیات این مجموعه‌ها کسر خواهیم کرد.

رئیس بنیاد نخبگان با بیان اینکه داشتن صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز راهکار دیگری برای کاهش مالیات و کمک به اقدامات دانش بنیان است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان نیز راهکار دیگری است که به مجموعه‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم اتفاقاتی که در حوزه هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان اجرایی می‌شود باید در همه کشور الگو شود و از این رو اقدامات در این زمینه از حساسیت بالایی برخوردار است.

حق جو جوانمرد با بیان اینکه باید از الگوهای استاندارد بین المللی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان بهره ببریم، افزود: باید انقلاب صنعتی چهارم را با استانداردهای جهاین دنبال کنیم و برای تحقق این امر نیاز به مدیران جسوری داریم که نمونه آن را در حال حاضر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان داریم و از این جهت این مجموعه برای ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه به زودی شاهد رقابت‌پذیری شرکت‌ها در زمینه ERP خواهیم بود، ادامه داد: از این رو در کشور ایران نیز شرکتی در این زمینه اقدام به تولید این نوع سامانه کرده که می‌‌تواند در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

تولیدات مشعل‌پویا آلایندگی RFCC را به صفر می‌رساند

همچنین دکتر محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 400 فرایند در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به هوش مصنوعی وصل خواهدد شد، گفت: در آینده نیز نقشه استراتژیک ما را هوش مصنوعی تدوین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معاونت هوش مصنوعی ۶۰ پروژه را تعریف کرده است، اضافه کرد: همه این پروژه‌ها با همت و تخصص شرکت‌های داخلی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شرکت مشعل پویا در حوزه بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، گفت: برای نمونه واحدی را در کنار پروژه RFCC در دستور کار دارد که میزان آلایندگی این واحد را که در پالایشگاه اراک و آبادان به شدت آلاینده است را به صفر می‌رساند که ما می‌توانیم این محصول را به دیگر پالایشگاه‌ها و کارخانجات گچ و سیمان نیز بدهیم.

وی همچنین به حمایت هلدینگ پتروپالایش اصفهان از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: هر شرکت دانش بنیان که امکان همکاری داشته باشد را حمایت و تولیدان آن را نیز خریداری خواهیم کرد.

قدیری با تاکید بر اینکه ما باید همه واحدهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان را هوشمندسازی کنیم، اضافه کرد: همه کارهایی که در پالایشگاه انجام می‌شود هوشمندسازی خواهد شد و همه ساخت ایران است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.