تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 37354

امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است

امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره تجربه‌نگاری من امانت دارم ۲ با موضوع حیا، آرامش پایدا، گفت: دانش‌آموز بهترین خلق است و به تعبیری جان پدر و مادر است و جان انسان‌ها نزد معلم امانت است و امانت‌داری جزء جدانشدنی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره تجربه‌نگاری من امانت دارم ۲ با موضوع حیا، آرامش پایدا، گفت: دانش‌آموز بهترین خلق است و به تعبیری جان پدر و مادر است و جان انسان‌ها نزد معلم امانت است و امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است.

 

به گزارش دنیای اسرار :محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در جشنواره تجربه‌نگاری من امانت دارم ۲ با موضوع حیا، آرامش پایدار، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: از میان تمام مخلوقات خداوند سبحان انسان را اشرف مخلوقات می‌داند و او را جانشین خود معرفی کرده است چرا که ویژگی انسان عقل و خرد و علم و اندیشه ویژگی بارز انسان است.

 

وی ادامه داد: عقل و خرد انسان که وجه تمایز انسان است به دست معلمان سپرده می‌شود و ما امانت‌دار ارزشمندترین نعمت خداوند هستیم.

 

ابراهیمی بیان داشت: یکی از فضائل اخلاقی امانت‌دار بودن است و این ویژگی انسان‌های متعالی است و همه ادیان و مکاتب بشری فضیلت اخلاقی امانت‌داری را می‌ستایند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموز بهترین خلق است و به تعبیری جان پدر و مادر است و جان انسان‌ها نزد معلم امانت است و امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است.

 

وی عنوان کرد: قرآن کریم بسیار در جاهای مختلف تزکیه را مقدم بر آموزش دانسته و اگر تربیت اولویت باشد و مراقبت در رفتار و گفتار و کردار رعایت شود آموز را به‌خودی‌خود به دنبال دارد.

 

ابراهیمی بیان داشت: در خصوص حیا و عفت و غیرت واژگان خلاقی و واژگان انسانی است که اگر کسی به آن آراسته باشد متعالی است و اگر از آنها دوری کند زیبنده انسان نیکو نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: حیا و عفت زینت انسان و شعبه‌ای از ایمان است و مناعت طبع را به دنبال دارد و هر کجا حیا باشد دین‌داری، عقلانیت و انسانیت فزونی می‌گیرد.

 

وی تأکید کرد: جامعه هدف ما جامعه‌ای است که لوح وجودی پاکی دارد و باید برای حفظ آن سرمایه‌گذاری کرد و برای دعوت افراد به فضائل اخلاقی مهم‌ترین راه عمل و رفتار یاددهنده است و هیچ‌چیزی همانند آن اثرگذار نیست و به همین دلیل نقش معلم الگویی است.

 

ابراهیم افزود: افتخار در مدارس دولتی و غیردولتی کسب می‌شود به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم و اتفاقات نامیمون نیز در آنها نیز همه را درگیر می‌کند لذا حکمرانی آموزش و پرورش بر تمامی مدارس لازم و ضروری است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: فردی که نقش معلمی را عهده‌دار است باید در همه امر پیش‌گام باشد و واجبات الهی و قوانین و مقررات باید نقشی الگویی داشته باشد چراکه معلمی الزاماتی دارد که هیچ پیشه‌ای آن را ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.