تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر : 2498

باز پس گیری ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان تهران

باز پس گیری ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان تهران

پایگاه خبری دنیای اسرار تهران- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از باز پس گیری ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان تهران خبر داد. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش، علی کیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی این اداره بیان داشت: به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی و انفال

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

تهران- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از باز پس گیری ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان تهران خبر داد.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش، علی کیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی این اداره بیان داشت: به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی و انفال و در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و در راستای اجرای احکام صادره از سوی مراجع قضائی ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان تهران در سال ۹۶ رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

 کیان مقابله با زمین خواری و حفاظت از عرصه های ملی را از اولویت های این اداره کل برشمرد و افزود: یکی از وظایف و تکالیف اصلی ما حفاظت از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی است که بایستی به صورت مستمر و دائمی انجام شود و در اولویت کاری قرار داشته باشد.

وی داشتن برنامه مدون را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: وقتی با برنامه حرکت کنیم کارها رو به جلو و به سرانجام می رسد و یکی از برنامه های مهم امسال است که باید به طور جد پیگیری شود.

کیان عنوان کرد: باید تعامل و همکاری با سایر دستگاه ها به ویژه شهرستان ها برقرار شود که این ارتباطات بایستی در چارچوب قانون صورت گیرد و در برخی موارد چنانچه ابهاماتی وجود دارد با ارائه نظرات فنی و قانونی رفع ابهام شود که در این صورت تعامل و همکاری بهتری با دستگاه ها ایجاد خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خطاب به مسئولان این اداره کل تأکید کرد: پرونده های سنواتی مطروحه در مراجع قضائی تا حصول نتیجه پیگیری و نسبت به اجرای احکام قضائی صادره اقدامات لازم صورت پذیرد و به درخواست ها و نامه های دستگاه ها، مراجع و نهادهای نظارتی در زمان تعیین شده پاسخ لازم داده شود.

کیان به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه خورشیدی تولید برق اشاره کرد و گفت: در راستای طرح تولید انرژی های پاک و با هدف کاهش مصرف سوخت های فسیلی و جلوگیری از آلایندگی هوا سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های ایجاد نیروگاه خورشیدی تولید برق در شهرستان های ری و دماوند سرمایه گذاری صورت گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه اجرای طرح کاداستر را بسیار مهم دانست و در همین ارتباط گفت: از آن جایی که نقشه های تهیه شده کاداستر اراضی منابع طبیعی دارای مختصات است، از همین رو افراد سودجو و فرصت طلب با وجود اسناد تک برگی که بر اساس این نقشه ها صادر می شود نمی توانند سند مالکیت معارضی را دریافت کنند و این اقدام باعث تثبیت مالکیت دولت و دفاع از انفال و جلوگیری از پدیده زمین خواری می شود که اجرای این طرح در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ابراز امیدواری کرد در صورت تخصیص اعتبارات لازم این طرح طی ۲ سال در سطح استان تهران اجرا شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان