تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 25276

شهروندان اصفهانی مطمئن باشند؛ آب آشامیدنی کاملاً سالم است

شهروندان اصفهانی مطمئن باشند؛ آب آشامیدنی کاملاً سالم است

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان تاکید کرد؛ شهروندان اصفهانی مطمئن باشند؛ آب آشامیدنی کاملاً سالم است آب شرب باید دارای املاح مفید مانند کلسیم، منیزیم، آهن، سدیم و املاح دیگر در محدوده استاندارد ۱۰۵۳ باشد تا برای آشامیدن مناسب گردد. به گزارش دنیای اسرار،مدیر مرکز پایش و

Print Friendly, PDF & Email

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان تاکید کرد؛

شهروندان اصفهانی مطمئن باشند؛ آب آشامیدنی کاملاً سالم است

آب شرب باید دارای املاح مفید مانند کلسیم، منیزیم، آهن، سدیم و املاح دیگر در محدوده استاندارد ۱۰۵۳ باشد تا برای آشامیدن مناسب گردد.

به گزارش دنیای اسرار،مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مدتی است برخی افراد سودجو با انجام آزمایش های ساختگی و انتشار نتایج، سلامت آب شرب را زیر سوال برده و موجب تشویش اذهان عمومی می شوند.

فهمیه امیری ضمن رد این گونه شایعات عنوان کرد: افراد سود جو با ورود الکترودهای فلزی به داخل آب شرب حاوی املاح معدنی، موجب اکسیده شدن و تغییر رنگ آب شرب می شوند، در حالی که هنگام  ورود الکترود به آب مقطر که فاقد املاح  است، هیچ واکنشی ایجاد نشده و رنگ آب تغییری نمی کند. 

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به غیرعلمی بودن فیلم های  منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد: در فیلم های منتشر شده، جامدات محلول در آب را معادل سختی آب معرفی می کنند در حالی که این امر اشتباه است.

وی به توضیح سختی آب پرداخت و عنوان کرد: سختی آب بر اثر وجود بیش از اندازه نمک های محلول کلسیم و منیزیم و تا اندازه ای آهن و منگنز در آب به وجود می آید که استاندارد آن ۵۰۰ میلی گرم بر لیتر است.

امیری افزود: بر اساس استاندارد ۱۰۵۳ حداکثر مجاز جامدات محلول درآب ۱۵۰۰ میلی گرم بر لیتر است.

وی با تاکید بر پایش روزانه ی میکروبی، شیمیایی، آلاینده های معدنی و آلی در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان افزود: روزانه  27 آزمایشگاه تخصصی آب با بهره گیری از نیروهای متخصص، سنجش سلامت و کیفیت آب را بر عهده دارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان