تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر : 29081

فولاد مبارکه موفق به کسب استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025-2017 گردید

فولاد مبارکه موفق به کسب استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025-2017 گردید

مدیر آزمایشگاه‌های فولاد مبارکه: فولاد مبارکه موفق به کسب استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025-2017 گردید به گزارش دنیای اسرار:مدیر آزمایشگاه‌های شرکت فولاد مبارکه از موفقیت آزمایشگاه‌های این شرکت در ارزیابی تجـــــــــــدید گواهیـــــــــــنامه بیــــن‌المللی استــانــدارد ISO/IEC 17025-2017 خبر داد. امیر صالحی مدیر آزمایشگاه‌های شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: عنوان استاندارد ISO/IEC 17025-2017

Print Friendly, PDF & Email
مدیر آزمایشگاه‌های فولاد مبارکه:
فولاد مبارکه موفق به کسب استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025-2017 گردید
به گزارش دنیای اسرار:مدیر آزمایشگاه‌های شرکت فولاد مبارکه از موفقیت آزمایشگاه‌های این شرکت در ارزیابی تجـــــــــــدید گواهیـــــــــــنامه بیــــن‌المللی استــانــدارد ISO/IEC 17025-2017 خبر داد.

امیر صالحی مدیر آزمایشگاه‌های شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: عنوان استاندارد ISO/IEC 17025-2017 الزامات عمومی برای احراز صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون است و پیاده‌سازی و اجرای الزامات این استاندارد برای آزمایشگاه‌های شرکت‌هایی که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند و استراتژی آن‌ها تولید محصولات باکیفیت است ضروری است.
در ارزیابی این استاندارد، آزمایشگاه از نظر فنی و مدیریتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ارزیابی فنی وجود روش‌های آزمون به‌روز و معتبر، سوابق تصدیق و صحه‌گذاری روش‌های آزمون، نحوه محاسبه عدم قطعیت نتایج حاصل از آزمون، مهارت کارکنان، تأسیسات و شرایط محیطی مناسب، کفایت تجهیزات و قابلیت ردیابی کالیبراسیون آن‌ها و… مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از نظر مدیریتی نیز استقلال، التزام به رازداری و حفظ محرمانگی اطلاعات آزمایشگاه، وجود ساختار مناسب، در دسترس بودن منابع موردنیاز و کنترل مستندات و سوابق و… در آزمایشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اجرای الزامات این استاندارد و اخذ گواهینامه مربوطه همواره موردتوجه مشتریان، سازمان ملی استاندارد، سازمان‌ها و نهادهایی است که به دلایل گوناگون شرکت فولاد مبارکه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. خوشبختانه پیاده‌سازی و اجرای الزامات این استاندارد بیش از یک دهه است که در شرکت انجام شده و در این مرحله برای سومین بار، تجدید گواهینامه بین‌المللی این استاندارد در آزمایشگاه‌های آزمون شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا با موفقیت انجام گرفته است.
مدیر آزمایشگاه‌های شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مؤسسه‌ای که فولاد مبارکه را در این استاندارد تأیید صلاحیت کرده، آژانس بین‌المللی تأیید صلاحیت کشور ترکیه (TURKAK) است که یک مرجع بین‌المللی و مورد تأیید اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها (ILAC) و اتحادیه منطقه‌ای تأیید صلاحیت اروپا (EA) است و همین امر باعث اعتبار بین‌المللی نتایج آزمون آزمایشگاه‌های شرکت است.
وی اذعــــان داشت: با تـــــوجه به تغیــــیر ویـــــــــــرایش استــــــاندارد
ISO/IEC 17025 از ویرایش ۲۰۰۵ به ۲۰۱۷ و الزام به انجام ممیزی با توجه به ویرایش جدید، ارتقای سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌های شرکت مطابق با این ویرایش در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از توان کارشناسی آزمایشگاه‌ها و برگزاری ۳۰ جلسه کارشناسی، الزامات جدید پیاده‌سازی شد و با برگزاری ممیزی داخلی از کفایت اقدامات انجام‌گرفته اطمینان حاصل گردید. در ویرایش جدید، ساختار استاندارد به‌طورکلی تغییر کرده و رویکرد مبتنی بر ریسک و فرصت به آن اضافه شده است. در راستای اجرای الزامات این استاندارد، بیش از ۱۶ مورد برگزاری مقایسه بین‌آزمایشگاهی و یا شرکت در آزمون مهارت در زمینه آزمون‌های مرتبط با محصولات، مواد اولیه و مواد مصرفی در سطح ملی و بین‌المللی توسط آزمایشگاه‌های شرکت انجام شده است که خوشبختانه در همه این مقایسه‌ها نتایج صادره از آزمایشگاه‌های شرکت مورد تائید قرار گرفته‌اند.
صالحی در پایان از تلاش و زحمات همه همکاران در واحد آزمایشگاه‌های آزمون شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا و مدیریت بازرسی فنی و اتوماسیون و ابزار دقیق، امور قراردادها، خدمات عمومی، سیستم‌ها و فناوری اطلاعات، تضمین کیفیت تشکر و قدردانی کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان