تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 29522

کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان /توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی

کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان /توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد: کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان /توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی به گزارش دنیای اسرار: سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: هماهنگی و یکدلی بین بخش‌های مختلف برقرار است و امیدواریم با ارتقای سطح امنیت، آرامش

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:
کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان
/توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی

به گزارش دنیای اسرار: سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: هماهنگی و یکدلی بین بخش‌های مختلف برقرار است و امیدواریم با ارتقای سطح امنیت، آرامش لازم بر کشور حاکم شود.
وی افزود: آمار جرایم کارکنان نیروی انتظامی در استان اصفهان در ۸ سال گذشته کاهش خوبی را داشته و می‌توان ادعا کرد که یکی از پاک‌ترین سازمان‌ها را داریم.
سردار میرحیدری در ادامه با اشاره به آمار ۸۰ روزه سامانه ۱۹۷ پلیس اصفهان گفت: میزان تماس‌ها ۱۸ درصد رشد داشته است، از این میزان ۱۱ درصد ارشادوراهنمایی بوده، انتقادات ۲۱ درصد و تقدیر ۴۲ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص عملکرد فوریت‌های پلیس اصفهان نیز اضافه کرد:در ۸۰ روز گذشته ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار شده که از این میزان ۱۹ درصد مشاوره بوده است.
سردار میرحیدری با اشاره باینکه میزان تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است، افزود:با افزایش نیرو به این سامانه اشتغالی خطوط ۹۷ درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: ۱۹درصد از تماس‌های گرفته شده با ۱۱۰مربوط به درگیری، ۱۶درصد تصادفات، ۱۱درصد سرقت، ۸درصد مزاحمت، ۳ درصد مواد مخدر، یک درصد جرایم سایبری، ۱درصد جرائم اقتصادی و ۴۲ درصد سایر موارد بوده است.
وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که هنوز مردم در خصوص فوریت‌های پلیسی آگاهی ندارند و برای هر مورد به این سامانه تماس می‌گیرند و این در حالی است که بسیاری از موارد غیر فوریتی است.
سردارمیرحیدری با بیان اینکه سرقت ها در استان ۱۱ درصد کاهش داشته است، گفت: همچنین با کاهش ۹ درصدی سرقت‌های مهم خوشبختانه شرایط خوبی را در استان داریم.
فرمانده انتظامی اصفهان از دیگر فعالیت‌های پلیس را برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق و انسان موسوم به “خودروهای شوتی” عنوان کرد و بیان داشت: پلیس بطور جدی با خودروهای حامل کالای قاچاق و انسان برخورد می‌کند تا هیچ خودروی شوتی جرات تردد به اصفهان را نداشته باشد.
وی با تاکید به اینکه خودروهای شوتی توقیفی آزاد نخواهند شد، افزود: در ۸۰ روز گذشته ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی در استان شناسایی و صاحبان آنها دستگیر شدند.
سردار محمدرضا میرحیدری گفت: با تغییرات ایجاد شده در کشور همسایه و اعمال محدودیت‌ها، در کل میزان ورود مواد مخدر به کشورمان کاهش یافته و به همین دلیل در۸۰ روز گذشته نیز با ۵۶ درصد کاهش کشفیات مواجه شده‌ایم.
وی از افزایش ۲ درصدی جمع‌آوری معتادان و کاهش ۴ درصدی برخورد با خُرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و افزود: تغییر رویکرد دشمن از ترویج مواد سنتی به مواد مخدر صنعتی است.

 

وی با اشاره به اینکه سرقت از اماکن در اصفهان کاهش یافته است، افزود: با این حال، سرقت خودروها و وسایل درون آنها در اصفهان افزایش داشته است که بخشی از این امر ناشی از خرید اینگونه وسایل توسط ضایعات فروشی‌های واقع در حاشیه شهرهاست.
وی افزود: یکی از مشکلات در ساماندهی ضایعاتی‌ها رشد قارچ گونه آنهاست که موجب افزایش سرقت‌های خُرد شده است.
فرمانده انتظامی نیرو انتظامی اصفهان تصریح کرد: پشت فروشندگان ضایعاتی‌های شهر، مافیایی وجود دارد که انگیزه سرقت توسط معتادان را نیز افزایش داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرقت مغازه‌ها ۱۷ درصد کاهش و سرقت منزل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: روند کاهشی سرقت منزل کند شده است و علت آن نیز سارقان در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه باند سارقان در حال حرکت رفتار خشن دارند، گفت: بعضاً افراد سابقه‌دار در این باندها فعالیت دارند و از این رو دستگیری آنها در عملیات ویژه ممکن است و دستگاه قضائی نیز در این زمینه همکاری خوبی را داشته‌اند.
وی با بیان اینکه طی ۸۰ روز گذشته ۴۶ باند سرقت شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: این باندها سرقت محموله انجام می‌دهند که بسیار خطرناک است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۶ درصدی سرقت موتورسیکلت و پنج درصدی سرقت خودرو و ۱۵ درصدی سرقت احشام افزود: قاپ زنی هم کاهش ۵ درصدی را داشته است.
سردار میرحیدری با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تجاوز به عنف در استان اصفهان در ۸۰ روز گذشته بیان داشت: طی این مدت جعل ۳۱درصد کاهش ،کلاهبرداری ۹ درصد کاهش و جرایم سایبری افزایش ۲۳ درصدی داشته است.
این مقام انتظامی با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی کلاهبرداری رایانه‌ای افزود: برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب ۱۰۳درصد افزایش داشته.
وی با بیان اینکه شناسایی و تشکیل پرونده قضائی در اصفهان ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ۴۶۵ سایت مجرمانه نیز در استان شناسایی و مسدود شده است.

وی گفت: ۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال ارزش ریالی ۳۷۲ پرونده تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی اصفهان بوده که ۲۰۴ خودرو توقیف و ۳۷۰ نفر دستگیر شده‌اند.
وی در خصوص تصادفات درون شهری استان اصفهان در ۸۰ روز گذشته افزود: کاهش ۶ درصدی تلفات تصادفات درون شهری را داشته‌ایم و در تلفات تصادفات جاده‌ای ۳ درصد افزایش داشته‌ایم و علت این امر عدم تأمین اعتبارات برای ایمن‌سازی راه‌ها به اداره راهداری است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نزاع و درگیری فردی در استان ۳۰ درصد و نزاع دسته جمعی نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است، افزود: این امر ناشی از همکاری همه بخش‌ها است.
سردار میرحیدری در ادامه با بیان اینکه خودروی حامل اتباع بدون مجوز توقیف خواهد شد، گفت: از ابتدای سال جاری ۸۲ خودرو توقیف شده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان