تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر : 30774

تکمیل آزاد راه ” اصفهان شیراز” نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است

تکمیل آزاد راه ” اصفهان شیراز” نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش دنیای اسرار:مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور پیشرفت طرح آزاد راه ” اصفهان ، شیراز ” را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت : برای تکمیل باقیمانده این طرح حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. علیرضا صلواتی روز دوشنبه اظهار داشت: هم اینک طرح های احداث بزرگراه از استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور پیشرفت طرح آزاد راه ” اصفهان ، شیراز ” را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت : برای تکمیل باقیمانده این طرح حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علیرضا صلواتی روز دوشنبه اظهار داشت: هم اینک طرح های احداث بزرگراه از استان اصفهان به سمت شیراز، یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری و تهران در دستور کار است.

وی افزود :تاکنون طرح های بزرگراهی به سمت شمال کشور شامل ” نطنز-کاشان” ، ” کاشان-قم ” و ” قم-تهران ” اجرایی شده است و در کنار آن مسیر جدیدی از کاشان به سمت شمال کشور در مرحله توافق با سرمایه‌گذار هستیم که با احداث این آزادراه مسیر اصفهان به سمت شمال شرق و مشهد حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر و مسیر در کنار مسیر تهران-قم از سمت کاشان ایجاد می‌شود.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور در خصوص ویژگی‌های آزادراه” اصفهان-شیراز” خاطر نشان کرد: این طرح بزرگترین آزادراه کشور به طول ۲۲۴ کیلومتر است که به همراه کنارگذر “شرق اصفهان ” ، بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور را تشکیل می دهد.

صلواتی با اشاره به اینکه این آزادراه در شرف بهره‌برداری است، بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزار میلیارد تومان برای ۹۴ درصد پروژه هزینه شده است و برای ۶ درصد باقی‌مانده به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها، ۳ هزار میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم.

وی ادامه داد: مشارکت این پروژه به صورت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی است که دولت سهم خود را مطالبه نمی‌کند و بعد از بهره‌برداری و بازگشت اصل سرمایه و سود و هزینه‌های نگهداری، بخش خصوصی آن را تحویل دولت می‌دهد.
صلواتی با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان باقی‌مانده در حال تخصیص است، تصریح کرد: اکنون ۲ لایه آسفالت مسیر در حال اتمام است، لایه اول و ۸۵ درصد لایه دوم نیز انجام شده است و برای جداول بتنی وسط آزادراه‌ها حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: بزرگترین پل آزادراهی کشور در این مسیر با ۲۶۴ متر طول و ۱۰۷ متر ارتفاع به مدت ۲ سال احداث شده است.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور در پایان تاکید کرد: اولویت ما هم سرعت و هم بحث کیفیت است و این اولین آزادراه کشور به شمار می‌آید که نزدیک ۶۰ کیلومتر آن رویه بتنی داشته و از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایرنا، مسیر فعلی اصفهان به شیراز ۴۸۵ کیلومتر، مدت سفر ۵.۵ تا ۶ ساعت و مسیر به صورت کمان است اما مسیر آزادراه احداث شده به صورت مستقیم است که با تردد از طریق این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر مسیر سفر و حدود دو ساعت زمان سفر کوتاه‌تر خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان