تلاش در جهت کاهش تصادفات واژگونی خودرو در جاده های استان اصفهان
پایگاه خبری دنیای اسرار تلاش در جهت کاهش تصادفات واژگونی خودرو در جاده های استان اصفهان تعیین مقاطع با ریسک بالای تصادف به منظور کاهش تصادفات واژگونی بر اساس تحلیل مبتنی بر سامانه GIS حوادث رانندگی در محورهای برونشهری و روستایی استان اصفهان به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده
تلاش در جهت کاهش تصادفات واژگونی خودرو در جاده های استان اصفهان
تعیین مقاطع با ریسک بالای تصادف به منظور کاهش تصادفات واژگونی بر اساس تحلیل مبتنی بر سامانه GIS حوادث رانندگی در محورهای برونشهری و روستایی استان اصفهان
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ، مهدی خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت : بررسی سوانح جادهای کشور نشان میدهد که متوسط متوفیات ناشی از واژگونی خودروها در کشور ۳۱ درصد کل متوفیان میباشد .
خضری افزود : طبق آمارهای دریافتی از پزشکی قانونی کل کشور ، تلفات ناشی از واژگونی وسایل نقلیه ، ۴۳ درصد از متوفیان سوانح رانندگی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است و بررسیهای دیگر نشان میدهد که ۳۴ درصد تصادفات منجر به جرح و ۱۸ درصد تصادفات خسارتی در استان اصفهان به دلیل واژگونی وسایل نقلیه رخ داده است.
وی گفت : عوامل انسانی ، خودرو و راه از جمله دلایل رخ دادن تصادفات به شمار می رود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود : بررسی تصادفات فوتی در ۳ سال گذشته حاکی از آن است که عدم توجه به جلو با ۵۲ درصد مهمترین عامل تصادفات فوتی به دلیل واژگونی در استان اصفهان بوده است.
وی خاطر نشان کرد : بیش از ۷۰ درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی می باشد که عدم توجه به جلو ، تجاوز از سرعت مقرره ، خستگی و خواب آلودگی و عدم رعایت حق تقدم از مهمترین دلایل آن به شمار می رود .
خضری افزود : در خودروهای استاندارد ، ابزاری به نام «سیستم کنترل پایداری الکترونیکی» در مواقعی که خودرو تمایل به واژگون شدن دارد، فعال میشود و از واژگونی خودرو تا حد قابل ملاحظهای جلوگیری میکند که متاسفانه اکثر خودروها فاقد این سیستم هستند و به همین علت عامل خودرو به طور مستقیم و غیر مستقیم در تصادفات واژگونی دخیل می باشد .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود : علاوه بر عامل انسان و عامل خودرو، عامل راه نیز در وقوع تصادفات واژگونی دخلیل است که شیب عرضی ناکافی در قوسها از عوامل بروز تصادفات از نوع واژگونی می باشد ، به همین دلیل ۱۰۹ نقطه پر تصادف شناسایی شد که از این تعداد ۶۷ نقطه مصوب کشوری و اعتبار ۱۳ نقطه آن در سال جاری تصویب شده است که همکاران راهداری ستاد و شهرستانها در حال اصلاح شیب شیروانی و بخشنده نمودن محورهای ارتباطی استان می باشند.
وی خاطر نشان کرد : با اصلاح ۶۷ نقطه پر تصادف مصوب کشوری ، تصادفات و تلفات جاده ای به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت .
خضری افزود : با عنایت به مهیا بودن بانک اطلاعاتی مکانی-توصیفی تصادفات استان اصفهان در سامانه GIS ، با شناسایی و تشخیص مقاطعی از راه که احتمال وقوع تصادف در آن بسیار است ، طی ۳ سال گذشته نقشه موقعیت مکانی تصادفات مذکور تهیه شده است و در سال ۹۷ با توجه به اولویت بندی مقاطع دارای ریسک تصادفات واژگونی در جهت رفع آن اقدام خواهد شد .
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0