تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 3187

افتتاح یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل فردا درمیدان نقش جهان

افتتاح یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل فردا درمیدان نقش جهان

پایگاه خبری دنیای اسرار مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم مطرح کرد افتتاح یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل فردا درمیدان نقش جهان مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت:یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل وشانزدهمین آیین نکوداشت دانشجویان غیرایرانی ۱۴ تیرماه درمیدان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار: عبدالحمید علیزاده در نشست خبری با

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم مطرح کرد

افتتاح یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل فردا درمیدان نقش جهان

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت:یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل وشانزدهمین آیین نکوداشت دانشجویان غیرایرانی ۱۴ تیرماه درمیدان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار: عبدالحمید علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه اصفهان امسال شانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی در دانشگاه اصفهان و یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل در تاریخ ۱۴ تیرماه در میدان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره  سال گذشته در تبریز برگزار شد، گفت: در سال جاری ۲۱۰ دانش آموخته در این آیین شرکت می‌کنند.جشنواره فرهنگ ملل در سال گذاشته نیز همراه با آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی برگزار شد.

مدیر کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با بیان اینکه در کشور بیش از ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۱۱ دانشگاه جمع شده‌اندتا بیش از ۱۵ ملیت مختلف را به اصفهانی‌ها معرفی کنند، افزود: امروز شاهد حضور بیش از ۲۷ هزار دانشجوی خارجی در سطح دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم هستیم که اگر آمار دانشجویان غیرایرانی تحت پوشش وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد هم لحاظ شود در سطح کشور ۳۴ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل وجود دارد.

وی ابراز داشت: موضوع مهم مرتبط با این آیین این است که همه این فرآیندها و فعالیت‌ها در راستای تحقق بخشیدن به بخشی از برنامه ششم توسعه است که دانشگاه‌ها مکلف شدند در انتهای سال نهایی برنامه، تعداد دانشجویان خارجی را به رقم ۷۵ هزار دانشجو برسانند.

وی ادامه داد: از آموزش عالی کشور انتظار می‌رود با تدوین سند راهبردی مناسب در دانشگاه‌ها و ریل‌گذاری‌های درست مسیر جذب و دانشجو با همت جمعی و تکیه بر گنجینه نیروی انسانی متخصص موفق عمل کرده و در حوزه علم ثروت ساز فعالیت کنند.

وی با بیان این که دانشگاه اصفهان می‌تواند مانند همیشه مانند بسیاری از موارد در جذب دانشجوی خارجی سرآمد باشد، اذعان داشت: عمده مشکلات دانشجویان خارجی در دو بخش خلاصه می‌شود بخش اول مربوط به اطلاعات و آشنایی دانشجو قبل از ورود به کشور است که معمولاً این اطلاعات در اختیار آن‌ها نیست.

وی در خصوص هدف از بین‌المللی سازی در سطح کلان کشور توضیح داد: دو شاخص مؤثر در این موضوع وجود دارد، یکی بین‌المللی سازی با شروع از منزل و پا به پای آن حضور مؤثر در فضای بین‌المللی جهان است، از تلاش برای برنامه‌هایی نظیر تبادل دانشجویان با دانشجویان خارجی، اجرای برنامه‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی و داشتن نمایندگی و آژانس‌های رسمی جذب دانشجو در خارج از کشور و در جامعه هدف و مهم‌تر از همه حضور فعال در فضای تبلیغاتی است.

علیزاده تأکید کرد: در کشور ایران حدود ۶ هزار دانشجوی بورسیه‌ای و ۲۱ هزار دانشجوی شهریه‌پرداز مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم وجود دارد و تحقیقات نشان می‌دهد نیروی انسانی متخصص در دانشگاه‌های کشورهای خارجی که به صورت فرصت مطالعاتی برای تحصیل یا پژوهش مراجعه کرده‌اند از صد در صد موفقیت برخوردارند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.