تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
کد خبر : 32118

«نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است»

«نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است»

رییس کل دادگستری استان: «نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است» نشست مشترک اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه با رئیس کل دادگستری استان به مناسبت روز وکیل مدافع برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار: در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین

Print Friendly, PDF & Email

رییس کل دادگستری استان:

«نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است»

نشست مشترک اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه با رئیس کل دادگستری استان به مناسبت روز وکیل مدافع برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار: در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز وکیل مدافع به جامعه وکلاء کشور از نظام اسلامی به عنوان مهمترین و مترقی‌ترین نظامات یاد کرد و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که منبعث از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و بر همین اساس نیز ملت بزرگ ایران درطول تاریخ انقلاب اسلامی همواره از آرمان ها و ارزش های آن دفاع کردند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب راهبردهای اصلی نظام که بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تدوین و ترسیم گردیده معیار اجرا و تحقق عدالت در تمامی شئون جامعه می باشد و بر همین اساس سند تحول قضایی خط مشی برنامه ها و فعالیت ها را در دستگاه قضایی تعیین نموده است.

ایشان خاطرنشان ساخت: از مهمترین محورها در سند ارتقاءیافته تحول قضایی تلاش در جهت رفع اطاله دادرسی و کاهش حجم فزاینده ورودی پرونده به محاکم و پیشگیری از وقوع جرایم می باشد که         بی شک رسیدن به اهداف عالی و تحقق آن بدون همراهی و همکاری سایر نهادها امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس دستگاه قضایی استان یکی از نهادهای همراه با دستگاه قضایی در این مسیر را جامعه وکلاء دانست و یادآور شد: طلایه‌دار اجرای عدالت قوه قضاییه است که البته این مأموریت مهم و خطیر نیازمند لوازم و ابزار و همکاری‌هایی است که جامعه وکالت و کارشناسان نقش تعیین کننده و مؤثری را داشته و می‌توانند با همکاری سازنده و تعامل خود در این مسیر یاری گر دستگاه قضایی در افزایش این سرمایه مهم برای نظام باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان بر نظارت و مراقبت بر حسن انجام وظایف و عملکرد وکلا تاکید کرد و خواستار توجه به اجرای عدالت کیفری و ترمیمی و سنت حسنه صلح و سازش بین اصحاب دعوا در پرونده ها از سوی جامعه وکلاء شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان