تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر : 32632

در سال ۱۴۰۱، رشد۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان

در سال ۱۴۰۱، رشد۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد: در سال ۱۴۰۱، رشد۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۶ تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار از طریق

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد:
در سال ۱۴۰۱، رشد۴۴ درصدی وزن واردات گمرکات استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۶ تن کالا به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۴ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت : طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۸۰ هزار تن و به ارزش ۴۷۶ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار بوده که ۶۳ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ و از لحاظ ارزش ۱۱ درصد رشد داشته است .
در ادامه تصریح کرد : در سال ۱۴۰۱ تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۶۵ هزار تن و به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۲ و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در این مدت واردات گمرک اختصاصی ذوب آهن ۲۲ هزار تن و به ارزش ۳۰ میلیون دلار بوده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۷۱ درصد افزایش داشته است .
وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: در سال۱۴۰۱ ؛ ۱۹۴ میلیون دلار ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی باسهم ۲۵ درصد ، ۱۱۵ میلیون دلار ماشین آلات برقی با سهم ۱۵ درصد ، ۱۱۴ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۵ درصد ،الیاف سنتینک ۱۹ میلیون دلار با سهم ۳ درصد و مواد پلاستیکی ۱۸ میلیون دلار با سهم ۲ از طریق گمرکات استان اصفهان درصد ترخیص گردیده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان درخصوص مهمترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: طی این مدت امارات متحده عربی ۱۸۲ میلیون دلار با ۱۵ درصد رشد ، چین ۱۱۹ میلیون دلار با۲۵ درصدکاهش، ترکیه ۱۱۷ میلیون دلار با ۱۰ درصد رشد ، کره جنوبی ۵۱ میلیون دلار با۷۵ درصد رشد و آلمان ۴۳ میلیون دلار با ۵۶ درصد کاهش ، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده اند.
وی میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را ۲۹ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱ درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۶ درصد رشد داشته است .

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان