تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 33072

۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات فناور در دانشگاه اصفهان منعقد شد

۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات فناور در دانشگاه اصفهان منعقد شد

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان از انعقاد ۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور در مرکز تجاری‌سازی این دانشگاه به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان خبر داد.   به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:حسین حدیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی واحد تجاری

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان از انعقاد ۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور در مرکز تجاری‌سازی این دانشگاه به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان خبر داد.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:حسین حدیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی واحد تجاری سازی دانشگاه اصفهان، افزود: در زمان کوتاهی پس از راه اندازی واحد تجاری سازی دانشگاه، ۱۲ مورد مذاکره با سرمایه گذاران انجام که ۲ مورد به انعقاد قرارداد منجر شد و ۲ مورد دیگر در آستانه انعقاد قرارداد است.

وی اظهار داشت: از محل ۲ قرارداد تجاری سازی و مشارکت در تولید محصولات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۳.۵ میلیارد تومان نصیب ۲ شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان شد که در زمینه های تجهیزات پزشکی و صنایع شیمیایی فعال هستند.

حدیدی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز تجاری سازی از سال گذشته در دانشگاه اصفهان پیگیری شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیش از این دارای کمیته مالکیت فکری بود اما با توجه به ضرورت حمایت از محصولات دانش بنیان، فعال کردن کمیته “مالکیت فکری و تجاری سازی” و راه اندازی مرکز تجاری سازی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرکز تجاری سازی زیر مجموعه ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان است و امسال آغاز به کار کرد، گفت: آیین نامه جدیدی در این زمینه بمنظور حمایت از دانش فنی واحدها و شرکت های فناور و دانش بنیان و سرمایه گذاری برای تجاری سازی آن و حفظ حقوق مادی و معنوی دانشگاه تدوین شده است.

حدیدی با اشاره به اینکه در مرحله نخست و بطور آزمایشی در ۶ ماه اول امسال، خدمات این مرکز به اعضای هیات علمی و واحدها و شرکت های فناور مستقر در دانشگاه اصفهان ارائه می شود، افزود: در مراحل بعدی، این حمایت ها برای خارج از دانشگاه نیز گسترش می یابد.

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: با توجه به قراردادی که با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داریم، طرح های پذیرفته شده در مرکز تجاری سازی از حمایت های تسهیلاتی و قانونی شهرک نیز برخوردار می‌شوند، زیرا اعتقاد داریم که این کار باید در قالب زیست بوم دیده شود.

حدیدی خاطرنشان کرد: در مرکز تجاری سازی دانشگاه اصفهان، ارزشگذاری، سطح خدمات و فناوری، تعیین سهم دانشگاه، ارتقای اعضای هیات علمی، جذب سرمایه گذار و فروش فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از جمله اهداف راه اندازی واحد تجاری سازی دانشگاه اصفهان، تشویق اعضای هیات علمی و دانشجویان به تبدیل دانش به ارزش تجاری در جهت اثرگذاری بر صنعت و جامعه، حمایت از پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای، هدفمندسازی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و حمایت از حقوق ذینفعان دارایی‌های فکری است.

دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

این دانشگاه با بیش از ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور و دانشگاه معین استان اصفهان محسوب می‌شود.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان