تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر : 35408

رشته مهندسی الکترونیک هوانوردی در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد

رشته مهندسی الکترونیک هوانوردی در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان از راه‌اندازی رشته “مهندسی اَویونیک”(الکترونیک هوانوردی) در مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: “اویونیک” (Avionics) یا الکترونیک هوانوردی مربوط به طراحی و ساخت سامانه‌های مخابراتی، ناوبری، الکترونیکی، کنترل و هدایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انواع پرنده‌های مسافربری، نظامی، بدون سرنشین و همانند

Print Friendly, PDF & Email

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان از راه‌اندازی رشته “مهندسی اَویونیک”(الکترونیک هوانوردی) در مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: “اویونیک” (Avionics) یا الکترونیک هوانوردی مربوط به طراحی و ساخت سامانه‌های مخابراتی، ناوبری، الکترونیکی، کنترل و هدایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انواع پرنده‌های مسافربری، نظامی، بدون سرنشین و همانند آن است.

حُجت‌الله سعیدی، افزود: نخستین گروه از دانشجویان در این رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرفته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نخستین بار است که رشته مهندسی اویونیک در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های جامع کشور راه‌اندازی می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان‌اینکه این رشته در دفترچه کنکور امسال، درج و برای پذیرش دانشجو در آن اقدام شده است، اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲ سال گذشته ماموریت تدوین برنامه درسی این رشته را به این دانشگاه واگذار کرد و اصفهان، نخستین دانشگاهی است که بطور دقیق برای تدوین برنامه آن اقدام کرده و دانشجو پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه این رشته در گروه مهندسی هوا و فضا در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس مُصوبه هیات رییسه دانشگاه، گروه مهندسی هوا و فضا از گروه مهندسی مکانیک تفکیک شد.

سعیدی با بیان اینکه توسعه و ارتقای رشته‌های راهبردی مانند مهندسی هوا و فضا یکی از اولویت‌های دانشگاه اصفهان است، گفت: گروه مهندسی هوا و فضای این دانشگاه در زمان حاضر هفت عضو هیات علمی و رشته‌هایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز دارد.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان نیز در باره راه‌اندازی رشته مهندسی اویونیک اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد دروس این رشته از مهندسی برق و ۳۰ درصد ترکیب مهندسی هوافضا و مکانیک است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان، مهدی مُرتضوی افزود: دانشجویان در این رشته با استانداردهای هوایی، سیستم خلبان خودکار و سازه‌های پرواز آشنا می شوند و نحوه طراحی و استفاده از آنها را می‌آموزند.

وی گفت: افراد متخصص تربیت شده در این رشته می‌توانند در شرکت‌های هواپیمایی(ایرلاین‌ها)، دفاتر طراحی هواپیما و بالگرد و امور تعمیر و نگهداری سیستم های الکترونیکی و الکتریکی هواپیما مشغول کار شوند.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان تصریح کرد: این رشته در دانشگاه‌های دنیا تا مقطع دکترا پیش رفته ولی در دانشگاه‌های ایران به آن زیاد پرداخته نشده است.

مرتضوی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان بعنوان نخستین دانشگاه جامع کشور برای پذیرش دانشجو در این رشته پیشقدم شد و هدف این است که این دانشگاه به قطب هوایی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به استقرار شرکت صنایع هواپیماسازی ایران(هسا) در اصفهان خاطرنشان کرد: اویونیک بعنوان صنعت پیشرو و جزو صنایع بزرگ این شرکت محسوب می شود و این همخوانی می‌تواند آیندهٔ خوبی را برای دانشگاه و صنعت رقم بزند.

مرتضوی ادامه داد: مجموعه کارگاه‌ها و آزمایشگاه های این رشته با حمایت شرکت هسا در حال تجهیز است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه اصفهان با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی، یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

تنها پژوهشکده اویونیک زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان که یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر مستقر در استان است، فعالیت دار

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان