تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
کد خبر : 35544

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان: ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ضروری است. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email
مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ضروری است.

به گزارش دنیای اسرار: حسن کحال‌زاده اظهار داشت: آن دسته از مردم شریف استان اصفهان که تاکنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات هر چه سریع‌تر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستأجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شدند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی و مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.

کحال زاده با اشاره به آثار و تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی خاطرنشان کرد: در صورت ثبت نکردن اطلاعات ملکی توسط مالکان و مستأجران، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوم خرداد ۱۴۰۲ نیز نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد که امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستأجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک ایجاد شده است.

کحال زاده افزود: دسترسی به این سامانه برای مردم عزیز استان از طریق آدرس https://srem.mrud.ir امکان‌پذیر است و برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: تنها در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توان در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری رایگان است، گفت: برای ثبت قرارداد، ابتدا باید مؤجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان