تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 36133

مشاغل سخت و زیان‌آور

مشاغل سخت و زیان‌آور

به گزارش دنیای اسرار:پرسش: بنده ۱۹ سال پرستار شاغل در یک مرکز روان‌درمانی بوده و بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستم. اما در این میان، یک سال و نیم آن را به‌عنوان کارمند اداری شاغل بودم و در لیست‌های ارسالی توسط مرکز روان‌درمانی، شغل من در مدت مذکور کارمند قید شده است. با توجه به اینکه اشتغال

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:پرسش: بنده ۱۹ سال پرستار شاغل در یک مرکز روان‌درمانی بوده و بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستم.

اما در این میان، یک سال و نیم آن را به‌عنوان کارمند اداری شاغل بودم و در لیست‌های ارسالی توسط مرکز روان‌درمانی، شغل من در مدت مذکور کارمند قید شده است. با توجه به اینکه اشتغال در مراکز روان‌درمانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، آیا بعد از بعد از سپری شدن یک سال اشتغال دیگر، با ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه، می‌توانم برای بازنشستگی از قانون سخت و زیان‌آور استفاده کنم؟

پاسخ: خیر، طبق مصوبه شورای عالی حفاظت فنی، مشاغلی که در مراکز روان‌درمانی مستقیماً با بیماران روانی ارتباط دارند جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند و این قبیل بیمه‌شدگان با ۲۰ سال سابقه متوالی و یا ۲۵ سال متناوب می‌توانند بازنشسته شوند؛ اما به‌دلیل اینکه شما بیشتر از یک سال در خارج از شغل سخت و زیان‌آور (کارمند اداری) شاغل بودید، موجب از بین رفتن توالی ۲۰ سال سابقه شده است و اگر تصمیم به استفاده از این قانون داشته باشید نیاز به ۲۵ سال متناوب سابقه اشتغال درکارهای سخت و زیان آور است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان