تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 37354

امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است

امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره تجربه‌نگاری من امانت دارم ۲ با موضوع حیا، آرامش پایدا، گفت: دانش‌آموز بهترین خلق است و به تعبیری جان پدر و مادر است و جان انسان‌ها نزد معلم امانت است و امانت‌داری جزء جدانشدنی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره تجربه‌نگاری من امانت دارم ۲ با موضوع حیا، آرامش پایدا، گفت: دانش‌آموز بهترین خلق است و به تعبیری جان پدر و مادر است و جان انسان‌ها نزد معلم امانت است و امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است.

 

به گزارش دنیای اسرار :محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در جشنواره تجربه‌نگاری من امانت دارم ۲ با موضوع حیا، آرامش پایدار، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: از میان تمام مخلوقات خداوند سبحان انسان را اشرف مخلوقات می‌داند و او را جانشین خود معرفی کرده است چرا که ویژگی انسان عقل و خرد و علم و اندیشه ویژگی بارز انسان است.

 

وی ادامه داد: عقل و خرد انسان که وجه تمایز انسان است به دست معلمان سپرده می‌شود و ما امانت‌دار ارزشمندترین نعمت خداوند هستیم.

 

ابراهیمی بیان داشت: یکی از فضائل اخلاقی امانت‌دار بودن است و این ویژگی انسان‌های متعالی است و همه ادیان و مکاتب بشری فضیلت اخلاقی امانت‌داری را می‌ستایند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموز بهترین خلق است و به تعبیری جان پدر و مادر است و جان انسان‌ها نزد معلم امانت است و امانت‌داری جزء جدانشدنی از فرایند معلمی است.

 

وی عنوان کرد: قرآن کریم بسیار در جاهای مختلف تزکیه را مقدم بر آموزش دانسته و اگر تربیت اولویت باشد و مراقبت در رفتار و گفتار و کردار رعایت شود آموز را به‌خودی‌خود به دنبال دارد.

 

ابراهیمی بیان داشت: در خصوص حیا و عفت و غیرت واژگان خلاقی و واژگان انسانی است که اگر کسی به آن آراسته باشد متعالی است و اگر از آنها دوری کند زیبنده انسان نیکو نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: حیا و عفت زینت انسان و شعبه‌ای از ایمان است و مناعت طبع را به دنبال دارد و هر کجا حیا باشد دین‌داری، عقلانیت و انسانیت فزونی می‌گیرد.

 

وی تأکید کرد: جامعه هدف ما جامعه‌ای است که لوح وجودی پاکی دارد و باید برای حفظ آن سرمایه‌گذاری کرد و برای دعوت افراد به فضائل اخلاقی مهم‌ترین راه عمل و رفتار یاددهنده است و هیچ‌چیزی همانند آن اثرگذار نیست و به همین دلیل نقش معلم الگویی است.

 

ابراهیم افزود: افتخار در مدارس دولتی و غیردولتی کسب می‌شود به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم و اتفاقات نامیمون نیز در آنها نیز همه را درگیر می‌کند لذا حکمرانی آموزش و پرورش بر تمامی مدارس لازم و ضروری است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: فردی که نقش معلمی را عهده‌دار است باید در همه امر پیش‌گام باشد و واجبات الهی و قوانین و مقررات باید نقشی الگویی داشته باشد چراکه معلمی الزاماتی دارد که هیچ پیشه‌ای آن را ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان