تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 37377

دستگيري 121طراح سايت قمار و شرط بندي در اصفهان

دستگيري 121طراح سايت قمار و شرط بندي در اصفهان

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان از دستگيري 121 طراح و دائر کننده سايت قمار و شرط بندي با گردش مالي 32 ميليارد ريالي خبر داد. به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ” سيد مصطفي مرتضوي” بيان کرد: کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در چهل و هشتمين جلسه خود برخورد با قمارخانه هاي

Print Friendly, PDF & Email

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان از دستگيري 121 طراح و دائر کننده سايت قمار و شرط بندي با گردش مالي 32 ميليارد ريالي خبر داد.
به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ” سيد مصطفي مرتضوي” بيان کرد: کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در چهل و هشتمين جلسه خود برخورد با قمارخانه هاي مجازي در اينترنت را به تصويب رساند و آن را به موارد محتوايي که براي ارتکاب جرايم رايانه اي به کار مي رود اضافه کرد.
وي افزود: همچنين براساس ماده 708 قانون مجازات اسلامي دائر کردن سايت هاي شرط بندي و قمار در فضاي مجازي عملي مجرمانه است و پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فراجا نيز موظف به رصد اين گونه سايت ها، مسدود سازي و معرفي گردانندگان آنها به مرجع قضائي است.
رئيس پليس فتا استان اصفهان در ادامه به اقدامات اين پليس در خصوص برخورد با سايت هاي قمار و شرط بندي در فضاي مجازي پرداخت و گفت: با تلاش کارشناسان اين پليس طي 9 ماهه سال جاري 121 نفر از طراحان سايت هاي قمار و شرط بندي در فضاي مجازي شناسايي، دستگير و تحويل مرجع قضائي شده و 298 سايت نيز مسدودسازي شدند.
سرهنگ مرتضوي گردش مالي اين سايت ها را 32 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: بيشتر فعاليت اين سايت ها شرط بندي بر سر مسابقات ورزشي بوده است و افراد دستگير شده نيز همگي اصفهاني و عموماً در سنين بين 20 تا 30 سال قرار دارند.
اين مقام انتظامي با هشدار به کساني که در اين سايت ها عضو شده و به پيش بيني نتايج مسابقات ورزشي پرداخته و در پي آن با بُرد و باخت مالي را کسب مي کنند گفت: اين عمل آنها نيز مشمول مجازات جرم شرط بندي و قمار است و بنابر اين افرادي که در اين سايت ها به عنوان بازديد کننده عضو شده و در اعلام و پيش بيني نتايج مسابقات مشارکت مي کنند همانند طراحان و داير کنندگان اين سايت ها مجرم شناخته شده و محکوم خواهند شد.
سرهنگ مرتضوي در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند درصورت مشاهده موارد مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي سايبري با شماره تماس 096380 و يا سايت اينترنتي پليس فتا فراجا به نشاني www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رساني کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان