تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 37867

کاهش بار بیماریهای غیر واگیردار با تدوین برنامه جامع تغذیه  

کاهش بار بیماریهای غیر واگیردار با تدوین برنامه جامع تغذیه  

    معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با برگزاری نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران برنامه جامع تغذیه به منظور کاهش رشد بار بیماریهای غیر واگیردار و ناامنی غذایی تدوین خواهد شد.   به گزارش دنیای اسرار: دکتر غلامرضا عسگری در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: این کنگره با

Print Friendly, PDF & Email

 

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با برگزاری نخستین کنگره بین المللی انجمن علمی تغذیه ایران برنامه جامع تغذیه به منظور کاهش رشد بار بیماریهای غیر واگیردار و ناامنی غذایی تدوین خواهد شد.

 

به گزارش دنیای اسرار: دکتر غلامرضا عسگری در مراسم افتتاحیه کنگره اظهار داشت: این کنگره با شعار امنیت تغذیه ای پایدار برای رویارویی با سوء تغذیه و بیماریهای غیر واگیر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مشارکت انجمن علمی تغذیه ایران از 25 تا 27 بهمن ماه  برگزار میشود.

 

وی با بیان اینکه امنیت غذایی نقش مستقیمی در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیردار دارد، افزود: تلاش شده در این کنگره با دعوت از مدیران گروه ها و اساتید رشته تغذیه تمام دانشگاه های کشور و مهمان های خارجی به راهکارهای حل این معضل برسیم.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 3 هزار نفر در این کنگره ثبت نام کرده اند، افزود: این کنگره بزرگترین کنگره علمی در کشور طی 5 سال اخیر است که با مشارکت تمامی گروه های آموزشی  پزشکی و پیراپزشکی اعم از اساتید، کارشناسان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره می تواند زمینه تغییر فرهنگ تغذیه جامعه را فراهم سازد ، گفت: فرهنگ و ذائقه غذایی مردم طی 10 سال گذشته بسیار متفاوت  شده و باید به همان میزان سال وقت برای فرهنگ سازی صرف کرد تا شاهد  تغییر ذائقه مردم شد و تنها با تغذیه مناسب میتوان از رشد سرطان گوارش و کلون ( روده بزرگ)در کشور کاست.

 

وی به باورهای غلطی که در حوزه تغذیه وجود دارد اشاره کرد و افزود: مباحث تغذیه ای از سوی افراد غیر کارشناس به مردم القاء و مورد سوء استفاده قرار می گیرد که با طرح این  مسائل در کنگره های علمی تغذیه و استفاده از افراد مجرب و کاردان سیستم سلامت در حوزه سیاست های کلان کشور میتوان به راهکارهای علمی و عملی برای رفع شبهات دست یافت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان