تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 7717

لزوم استفاده از مطالعات زمین شناسی مهندسی و لرزه خیزی در تمامی پروژه های مطالعاتی استان

لزوم استفاده از مطالعات زمین شناسی مهندسی و لرزه خیزی در تمامی پروژه های مطالعاتی استان

لزوم استفاده از مطالعات زمین شناسی مهندسی و لرزه خیزی در تمامی پروژه های مطالعاتی استان با رعایت آئین نامه ۲۸۰۰ و مباحث  مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها قطعا هیچ اتفاقی در مواقع وقوع زلزله برای واحدهای احداثی رخ نخواهد داد. به گزارش دنیای اسرار:به نقل ازاداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان

Print Friendly, PDF & Email

لزوم استفاده از مطالعات زمین شناسی مهندسی و لرزه خیزی در تمامی پروژه های مطالعاتی استان

با رعایت آئین نامه ۲۸۰۰ و مباحث  مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها قطعا هیچ اتفاقی در مواقع وقوع زلزله برای واحدهای احداثی رخ نخواهد داد.

به گزارش دنیای اسرار:به نقل ازاداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، در جلسه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان وشهرسازی که به ریاست منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری و کلیه اعضاء از دستگاههای اجرایی زیر مجموعه این کارگروه در اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، بر استفاده از مطالعات زمین شناسی مهندسی و لرزه خیزی در تمامی پروژه ها تاکید شد.

مدیرکل مدیریت بحراناستانداری اصفهان در این جلسه گفت: لازم است تا تمامی مطالعات انجام شده برای طرحهای توسعه ای شهری و روستایی لحاظ و مشاوران محترم پروژه های مختلف، مطالعات زمین شناسی مهندسی و لرزه خیزی رامورد بررسی و استفاده قرار دهند.

وی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه و عدم ایجاد مشکل برای واحدهای احداثی تازه ساز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: اگر درست بسازیم در مقابل زلزله محافظ خواهیم بود و با رعایت آئین نامه ۲۸۰۰ و مباحث  مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها قطعا هیچ اتفاقی در مواقع وقوع زلزله برای واحدهای احداثی رخ نخواهد داد.

سید حسین خادم زاده دبیر کارگروه و  رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه وشهرسازی استان نیز در ابتدای این جلسه با ارائه آماری از مخاطرات بیان داشت: در طبیعت ۴۳ مورد مخاطرات طبیعی شناسایی شده که ۳۴ مورد آن در کشور ایران و از این تعداد ۲۶ مورد آن در اصفهان به وقوع پیوسته است و ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان است.

در ادامه وی اقدامات مورد نیاز در دو بخش زلزله و نشست و فرونشست را عنوان نمود : در بحث زلزله، شناسایی گسل ها ، تهیه ریزپهنه بندی لرزه ای، تهیه دستورالعمل ساخت و ساز در حریم گسل ها و ارتقای سطح ایمنی ساختمان هاو تاب آور نمودن شهرها در برابر مخاطرات زلزله با توسعه و بهبود در روش های اجرایی باید انجام گیرد و در بحث نشست و فرونشست اقداماتی مانند کاهش روند نشست و فرونشست (تعادل بخشی در برداشت آب ) ،  شناسایی زون های خطر و مطالعه و اقدامات اجرایی جهت جلوگیری از بروز بحران و آسیب پذیری، انجام مطالعات زمین شناسی مهندسی نشست و فرونشست و مکان یابی مناسب در زیرساخت های جدید و توسعه زیر ساختهای موجود انجام گیرد.

گفتنی است در این جلسه پایگاه لرزه نگاری استان در خصوص وقوع زلزله های سال جاری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص نشست و فرونشست زمین در غرب استان، آب منطقه ای از وقوع پدیده فروچاله در منطقه هرمزآباد شهرستان سمیرم و اجرای تعادل بخشی منابع آب و سازمان زمین شناسی در خصوص مطالعات نشست و فرونشست در دشت های استان گزارشات خود را ارائه نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان