تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر : 38386

پرداخت زکات فطره، کامل کننده عبادت یک ماه می شود

پرداخت زکات فطره، کامل کننده عبادت یک ماه می شود

یک ماه میهمانی در ماه پربرکت رمضان با حلاوت و زیبایی در حال اتمام است و آماده می شویم تا نماز عید سعید فطر را برگزار کنیم و در این میان، به بیان امام جعفرصادق(ع)؛ با زکات فطره، عبادت یک ماه کامل می شود. به گزارش  دنیای اسرار:کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با تدابیر

Print Friendly, PDF & Email

یک ماه میهمانی در ماه پربرکت رمضان با حلاوت و زیبایی در حال اتمام است و آماده می شویم تا نماز عید سعید فطر را برگزار کنیم و در این میان، به بیان امام جعفرصادق(ع)؛ با زکات فطره، عبادت یک ماه کامل می شود.

به گزارش  دنیای اسرار:کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با تدابیر اندیشیده شده آماده است تا زکات فطره همه مومنان را دریافت و برای نیازمندان صرف کند از این رو با هماهنگی شورای زکات استان، جمع آوری زکات فطره در روز اول شوال در همه مصلی ها، مساجد و مکان هایی که نماز اقامه می شود، اجرایی خواهد شد. براساس احکام فطریه؛ شایسته است از غروب شب عید، فطریه را از مال خود جدا کرده و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد. همچنین فتوای اکثر علما این است که اولویت فطریه معیشت نیازمندان است و بر همین اساس باید گفت؛ کمیته امداد فطریه جمع آوری شده را برای کمک هزینه معیشت، درمان، جهیزیه و مسکن افراد نیازمند هزینه می کند. میزان زکات فطره برای هر نفر براساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید است و در کوتاه ترین زمان ممکن فطریه جمع آوری شده بین نیازمندان همان محل توزیع می شود. جمع آوری فطریه در سطح استان با استفاده از صندوق های دارای مجوز از دبیرخانه شورای زکات صورت می گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان