تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر : 10020

احداث یکی از پایانه‌های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان

احداث یکی از پایانه‌های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان

مدیر منطقه۱۳ شهرداری اصفهان خبر داد: احداثیکی از پایانه های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: تملک و اجرای فاز اول پایانه غرب یکی از پروژه‌ های شاخص امسال در منطقه ۱۳ به شمار می رود. به گزارش دنیای اسرار:حمد شرفا درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه۱۳ شهرداری اصفهان خبر داد:

احداثیکی از پایانه های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: تملک و اجرای فاز اول پایانه غرب یکی از پروژه‌ های شاخص امسال در منطقه ۱۳ به شمار می رود.

به گزارش دنیای اسرار:حمد شرفا درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این منطقه با ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار حریم، با جمعیتی حدود ۱۳۰ هزار نفر طبق سرشماری سال ۹۵، در جنوب غرب شهر اصفهان واقع شده است.

وی با اشاره به بودجه منطقه در سال ۹۷، تصریح کرد: اعتبار منطقه ۱۳ در سال ۹۷، ۸۰ میلیاردتومان بود که حدود ۸۵ درصد آن محقق شد و نسبت به سال ۹۶ رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد. در سال ۹۸ نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیارد بودجه عمرانی و جاری منطقه است که ۶۳ درصد عمرانی و ۳۷ درصد این بودجه جاری است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه، اضافه کرد: سرانه غیر در اختیار ۷٫۱ و سرانه در اختیار ۱۳٫۷ مترمربع است که جمع این اعداد ۲۰٫۸ مترمربع سرانه اکولوژیک منطقه به ازای هر نفر را شامل می شود. یکی از دیدگاه های ما در فضای سبز استفاده از پساب است. ۸۵ درصد نیاز آبی فضای سبز موجود شهرداری منطقه با آب ۴ حلقه چاه تامین می شود تا با مجموع این ها بتوان آب مورد نیاز فضای سبز را تامین کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از پساب هستیم، افزود: به دنبال تفاهماتی با اداره اب و فاضلاب هستیم تا بتوانیم ۲۵ لیتر را اضافه بر ظرفیت ۴۰۰ لیتر پساب دریافت کنیم. اگر این تفاهمنامه نوشته شود کار بسیار بزرگی در حوزه آبیاری فضای سبز منطقه انجام شده است.

شرفا به تلاش شهرداری منطقه ۱۳ بر استفاده از گونه های کم آب تاکید کرد و گفت: برای اولین بار در کوی قائمیه حدود هزار و ۸۲۰ اصله درخت دیم کار شد. سعی کردیم حذف چمن داشته و از گونه های گیاهی سبز دائم مانند چمن آفریقایی استفاده کنیم، در سال ۹۸ حدود ۸۰ پروژه فضای سبزی بزرگ و کوچک در دستور کار داریم که نزدیک به ۷٫۵ میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها است.

وی اضافه کرد: سیاست ما در شهرداری استفاده از گونه های کم آب، حذف گونه های پرآب، استفاده از شبکه های آبیاری تحت فشار و پساب است. بالای ۹۵ درصد سیستم آبیاری منطقه سیستم تحت فشار و قطره ای است.

مدیر منطقه ۱۳ در ادامه با اشاره به اقدامات منطقه در حوزه فرهنگی، افزود: نگاه ما در منطقه ۱۳ در حوزه فرهنگی یک نگاه ویژه است.  مرکز فرهنگی در منطقه ۱۳ قرار دارد که ۷ مرکز به بخش خصوصی واگذار شده و سه مرکز نیز در اختیار شهرداری است. از این ۱۰ مرکز سه عدد فرهنگسرا، ‌یک خانه فرهنگ، کتابخانه تخصصی مادر و کودک، کتابخانه رودکی و عبادت و ۴ سالن مطالعه در منطقه ۱۳ وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در منطقه با رویکرد حوزه های سلامت، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی و ورزشی اجرا شد، گفت: نگاه این بود تا برنامه ها در کل منطقه برگزار شود و از ظرفیت منطقه به خوبی استفاده کنیم. رصد بازخورد برنامه های فرهنگی اجرا شده از دیگر کارهایی بود که به منظور دستیابی به اهداف مورد نظرمان انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از پروژه های شاخص منطقه پارک کوهستانی قائمیه است، افزود: روی این پروژه حساسیت ویژه ای وجود دارد زیرا علاقه داریم به بهترین شکل ممکن و در سریعترین زمان این کار انجام شود. این پارک ۳۷ هکتار مساحت دارد که از مشخصه های آن چشم انداز زیبا و پیش بینی جاده سلامت است. در بودجه امسال اعتبار مورد نیاز جهت احداث فاز اول آن در نظر گرفته شده است. امیدوارم این پروژه مشارکتی بتواند بخش قائمیه و دستگرد را متحول کند.

وی با اشاره به پروژه های شاخص منطقه ۱۳ افزود: تملک و اجرای فاز اول پایانه غرب یکی از پروژه‌ های شاخص امسال در منطقه ۱۳ به شمار می رود چرا که قرار است یکی از پایانه‌ های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان و در مجاورت پل اندیشه احداث شود. تاکنون بیش از ۹۵ درصد زمین پایانه تملک و بخشی از آن آسفالت و جدول گذاری شده و در فاز نخست ایستگاه بی آر تی زندان را در آنجا مستقر خواهیم کرد و پس از تملک کامل زمین اجرای پایانه غرب را آغاز می کنیم.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.