تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر : 10596

دست در دست یکدیگر برای رفع ناهنجاری‌ها تلاش کنیم

دست در دست یکدیگر برای رفع ناهنجاری‌ها تلاش کنیم

دست در دست یکدیگر برای رفع ناهنجاری‌ها تلاش کنیم به گزارش دنیای اسرار:معاون اول قوه قضایی: مردم خواهان برخورد با ناهنجاری‌های موجود در جامعه هستند.معاون اول قوه قضائیه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه خسروی‌وفا بیش از ۳۰ سال در دستگاه قضایی خدمت کرده است گفت: ما خواهان

Print Friendly, PDF & Email

دست در دست یکدیگر برای رفع ناهنجاری‌ها تلاش کنیم

به گزارش دنیای اسرار:معاون اول قوه قضایی: مردم خواهان برخورد با ناهنجاری‌های موجود در جامعه هستند.
معاون اول قوه قضائیه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه خسروی‌وفا بیش از ۳۰ سال در دستگاه قضایی خدمت کرده است گفت: ما خواهان خدمت ایشان بودیم و حکم بازنشستگی به درخواست ایشان صادر شده است.
وی با بیان اینکه  رییس کل جدید دادگستری استان اصفهان قبلا به عنوان دادستان در این شهر فعالیت داشته افزود: ایشان فردی تلاشگر، دلسوز و خیرخواه است و امیدواریم به فضل خداوند بتوانند به مردم استان خدمت کنند.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز مردم توقع بالایی از قوه قضائیه دارند اظهار کرد: مردم خواهان برخورد قوه قضائیه با نادرستی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه‌اند و این توقع زیادی نیست.
 محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن مردم ما را به قدری در فشار بگذارد که از صبر، تحمل و بردباری آن‌ها بکاهد افزود: تلاش دشمن بیشتر شده و توقعات مردم نیز افزایش یافته است و ما باید بدانیم چگونه این انتظار به حق را پاسخ دهیم و دسیسه‌ها و حیله‌های دشمن را رد کنیم.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه عده‌ای خواسته یا ناخواسته در حال بازی در زمین دشمن هستند افزود: برخی تقلب، گران فروشی و احتکار می‌کنند و یا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی جنس خریده ولی آن را وارد باز نمی‌کنند که همین امر باعث اختلال در تولید و اقتصاد کشور و موجب سرگردانی، نارضایتی و ناامیدی مردم شده
است.
وی به برخورد با افرادی که در شرایط خاص اقتصادی کشور را تهدید می‌کنند تاکید و اظهار کرد: در این موارد جای گذشت نیست و هیچ اغماض و کوتاهی پذیرفته نمی‌شود و همچنین باید به روش‌های مختلف این افراد مجازات شوند و همه مجازات‌ها حبس، زندان و اعدام نیست.
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه ناهنجاری‌ها در کشور وجود دارد اما نباید اجازه دهیم دشمن با استفاده از این ناهنجاری‌ها جسور شود ابراز داشت: همه باید دست به دست هم بدهیم و جلوی این ناهنجاری‌ها به خصوص آن‌هایی که به صورت آشکار است را بگیریم.
وی برخی از ناهنجاری‌ها را دهن کجی به زحمات جانبازان و شهدا و آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: نباید اجازه هنجارشکنی بدهیم و اگر با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنیم باید سرمان را بالا بگیریم و فضا را تغییر دهیم و نباید حالت انفعال به خود بگیریم.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف الهی است تاکید کرد: ما در این زمینه قانون داریم، باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنیم و  همه باید پشت سر پلیس باشیم  و نباید اجازه دهیم به نیروی انتظامی، خانواده شهدا و بسیجیان و آمران به معروف و ناهیان از منکر ما توهین شود و باید در مقابل ناهنجاران بایستیم.
وی در ادامه افزود: اگر ما بایستیم آن‌ها عقب نشینی می‌کنند و اگر ما منفعل باشیم آن‌ها روز به روز جلوتر می آیند.
محسنی‌اژه‌ای به بررسی تعداد کیفرخواست‌های پذیرفته نشده در دادگاه‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: باید ارزیابی شود چه تعداد از احکام دادگاه‌های بدوی در دادگاه‌های تجدیدنظر نقض می‌شود و اشکالات موجود در این حوزه را پیدا و حل کنیم.
وی یکی از راه‌های کاهش اطاله دادرسی را کم کردن ورودی پرونده‌ها دانست و گفت: مشورت کردن هیچ منافاتی با قضاوت ندارد به خصوص که برخی پرونده‌ها چند وجهی هستند باید با هم فکری رسیدگی شوند.
محسنی‌اژه‌ای دومین راه حل کاهش پرونده‌ها را شوراهای حل اختلاف عنوان و تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف باید بر صلح و سازش بین افراد متمرکز شوند و فعالیت‌های این مرجع باید گسترش یابد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.