تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 10693

دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با طلاب، کادر، اساتید و هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهرای ویلاشهر

دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با طلاب، کادر، اساتید و هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهرای ویلاشهر

دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهانبا طلاب، کادر، اساتید و هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهرای ویلاشهر به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در دیدار با طلاب، کادر و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرای ویلاشهر با بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت الهی، ماه بخشش بندگان و ماهی که خداوند خواب انسان

Print Friendly, PDF & Email

دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهانبا طلاب، کادر، اساتید و هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهرای ویلاشهر

به گزارش دنیای اسرار:حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در دیدار با طلاب، کادر و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرای ویلاشهر با بیان اینکه ماه رمضان، ماه رحمت الهی، ماه بخشش بندگان و ماهی که خداوند خواب انسان را تسبیح محاسبه می‌کند اظهار داشت:  پیامبر خدا(ص) می فرمایند: در این ماه رحمت و مغفرت و برکت الهی به سوی بندگان خدا سرازیر است و این موارد استثنایی است.

وی با بیان اینکه هر کسی به گونه ای از این فرصت های  با برکت استفاده می کند افزود: باید حس کنیم که ماه رمضان با سایر ماه ها متفاوت است چون این ماه سرشار از رحمت، برکت و مغفرت الهی است و بندگان را به صورت خاص دعوت کرده اند که به آنها فیض عظیم بدهند، میزبان خدای تعالی و مهمان ما بندگان هستیم و میزبان قابل وصف نیست خدایی میزبان است که خالق آسمان و زمین است و بر همه چیز دانا و تواناست.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، میزبان خدایی است که رحمانیتش عالم وجود راگرفته است و رحیمیتش نصیب افراد خاصی می شود، و این خواص که رحیمیت خدا نصیب شان میشودشاید همین اهل رمضان باشند چون در ماه رمضان حجابها کنار می‌رود.

وی ادامه داد: مهمان، بنده ضعیف، سراپا تقصیر، مسکین، مستکین، ذلیل و خوار است با دست خالی در خانه خداوند به مهمانی آمده است و چیزی برای ارائه ندارد در حالی که امام سجاد(ع) با آن عظمت می فرماید: ای خدا، من که هستم در مقابل تو که بخواهم دعا کنم،

وی یادآور شد: بنده برای کسب معارف الهی، درجات ایمان و رحمت الهی به در خانه خداوند آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با بیان اینکه ماه رمضان آمده است تا اتصال بین بنده و خداوند را برقرار کند اظهار داشت: اتصالی که اصلاً قابل قیاس  نیست و میزبانی یعنی همین که ماه رمضان زمینه اتصال بنده با پروردگار را فراهم کند.

وی ادامه داد: کسانی که به خدا راه پیدا کردند کسانی هستند که در ماه رمضان به اندازه تمام سال توشه بر می دارند این که اهل بیت(ع) زمانی که ماه رمضان به پایان می رسید و باید از آن خداحافظی می‌کردند گریه می‌کردند چه اثری دارد و چه از ماه رمضان به دست می‌آوردند که در پایان آن برای آن گریه می‌کردند؟

وی تاکید کرد: معلوم می شود این جا سرمایه های بزرگ و جواهرات زیادی وجود دارد ولی هر کس به اندازه تلاش، ظرفیت و لیاقت خود از آن بهره می‌برد و همه افراد یکسان نیستند، حتی «بهشتیان نیز یکسان نیستند و مراتب دارند».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  با تاکید براینکه طلبگی ما دایر مدار رمضان است گفت: طلبه کسی است که به حیات طیبه برسد و کسیاست که دهه آخر ماه رمضان توشه یک سال خود را بردارد، به حیات طیبه رسیده است.

وی افزود: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ پس رمضان آمده است که ما را هدایت کند و شب قدر چیست که بهره یک سال ما از آن برداشته می شود، اسرار آن را باید در حوزه ها دریابید و کسی که با قرآن مأنوس است می‌تواند به این معارف راه یابد.

وی با تاکید بر این که باید در طول سال با قرآن مأنوس باشیم اظهار داشت: طلبگی یعنی نماز شب، ختم قران، نماز اول وقت، حجاب، عفاف و عفت در عالی ترین درجه خود و اگر نگاه ما به طلبگی چیزی غیر از این است که فقط کتابهای طلبگی را خواندن باشد،  دچار اشتباه شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اظهار داشت: باید دقت کنیم که داشته ها و بهره برداری خود را از ماه رمضان حفظ کنیم و بعد پس از پایان رمضان آن ها را از دست ندهیم و برکات طلب بودن برای خود و نسل ما باقی بماند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.