تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر : 10698

سپاهان – پرسپولیس؛ زمانی برای نمایش زیبایی های فوتبال

سپاهان – پرسپولیس؛ زمانی برای نمایش زیبایی های فوتبال

سپاهان – پرسپولیس؛ زمانی برای نمایش زیبایی های فوتبال به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا:دیدار ۲ تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در حالی امشب برگزار می شود که کنترل هیجان سکوها و داخل زمین می تواند پایان زیبا برای فوتبال ایران در لیگ هجدهم رقم بزند. نبرد سنتی

Print Friendly, PDF & Email

سپاهان – پرسپولیس؛ زمانی برای نمایش زیبایی های فوتبال

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایرنا:دیدار ۲ تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در حالی امشب برگزار می شود که کنترل هیجان سکوها و داخل زمین می تواند پایان زیبا برای فوتبال ایران در لیگ هجدهم رقم بزند.

نبرد سنتی طوفان زرد فوتبال ایران با ارتش سرخ در حالی در هجده دوره لیگ برتر، از سوی برخی از فوتبال دوستان به الکلاسیکوی ایران معروف شد که آخرین دیدار این ۲ تیم پر از صحنه‌های جنجالی بود؛ صحنه‌هایی که برخی با الهام گیری از رفتار تماشاگران و پرتاب صندلی و بطری‌ها به زمین، تعبیر «الپلاستیکو» را برای آن به کار بردند.

حال پس از کمتر از دو ماه از آن دیدار بار دیگر ۲ تیم پرافتخار لیگ برتر ایران در قالب یک بازی حذفی برابر هم صف آرایی می‌کنند؛ صف آرایی که در پایان آن می‌شود نمایشی از اشک و لبخندها را مشاهده کرد زیرا این دیدار تک بازی و از مرحله نیمه نهایی جام حذفی است.

هر چند که برخی با استناد به قهرمانی و نایب قهرمانی دو تیم که در نهایت موجب کسب سهمیه آسیایی آنان شد این بازی را فاقد حساسیت‌های گذشته می‌دانند و تصور ضربات پنالتی در پایان آن بیش از دیگر نتایج است اما این پیش فرض زمانی رنگ می بازد که بازی حیثیتی آنها در چند سال گذشته همواره جذاب و دیدنی بوده است؛ جذابیتی که می‌شود ریشه‌های آن را در فوتبال حرفه‌ای سپاهان و ثبات نتیجه گیری پرسپولیس برانکو جستجو کرد.

اما آنچه در شامگاه امشب می‌تواند فارغ از تمام این پیش زمینه‌ها بازی را به یک الگو مناسب برای دیگر رقابت‌های لیگ برتر تبدیل کند زورآزمایی اخلاق در نصف جهان است؛ اخلاقی که بخشی از آن در ورزشگاه آزادی به خاطر هیجان‌های لیگ برتر پایمال شد.

در راستای تلاش برای کنترل هیجان این بازی و جهت دهی به رفتار هواداران و بازیکنان در زمان مسابقه، از روزهای گذشته برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته و دامنه توصیه‌های اخلاقی مسؤولان و مدیران باشگاه‌ها به کنفرانس خبری سرمربیان ۲ تیم نیز کشیده شده است.

این اقدامات قابل تقدیر است اما نباید نهادینه کردن رفتار درست ورزشی تنها به تذکرات لسانی و تبلیغات نشست‌های خبری منتهی شود بلکه آنچه در دنیای کنونی بیش از همه می‌تواند جهت دهنده رفتار هواداران باشد فضاهای مجازی است که هزاران نفر را در قالب گروه‌های هواداری دور هم جمع کرده است.

واپسین دقایق روز چهارشنبه هشتم خرداد ماه روز خاصی برای فوتبال ایران است زیرا افزون بر آنکه تکلیف دیگر فینالیست لیگ جام حذفی ایران را مشخص می‌کند نمایش یک بازی خوب همراه با کنترل هیجان بازی می‌شود از برنامه‌های پیاده شده در جریان این بازی برای لیگ نوزدهم الگو گرفت الگویی که در لیگ هجدهم جای خالی آن به شدت حس می‌شد.

هر چند که دیدار آخر این دو تیم در ورزشگاه آزادی با اشک‌ها و لبخندهای زیادی همراه است اما بدون شک ساختن پایان زیبا برای فوتبال سپاهان و پرسپولیس است پایانی که تفسیرهای آن بر مبنای تحلیل هواداران نباشد بلکه ۹۰ دقیقه ان خلاصه داستانی باشد که ماکت اخلاق برای دیگر مسابقات شود.

اما اگر هیجان بازی بر برنامه‌های طراحی شده در قبال این بازی غلبه کند بدون شک پایان زیبا بازی به پایان بازی از کری خوانی‌ها تبدیل خواهد شد که قسمت‌های دیگر آن را در فصل نوزدهم داستان مشاهده کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران چهارشنبه شب (هشتم خردادماه) در ورزشگاه نصف جهان به میزبانی زردپوشان دیار زاینده رود برگزار می‌شود. برنده این تک بازی در فینال برای کسب عنوان قهرمانی باید برابر داماش گیلان به میدان برود.

تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در چهارچوب هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ۲ بار به مصاف هم رفتند که بازی رفت در اصفهان با تساوی یک یک و بازی برگشت در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس عنوان قهرمان و سپاهان عنوان نایب قهرمانی لیگ هجدهم را یدک می کشند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.