تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 10861

یک استراتژی زیست پرینت جدید برای بهبود زخم به طور سریع و دقیق

یک استراتژی زیست پرینت جدید برای بهبود زخم به طور سریع و دقیق

یک استراتژی زیست پرینت جدید برای بهبود زخم به طور سریع و دقیق محدودیت هایی که در مورد استفاده از اتوگرافت ها و آلوگرافت ها برای درمان زخم های تمام ضخامت و شدید وجود دارد محققین را به ایجاد رویکردهای جایگزین از جمله جایگزین های پوستی درمی و جایگزین های پوستی مهندسی بافت شده ترغیب

Print Friendly, PDF & Email

یک استراتژی زیست پرینت جدید برای بهبود زخم به طور سریع و دقیق

محدودیت هایی که در مورد استفاده از اتوگرافت ها و آلوگرافت ها برای درمان زخم های تمام ضخامت و شدید وجود دارد محققین را به ایجاد رویکردهای جایگزین از جمله جایگزین های پوستی درمی و جایگزین های پوستی مهندسی بافت شده ترغیب کرده است. 

به گزارش دنیای اسراربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول بنیادی، اخیرا، استراتژی های مبتنی بر سلول درمانی که از ماتریکس های کشت شده با سلول یا اسپری های سلولی استفاده می کنند، به طور گسترده ای برای پوشاندن زخم ها استفاده می شوند و در این بین استفاده از سلول هایی مانند کراتینوسیت های اپی درمی و فیبروبلاست ها درمی به پیشبرد و تسریع بهبودی زخم و نتایج مربوط به عمل های زیبایی کمک می کند.

متاسفانه تکنولوژی های فعلی کشت و اسپری کردن سلول ها، انتقال صحیح و هدفمند انواع مختلف سلول ها به جایگاه های هدف را مهار می کند  و همین امر منجر به ایجاد ساختارهای پوستی پیچیده می شود؛ به همین دلیل تیمی از محققین به سرپرستی سین مورفی و همکارانش در دانشگاه ویک فارست یک رویکرد مبتنی بر زیست پرینت را برای برطرف کردن این مشکلات ارائه کرده اند. آن ها یک جایگزین پوستی زیست پرینت شده خلاقانه را ارائه کرده اند که با انتقال انواع سلول های پوستی جدید، تشکیل پوست با ساختارو عملکرد مناسب را تسریع می کند و موجب تقویت فرایند بهبودی زخم می شود. استفاده از پوست یا پوشش زیست پرینت شده تولید در این مطالعه برای مدل موشی زخم های تمام ضخامت نشان داد که این استراتژی اجازه پوشیده شدن سریع و دقیق زخم از طریق انتقال مستقیم یک پوشش دو لایه حاوی فیبروبلاست های درمی انسانی و کراتینوسیت های اپیدرمی را در یک رویکرد که شبیه ساختارهای لایه لایه پوست سالم است می دهد. پوست بازسازی شده در این روش، ساختار درمی و ترکیبی مشابه با پوست بالغ سالم از جمله رگزایی گسترده و وجود کراتینوسیت های در حال تکثیر را نشان داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.