تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 11023

بیش از ۴ هزار ۷۵۰ تن گندم در استان اصفهان خریداری شد

بیش از ۴ هزار ۷۵۰ تن گندم در استان اصفهان خریداری شد

مدیرعامل شرکت غله اصفهان: بیش از ۴ هزار ۷۵۰ تن گندم در استان اصفهان خریداری شد به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) گفت: بیش از چهار هزار و ۷۵۰ تن گندم به ارزش هشت میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال در ۲۰ روز گذشته از

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت غله اصفهان:

بیش از ۴ هزار ۷۵۰ تن گندم در استان اصفهان خریداری شد

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) گفت: بیش از چهار هزار و ۷۵۰ تن گندم به ارزش هشت میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال در ۲۰ روز گذشته از کشاورزان استان اصفهان به صورت تضمینی خریداری شده است.

رضا نیک نداف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی‌های کارشناسی امسال افزون بر ۳۱۰ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود که ۲۰۰ هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.
به گفته وی، تاکنون بیش از ۶۰ درصد مبلغ خرید گندم از کشاورزان مناطق گرم استان از جمله کاشان و اردستان پرداخت شده و ماه آینده خرید گندم از مناطق شرقی اصفهان هم آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸-۹۷ قیمت خرید تضمینی یک کیلوگرم گندم ۱۷ هزار ریال است، گفت: میزان تولید امسال محصول گندم این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش‌یافته است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) اظهار داشت: برداشت گندم در اصفهان با توجه به تنوع اقلیم در استان از آغاز خرداد تا اوایل تیر ماه ادامه می‌یابد و مطالبه گندم کاران در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت محدودیتی در خرید این محصول راهبردی ندارد تصریح کرد: برداشت و خرید گندم از مزارع شهرستان‌های شرق استان اصفهان در روزهای آینده آغاز می‌شود.
نیک نداف اضافه کرد: کشاورزان در فروش محصول به دولت اقدام کنند و به هیچ روی این محصول راهبردی را با وعده قیمت چند برابری به افراد سودجو نفروشند.
اصفهان علاوه بر تولید، یکی از استان‌های وارد کننده گندم هست، این محصول از استان‌های گندم خیز وارد اصفهان می‌شود و با گندم تولیدی داخل استان ترکیب می‌شود.
اختلاط گندم اصفهان با گندم‌های دیگر استان‌ها بر اساس استانداردهای تعریف‌شده و ضوابط موجود صورت می‌گیرد و آرد تولیدشده در استان از کیفیت دلخواه و استاندارد خوبی برخوردار است.
روی‎هم‎رفته سه‌هزار ۸۶۳ هکتار اراضی در مناطق گرم استان دربرگیرنده شهرستانهای کاشان، اردستان، نطنز، نائین و خور و بیابانک زیر کشت گندم رفته است و تولید ۱۵ هزار ۵۵۷ تن پیش بینی می‌شود و در مناطق معتدل شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر، تیران و کرون، شهرضا، دهاقان، فلاورجان، نجف آباد، مبارکه، لنجان و خمینی‌شهر با ۱۹ هزار و ۹۳۰ هکتار کشت گندم آبی و ۲۸ هزار و ۱۳۱ هکتار کشت گندم تأخیری و پیش بینی برداشت ۲۱۸ هزار و ۶۲۸ تن گندم را شاهد خواهیم بود.
در مناطق سرد استان شهرستان‌های چادگان، فریدن، بویین، فریدونشهر، گلپایگان، خوانسار و سمیرم به میزان ۱۳ هزار و ۳۱۵ هکتار گندم آبی و ۲۵ هزار و ۸۳۰ به صورت دیم گندم کشت شده است که پیش بینی برداشت ۷۴ هزار و ۹۴۹ تن برداشت شود.
در مجموع در سطح استان ۶۵ هزار و ۲۳۹ هکتار گندم آبی ۲۶ هزار و ۱۵ هکتار گندم دیم و پیش بینی تولید ۳۰۹ هزار و ۱۳۴ تن گندم را شاهد خواهیم بود.
حدود ۲۰ کارخانه آرد سازی و چهار هزار و ۸۰۰ نانوایی یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در استان اصفهان فعال است.

خرید تضمینی گندم در استان اصفهان از اردیبهشت آغاز و تا شهریور هر سال ادامه دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.