تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کد خبر : 11126

۵۰۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۵۰۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۵۰۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان: افراد برای استفاده از خدمات بیمه سلامت صرفا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا ادارات بیمه مراجعه کنند.حسین بانک پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه

Print Friendly, PDF & Email

۵۰۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان: افراد برای استفاده از خدمات بیمه سلامت صرفا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا ادارات بیمه مراجعه کنند.
حسین بانک پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده این سازمان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده داشتیم که طی یک و نیم سال گذشته با طرح همپوشانی افرادی که همزمان از ۲ محل بیمه بودند حذف شدند و در حال حاضر هر بیمه شدهاز یک بیمه درمانی استفاده می‌کند.
وی افزود: قبل از اجرای طرح همپوشانی، تعداد بیمه‌شدگان از آمار جمعیت کشور بیشتر بود که با استقرار سیستم جامع اطلاعاتی شاهد کاهش تعداد بیمه شدگان هستیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۵۰۰۰ بیمه شده ویژه بیماران خاص داریم که این بیمه شدگان از نظر تمدید، تعویض و حق بیمه  دارای مزایایی هستند.
وی ادامه داد: ۳۸۰ هزار بیمه بیمه شده کارمند، ۱۰۶ هزار بیمه شده سایر اقشار و ۵۳۰ هزار بیمه شده روستایی داریم.
بانک ادامه داد: چهار هزار و ۹۶۰ موسسه طرف قرارداد در سطح استان اصفهان داریم که پس از تهران بیشترین تعداد مراکز طرف قرارداد را در کشور هستیم که طی بررسی ها مشخص شد که مراجعه به این مراکز ده میلیون و ۵۰۰ هزار بار است که نشان می‌دهد هر بیمه شده هفت و نیم بار در سال به این مراکز مراجعه می‌کنند که این عدد با شاخص جهانی دو و نیم بار فاصله دارد.
وی افزود: با افزایش سطح آگاهی مردم می‌توان مراجعات غیرضروری به پزشک را به حداقل رساند زیرا این آمار نشان می‌دهد که مردم از مسیرصحیح درمانی استفاده نمی‌کنند در نتیجه با کاهش مراجعات غیرضروری مصرف دارو نیز کاهش خواهد یافت.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به رایگان بودن ۷۰ درصد حق بیمه افزود: سالیانه ۶۶۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه می‌شود و روزانه برای ۱۴۰۰ بیمه شده چهار هزار عملیات بیمه‌گری در دفاتر پیشخوان دولت و ادارات در ۱۰۵ نقطه انجام میشود.
حسین بانک افزود: بر اساس برنامه نرم‌افزاری تبادل اسناد بستری دیگر کاغذی بین بیمه‌گر و بیمارستان رد و بدل نخواهد شد و در سال گذشته ۳۷ بیمارستان دانشگاهی در سطح استان اصفهان و در سال جاری شش بخش خصوصی از این برنامه استفاده می‌کنند که این طرح در استان اصفهان به صورت پایلوت با موفقیت اجرا شد که در حال تسری به کل کشور است.
وی افزود: آموزش طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری به عهده استان اصفهان است که استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، گلستان، مازندران و فارس آمادگی خود برای آموزش را اعلام کرده‌اند.
حسین بانک با اشاره به مزایای مختلف این طرح تاکید کرد: با اجرای این طرح شش میلیون برگ کاغذ در ماه صرفه جویی شده است و همچنین در زمینه تحقیقات و صحت عملیات، دسترسی آسان به پرونده‌ها از دیگر مزایای این طرح هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به وظایف جدید بیمه سلامت در سال جدید گفت: ۵۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) از سال ۹۸ تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: خدمات بستری زندانیان و خانواده آن‌ها از دیگر وظایف بیمه سلامت در سال جدید است و همچنین افراد مجهول‌الهویه نیز پس از معرفی سازمان بهزیستی تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.
حسین بانکی افزود: در ادارات بیمه سلامت نیازمند حداقل ۲۵ نیروی کار هستیم که برای جذب نیرو باید تابع قوانین کشوری باشیم.
وی در خصوص افراد سودجویی که برای ارائه خدمات بیمه سلامت به منازل مراجعه می‌کنند گفت: مردم برای استفاده از خدمات بیمه سلامت صرفا به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت یا ادارات بیمه مراجعه کنند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.