تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
کد خبر : 11453

زنان بر خلاف مردان اجباری قربانی اعتیاد می‌شوند

زنان بر خلاف مردان اجباری قربانی اعتیاد می‌شوند

زنان بر خلاف مردان اجباری قربانی اعتیاد می‌شوند به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: وظیفه اصلی بهزیستی پیشگیری و آگاه‌سازی مردم در خصوص زیان‌های مصرف مواد مخدر است.مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری قابل درمان است گفت: اعتیاد تاثیر بسزایی در همه ابعاد زندگی و

Print Friendly, PDF & Email

زنان بر خلاف مردان اجباری قربانی اعتیاد می‌شوند

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان: وظیفه اصلی بهزیستی پیشگیری و آگاه‌سازی مردم در خصوص زیان‌های مصرف مواد مخدر است.
مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری قابل درمان است گفت: اعتیاد تاثیر بسزایی در همه ابعاد زندگی و جسم بیمار دارد و اصلی‌ترین وظیفه بهزیستی پیشگیری و آگاه‌سازی مردم در خصوص زیان‌های مصرف مواد مخدر است و اقدامات بهزیستی رویکرد اجتماع محوری دارد.
وی افزود: اعتیاد از ناسازگاری‌ها و ضعف خانواده شروع می‌شود که در رویکرد اجتماع محور با ورود به محیط‌های آموزشی، کاری، نظامی و محلات شهری و روستایی به دنبال افزایش دانش مردم در پیشگیری از اعتیاد هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پایین بودن نرخ اعتیاد در استان نسبت به میانگین کشوری افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد با توجه به ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، جسمانی، فرهنگی و اقتصادی اثر بخشی طولانی تری دارد که علیرغم محدودیت‌های کمی و کیفی به‌دنبال مدیریت و کنترل گسترش این آسیب اجتماعی هستیم.
وی به ۱۸ دستگاه عضو در کمیته پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اشاره کرد و افزود: هر دستگاه تکالیف سازمانی خود را دارد و نقش بهزیستی هماهنگی در اجرای این تکالیف است.
فرشاد در ادامه به طرح مانا اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف مشارکت دانش‌آموزان در جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال آماده شده که در قالب گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره تمام جامعه شهری و روستایی بویژه مناطق حاشیه شهرها را پوشش میدهد.
وی گفت:۱۳۰ متخصص با مدرک کارشناسی و بالاتر آموزش‌ دیده‌اند تا با مشارکت خود نوجوانان از گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند و این طرح از ابتدای ماه جاری تا پایان شهریور ماه اجرا می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد بهزیستی گفت: ۵۰ هزار خدمت گیرنده در سال ۹۷ از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان اصفهان خدمت گرفته‌اند که ۸۰۰ نفر   از آن‌ها زن بودند و طبق الگوی کلی کشوری در میان زنان ترکیبات مواد افیونی بیشترین ماده مصرفی بین آنان است.
وی ادامه داد: زنان بر خلاف مردان به طور اجباری قربانی اعتیاد می‌شوند زیرا زنان معمولا در اثر مجاورت و استنشاق مواد مخدر و یا اصرار و اجبار همسر، پدر یا برادر خود معتاد می‌شوند که در این بخش نیاز به آموزش‌های پیشگیرانه دو چندان است.
فرشاد به زنان معتاد بدون خانواده اشاره کرد و گفت: زنان معتاد طرد شده از سوی خانواده مهمترین چالش بخش زنان است و این گروه پس از ترک برای ورود به جامعه و خانواده دچار مشکل جدی هستند.
وی افزود: به همین منظور در اصفهان مرکز توانمندسازی زنام ترک کرده در دوره‌های ۳ ماهه با برگزاری آموزش‌های مختلف شغلی و پیوند مجدد فرد پاک شده با خانواده و اجتماع در حال فعالیت است که تا کنون نقش موثری در این زمینه ایفا کرده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.