تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 11662

اهمیت ترویج سبک زندگی رضوی

اهمیت ترویج سبک زندگی رضوی

اهمیت ترویج سبک زندگی رضوی به گزارش دنیای اسرار:مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان: در استان اصفهان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ورود به شبکه خادم یاری هستند.  سید رضا مرتضوی در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته فعالیت این آستان فقط به شهر مقدس مشهد

Print Friendly, PDF & Email

اهمیت ترویج سبک زندگی رضوی

به گزارش دنیای اسرار:مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان: در استان اصفهان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ورود به شبکه خادم یاری هستند. 
سید رضا مرتضوی در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته فعالیت این آستان فقط به شهر مقدس مشهد محدود می‌شد گفت: در زمان تولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی زمینه‌ای فراهم گردید که آستان قدس رضوی فعالیت‌هایی را در قالب‌های فرهنگی در سایر شهرها انجام دهد.
وی یکی از اقدامات اصلی این فعالیت‌ها را شکل‌گیری مهدالرضاها در استان‌های مختلف عنوان کرد و ابراز داشت: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به جشن‌های زیر سایه خورشید که در ده کرامت برگزار می‌شود و حضور خادمین امام رضا (ع) در این جشن‌ها اشاره کرد.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان با بیان اینکه در زمان تولیت سابق رهبر انقلاب خواستار ترویج سبک زندگی رضوی و انجام کارهای فرهنگی در کشور و در جهان اسلام شدند اظهار کرد: در زمان تولیت آیت‌الله رئیسی نیز رهبری خواستار ورود آستان قدس به عرصه‌های فرهنگی، محرومیت زدایی، ترویج سبک زندگی رضوی در جای جای کشور و حتی جهان اسلام شدند. 
وی در ادامه با بیان اینکه با این درخواست دیگر آستان قدس رضوی نمی‌توانست صرفا در شهر مقدس مشهد و درفضای ۳۶ هکتاری حرم رضوی فعالیت کند افزود: با ورود آیت‌الله رئیسی به آستان قدس رضوی دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان‌ها فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دادند.
مرتضوی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی چهار ماموریت اصلی را به نمایندگی‌های آستان قدس در استان‌های مختلف تکلیف کردند گفت: این ماموریت‌ها در حوزه‌های فرهنگی، محرمیت زدایی، ترویج فرهنگ وقف و نذر و شبکه خادم یاری بود.
وی با بیان اینکه در گذشته باید خادمین آستان قدس رضوی ساکن مشهد بودند مگر اینکه از قهرمانان ملی یا از مقامات خاص کشوری بودند گفت: با ایجاد شبکه خادم یاری این امکان برای افراد فراهم شد که بتوانند وارد این شبکه بشوند فارغ از این که ساکن شهر مشهد هستند.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان به ۵۷ هزار خادم حرم امام رضا (ع) ساکن مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: این افراد باید ۱۲ ساعت در هفته را در غالب کشیک‌های هشت‌گانه در حرم مطهر حضور داشتند و در قسمت‌های مختلف خدمت کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۰ هزار نفر از سراسر کشور وارد شبکه خادم یاری شده‌اند اظهار کرد: این افراد باید در سال یک الی ۱۲ مرتبه در حرم مطهر حضور یابند و در غالب کشیک‌های هشتگانه خدمت خود را انجام دهند.
مرتضوی ادامه داد: این افراد هفته‌ای حداقل ۶ ساعت از وقت خود را نذر امام رضا می‌کنند و در کانون‌های بیست و پنج‌گانه خدمتی را در محل خدمت خود به مردم منطقه ارائه کنند.
به گفته وی کانون‌های زیارت اولی‌ها، خیرین و حمایت‌های مالی، اردوهای جهادی، سلامت، مشاوره حقوقی، خبر و رسانه ازجمله کانون‌های بیست و پنج‌گانه است که ۱۲۰ عنوان خدمت در آن‌ها ارائه می‌شود.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان تعداد متقاضیان ورود به شبکه خادم یاری را ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۶۰۰نفر از این افراد وارد مرحله پیگیری شده‌اند و حدود ۷ هزار نفر مراحل ورود به شبکه خادم یاری‌شان تکمیل شده است و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیز در مرحله آموزش شبکه خادم یاری قرار دارند.
وی با بیان اینکه این امر تا کنون از طریق رسانه‌ها اعلام نشده است گفت: در صورت اعلام استقبال بیشتری از این شبکه می‌شد.
در ادامه این نشست رئیس ستاد برنامه‌های دهه کرامت در خصوص برنامه‌های این دهه گفت: برنامه خاص ” رواق رضوی” در میدان امام در حال اجرا است و نماد رواق انقلاب حرم مطهر در میدان قرار داده شده و در آن غرفه‌هایی تعبیه شده که در آن‌ها بخشی از خدماتی که توسط کانون‌های بیست و پنج‌گانه به مردم ارائه می‌شود به نمایش گذاشته شده است.
وی به برگزاری جشن شادی در میدان امام اشاره کرد و افزود: این برنامه از ساعت ۹الی ۱۱ شب ادامه دارد و عموم مردم می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.
محمد حسین محسن زاده با بیان اینکه در تاریخ ۲۲ تیرماه شب شعر رضوی در سالن نمایش‌های حوزه هنری برگزار می‌شود اظهار کرد: از تمام مساجد و ادارات دولتی خواسته‌ایم که صلوات خاصه امام رضا (ع ) در ساعت ۸ صبح و در شب علاوه بر صلوات خاصه امام رضا(ع ) صدای ناقارخانه را نیز پخش کنند. 
وی در ادامه افزود: در روز یکشنبه تمامی خادم یاران از ساعت ۶ بعد ازظهر در میدان انقلاب به صورت نمادین حضور می‌یابند و با خواندن سرود و مداحی به سمت میدان امام حسین و میدان امام حرکت خواهند کرد.
به گفته رئیس ستاد برنامه‌های دهه کرامت دیدار خادمین به همراه پرچم امام رضا (ع) با خانواده‌های شهدا و جانبازان، گرداندن پرچم امام رضا (ع) درجشن‌هایی که درحال برگزاری است حضور خادمین در نماز جمعه، مراسم غبارروبی مزار شهدا در گلستان شهدا که توسط خادمین انجام می‌شود از جمله اقدامات نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان در دهه کرامت است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.