تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 11794

اعضای باشگاه خبری معلولان از خانه تاریخی سرتیپ سده ای دیدن نمودند

اعضای باشگاه خبری معلولان از خانه تاریخی سرتیپ سده ای دیدن نمودند

اعضای باشگاه خبری معلولان از خانه تاریخی سرتیپ سده ای دیدن نمودند به گزارش دنیای سرار:جمعی از اعضای باشگاه خبری معلولان باهمکاری فرهنگی اجتماعی شهرداری خمینی شهراز خانه تاریخی سرتیپ سده ای این شهر دیدن نمودند .دراین آیین ابتدا منصورگلناری به ارایه برنامه های باشگاه اشاره نمود سپس مهتاب ملکوتی ازکارشناسان گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی

Print Friendly, PDF & Email

اعضای باشگاه خبری معلولان از خانه تاریخی سرتیپ سده ای دیدن نمودند


به گزارش دنیای سرار:جمعی از اعضای باشگاه خبری معلولان باهمکاری فرهنگی اجتماعی شهرداری خمینی شهراز خانه تاریخی سرتیپ سده ای این شهر دیدن نمودند .
دراین آیین ابتدا منصورگلناری به ارایه برنامه های باشگاه اشاره نمود سپس مهتاب ملکوتی ازکارشناسان گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری خمینی شهر اظهار داشت  : خانه تاریخی سرتیپ سده ای  با مساحت دو هزار۴۰۰ متر در زمان قاجار در خمینی شهر ساخته شد است .
وی افزود :این خانه به سبب اینکه در دوره قاجار ساخته شده ،ترکیبی از معماری فرنگی و ایرانی است . ودلیل ساخت بنا ، پذیرایی از ظل السلطان پسر ناصر الدین شاه و حاکم اصفهان بوده که در طول یک الی دو سال ساخته میشود .
ملکوتی گفت :از عناصر شاخص خانه میتوان نقاشی های زیر آینه در تالار و کاغذ دیواری استفاده شده در سقف یاد کرد که از نخستین کاغذ دیوار های وارد شده به ایران است که از روسیه وارد این خانه شده است .
وی افزود : فضا های خانه شامل تالار شاه نشین و نارنجستان و حوضخانه و سه دری و پنج دری های تابستانه و زمستانه و ظرفشور خانه می باشد .
ملکوتی  گفت : سرسرای تالار این ساختمان شبیه باغ ارم شیراز است . وسبک معماری بشدت دستخوش تغییرات شده بدلیل سفرپادشاهان دوره قاجار که بدون توجه به اقلیم منطقه وبنابه سلیقه درباریان ستون های این بنا ، تحت تاثیر همین تغییر ، تزئینی از ستونهای رومی دارد.
همچنین دیواره ای که با چند ستون باغ را از حیاط جدا می کند متاثر وتقلید از بناهایی در فرانسه است .
این کارشناس گردشگری گفت : در  ساختمان ها و معماری ایرانی هیچکاری بی دلیل نبوده ولی در دوره قاجار بیشتر کپی برداری انجام می گردیده بدون توجیه منطقی اقلیم و فرهنگ ایرانی واین تاثیر معماری اروپایی بر معماری ایرانی است .

خبرنگار:بهمن توکلی فرد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.