تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۴۳
کد خبر : 11861

توسعه و رونق متروی اصفهان با اجرای تعهدات دولت/ فرآیند انتشار اوراق مشارکت باعث زمین گیر شدن شهرداری در بانک ها می شود

توسعه و رونق متروی اصفهان با اجرای تعهدات دولت/ فرآیند انتشار اوراق مشارکت باعث زمین گیر شدن شهرداری در بانک ها می شود

شهرداراصفهان در دیدار با مدیر کل بانک مرکزی خبر داد:  توسعهو رونق متروی اصفهان با اجرای تعهدات دولت/ فرآیند انتشار اوراق مشارکت باعث زمینگیر شدن شهرداری در بانک ها می شود شهرداراصفهان گفت: در صورت اجرایی شدن تعهدات دولت خطوط قطار شهری اصفهان به سرعت تکمیل و خط یک قطار شهری با حضور مسافر رونق

Print Friendly, PDF & Email

شهرداراصفهان در دیدار با مدیر کل بانک مرکزی خبر داد: 

توسعهو رونق متروی اصفهان با اجرای تعهدات دولت/ فرآیند انتشار اوراق مشارکت باعث زمینگیر شدن شهرداری در بانک ها می شود

شهرداراصفهان گفت: در صورت اجرایی شدن تعهدات دولت خطوط قطار شهری اصفهان به سرعت تکمیل و خط یک قطار شهری با حضور مسافر رونق می گیرد.

به گزارش دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در مراسم بازدید رئیس کل بانک مرکزی ایران از خط دوم قطارشهری اصفهان با بیان اینکه طراحی مترو اصفهان در سال ۷۷ توسط مهندسان فرانسوی آغاز شده است، اظهار کرد: با این وجود عملیات اجرایی این پروژه بزرگ در سال ۸۰ کلید خورد و در پایان سال ۹۶ توسط مدیریت جدید شهری به طور کامل به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه با اقدامات موثر، خط ۲۰ کیلومتری شمال به جنوب طی چهار ماهه پایانی سال ۹۶ به اتمام رسید، تصریح کرد: خط یک ظرفیت جا به جایی۸۰ هزار مسافر را در طول روز، صد هزار مسافر را در ایام منتهی به نوروز و ۱۱۰ هزار مسافر را در مهرماه دارد اما علت اینکه از این ظرفیت بالقوه به خوبی استفاده نمی شود، نبود رام و واگن به اندازه کافی است.

شهرداراصفهان تعداد رام های قطار در شهر اصفهان برای جابه جایی مسافران را ۱۲ مورد ذکرکرد و افزود: این در حالی است که باید ۴۰ رام در خط یک رفت و آمد کند؛ البته برایافزایش تعداد رام ها تصمیماتی گرفته شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که شهرداری بتواند دریافت ۲۰ میلیون یورو مصوبه دولت و تعهد پرداخت ۹۳ میلیون یورو به کارخانه چینی از سوی دولت را عملیاتی کند، می توان با تجهیز صندلی و اضافه کردن سایر تجهیزات از ظرفیت کامل خط یک استفاده کرد. 

نوروزی در ادامه با اشاره به خط دو قطار شهری اصفهان، گفت: شهرداری اصفهان در گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان و در دو سال گذشته با حمایت مدیران بانک مرکزی ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو قطار شهری اصفهان دریافت کرده است. در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر برای انتشار آماده شده و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده که درحال انجام مراحل دریافت مجوز آن هستیم.

وی با بیان اینکه خط دوم قطار شهری اصفهان از شمال شرقی اصفهان به سمت غرب منتهی می شود، بیان کرد:  طول مسیر خط دو قطار شهری اصفهان ۲۵ کیلومتر در دو فاز عملیاتی است که فاز نخست آن به طول ۱۴ کیلومتر از دارک تا زینبیه و سپس به سه راه کهندژ یا مدرس نجفی امتداد می یابد و در فاز دوم از ایستگاه مدرس نجفی به سمت خمینی شهر امتداد می یابد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از ایستگاه دارک تا میدان امام علی (ع) به طول هشت کیلومتر پنج ایستگاه در حال احداث است، ادامه داد: مناقصه اجرای فاز دوم خط دو قطار شهری اصفهان فردا انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای استانداردسازی، تامین تجهیزات و مباحث آتش نشانی خط یک قطارشهری اصفهان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: برای خط دو قطار شهری اصفهان جهت انجام همین اقدامات ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

راه اندازی تراموا در اصفهان به ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد

نوروزی هزینه احداث هر کیلومتر از مسیر قطار شهری را در حال حاضر ۵۰ میلیون دلار دانست و افزود: براساس توافق انجام شده بین شهرداری اصفهان و دولت، دولت تعهد کرد حفاری تونل و احداث ایستگاه های خط دو بر عهده شهرداری باشد و دولت تجهیزات، برق، مکانیک و قطار را تامین کند.

وی با اشاره به خط سه قطار شهری اصفهان، افزود: براساس مطالعات انجام شده خط سه قطار شهری اصفهان ۱۵۰کیلومتر بخش حومه ای دارد که در شهرهای دیگر انجام می شود؛ علاوه برآن شهرداری اصفهان درصدد ایجاد تراموا است که برای تحقق آن ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اوراق مشارکت فرآیند دشواری دارد که باعث زمین گیر شدن شهرداری در بانک ها می شود، اضافه کرد: از این رو انتظار می رود قوانین مربوط به استفاده از اوراق مشارکت به خوبی اجرایی شود.

هرکمکی بتوانیم برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در جریان بازدید از خط دوم قطار شهری اصفهان، ضمن تاکید بر رفع مسائل اساسی کشور، اظهار کرد: شرایط بسیار سخت اقتصادی باعث شده دولت بودجه سال ۹۸ را که به تصویب مجلس رسیده بود به دلیل کاهش درآمد نفتی ۶۲ هزار میلیارد تومان کاهش دهد زیرا هم اکنون شرایط عادی را تجربه نمی کنیم.

وی گفت: باید توازن بین موضوعات وجود داشته باشد تا بتوان به تمام مشکلات رسیدگی کرد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران ادامه داد: مسائل و مشکلات کشور باید اولویت بندی شود، البته هرکمکی بتوانیم برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد و سعی می کنیم تا حد امکان شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین باید شرایط بازپرداخت فاینانس مشخص شود تا به موضوع فاینانس با دقت بیشتری رسیدگی شود.

راه اندازی خط دوم مترو به توسعه اشتغال در اصفهان کمک می کند

عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: خط دوم متروی اصفهان به دلیل ایجاد شغل در شهر اصفهان باید هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید به مشکلات استان اصفهان به صورت ویژه رسیدگی شود زیرا این استان با مشکلاتی از جمله گرد و غبار که در هفته های گذشته این استان را در برگرفته بود مواجه است و کویر در این استان رو به پیشرفت گذاشته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از شهردار اصفهان درخواست می کنم، سه شنبه هفته آتی به بانک مرکزی مراجعه کرده و دستورات صادر شده توسط رییس کل بانک مرکزی ایران درخصوص مسائل مطرح شده در جلسه را دریافت و پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی گفت: عقب ماندگی اصفهان طی ۱۲ سال اخیر تشدید شده و از بانک مرکزی می خواهیم دستورات لازم برای رفع این مشکلات را در حد توان صادر کند.

گفتنی است؛ عملیات حفاری تونل خط دو قطار شهری اصفهان از سمت شمال غرب به صورت دو تونل ۶.۵ متری به طول هشت کیلومتر تا ایستگاه امام علی در حال انجام است که از ماه آینده عملیات حفاری مکانیزه از غرب اصفهان و ایستگاه کهندژ نیز آغاز می شود. این تونل در میدان امام علی به هم می رسد تا خطوط یک و دو تکمیل شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.